تازه های کسب و کارعمومی

چه زمانی باید شن و ماسه فیلتر شنی را تعویض کنیم؟

تجهیزات استخر به قطعاتی گفته می‌شود که برای نگهداری و تمیز نگهداشتن استخر، جکوزی و سونا به کار برده می شود. از تجهیزات استخر برای ساخت استخر و ارائه امکانات بیشتر در استخر به کار گرفته می‌شود. تجهیزات استخر با توجه به اندازه استخر متفاوت است. شرکت پمپ خوب واردکننده تجهیزات استخر در ایران و عامل فروش عمده تجهیزات استخری است.
مخزن فیلتر شنی به شکل گرد یا تخم مرغی است. ماسه موجود در فیلتر هنگام عبور آب از شن و ماسه، ناخالصی‌ها را از آب خارج می‌کند. فیلتر شنی استخری از یک دریچه چند پورت برای هدایت آب از طریق فیلتر یا خارج شدن برای شستشوی معکوس استفاده می‌کند. سوپاپ های فیلتر شنی یا در بالا یا کنار قرار دارند. هر دو سوپاپ به یک شکل کار می‌کنند. در موقعیت فیلتر شنی، آب به بالای بستر ماسه هدایت می‌شود و همانطور که آب از طریق ماسه به سمت پایین جریان می یابد، لبه های تیز ماسه ذرات موجود در آب را می گیرند.
آب تمیز از طریق مجموعه جانبی پایین از فیلتر شنی خارج می‌شود. قسمت‌های جانبی به شکل یک چرخ واگن هستند، با سوراخ های کوچک در امتداد لبه بالایی، تا آب تمیز به استخر برگردد و ماسه و خاک در فیلتر باقی بمانند.
چه زمانی باید شن و ماسه فیلتر شنی را تعویض کنیم؟
به طور متوسط، ماسه فیلتر شنی باید هر 3-5 سال یکبار تعویض شود. اگر استخر شفاف بماند، ممکن است طولانی‌تر باشد، یا اگر فیلتر همیشه کار کند، کوتاه‌تر باشد. لبه های دندانه دار ماسه فیلتر شنی فرسوده می‌شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ماسه فیلتر شنی دیگر نمی‌تواند ذرات زباله را به دام بیاندازد و خاک می‌تواند از ماسه عبور کرده و دوباره به استخر برود. اگر استخر از نظر شیمیایی متعادل باشد، سیستم در مدت زمان مناسب کار می‌کند و بار حمام‌کننده نرمال است. با افزایش سن شن فیلتر شنی، ممکن است شروع به جمع شدن کند و جریان آب می تواند کانال هایی را در ماسه ایجاد کند و فیلتر شنی به زباله ها اجازه عبور دهد. کانال کشی اغلب زمانی دیده می‌شود که اسب بخار پمپ خیلی زیاد است و می‌خواهد آب زیادی را از طریق فیلتر عبور دهد.
برای فیلتر بالای مانت، ابتدا باید لوله های منتهی به شیر فیلتر شنی را جدا کرده و دریچه تخلیه فیلتر را باز کنید. سپس، گیره نگهدارنده شیر چند پورت را به بدنه مخزن بردارید. پس از برداشتن دریچه، می توانید بستر شنی فیلتر شنی را ببینید. هنگامی که شن و ماسه قدیمی فیلتر شنی برداشته شد، داخل مخزن را با شلنگ خارج کنید تا فیلتر تمیز شود. پس از تخلیه این آب، درپوش تخلیه فیلتر شنی را تعویض کرده و مخزن را 2/3 پر از آب کنید. این برای محافظت از مجموعه جانبی در حالی است که ماسه جدید اضافه می‌شود. ماسه را به آرامی اضافه کنید تا قسمت‌های جانبی کاملاً پوشانده شود، سپس فقط ماسه باقی مانده را داخل آن بریزید.
از شن و ماسه در لوله عمودی که از پایین مخزن فیلتر شنی به بالا چسبیده است، خودداری کنید. لوله ایستاده ممکن است با یک لیوان کاغذی پوشانده شود تا از ورود ماسه به لوله جلوگیری شود.
پمپ استخر
پمپ استخری نیاز ضروری دارندگان استخر است. داشتن استخر شنای شخصی شما بسیار هیجان انگیز است، اما تعمیر و نگهداری فراوانی وجود دارد. شما می‌خواهید مطمئن شوید که استخرتان در تمام فصل تمیز و درخشان به نظر می‌رسد، اما نمی‌خواهید با صورت‌حساب‌های غیرضروری پول را خراب کنید! لزومی ندارد که پمپ استخری شما همیشه روشن باشد، زیرا این می تواند هزینه ای جدی برای قبض برق شما باشد. اول از همه، به درک اینکه پمپ استخر شما چه کاری انجام می دهد کمک می کند تا بدانید چه زمانی به آن نیاز است.
پمپ استخر اساسا قلب استخر شما هستند و آب را از طریق سیستم‌های مختلف نظافتی در گردش نگه می‌دارند. یک پمپ استخر شنا، آب را از میان سبدهای کفگیر، سپس از فیلتر ریزتر قبل از رها شدن دوباره به استخر، عبور می دهد. پمپ استخر همچنین به پخش یکنواخت مواد شیمیایی که به استخر اضافه می‌کنید کمک می‌کند. در نهایت، پمپ استخر شما بخش مهمی از تمیز و سالم نگه داشتن استخر شما است. در حالی که فیلتر شما آلودگی را از بین می برد، آب بدون پمپ نمی تواند به آن برسد!
آیا پمپ استخر باید به طور مداوم کار کند؟
نه. پمپ استخر مایه حیات سیستم نظافت شماست. تنها زمانی که فیلتر فعال است می تواند در از بین بردن کثیفی موثر باشد. بنابراین، به طور ایده آل باید پمپ استخر خود را تا زمانی که ممکن است راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که استخر شما تمیز و سالم می ماند.
با این حال، واقعیت برای بسیاری از صاحبان استخر این است که ما به سادگی نمی توانیم پمپ استخر را به طور مداوم کار کنیم. نه تنها گران است، بلکه به شدت ضروری نیست. علاوه بر این، بیشتر پمپ های استخر خانگی فقط برای 8-10 ساعت در روز طراحی شده اند (این می تواند متفاوت باشد، بنابراین ابتدا پمپ خود را بررسی کنید).
جت پمپ جکوزی
جت پمپ جکوزی و اسپاها دو عملکرد دارند: آنها آب را از طریق فیلتر و بخاری به گردش در می آورند و جت ها را تغذیه می کنند. اندازه جت پمپ جکوزی از پمپ های گردشی کوچک 1/20 تا 1/8 اسب بخار تا پمپ های بزگ 2.5 یا 3 اسب بخار که برای تامین انرژی بسیاری از جت پمپ جکوزی استفاده می شوند، متفاوت است.
کوزی ها و اسپاها از جت پمپ جکوزی با حجم بالا استفاده می کنند. در یک جت پمپ جکوزی با حجم بالا، حجم زیادی از آب با فشار کم جریان دارد. این نوع پمپ بر حسب GPM (گالن در دقیقه) رتبه بندی می‌شود. برخی از افراد جت پمپ جکوزی با حجم بالا را با پمپ های فشار بالا که بر حسب PSI (پوند بر اینچ مربع) رتبه بندی می‌شوند، اشتباه می‌گیرند.
نمونه ای از جت پمپ جکوزی فشار قوی پمپی است که در کارواش سلف سرویس استفاده می‌شود. آب از شیلنگ با فشار زیاد، اما حجم کم خارج می‌شود. قبل از اواسط دهه 80، داشتن یک پمپ گردشی کوچک برای تصفیه و گرمایش، و یک پمپ بزرگتر اضافی برای تغذیه جت ها رایج بود. امروزه بیشتر جکوزی ها و اسپاها از جت پمپ جکوزی دو سرعته استفاده می‌کنند. جت پمپ جکوزی آب را به گردش در می‌آورد و جت‌ها را تغذیه می‌کند. یک پمپ دو سرعته گردش مداوم کم هزینه را برای فیلتراسیون، گرمایش و جلوگیری از یخ زدگی در حالت سرعت کم و توان و خروجی بالا در حالت جت فراهم می‌کند. در سرعت کم، این پمپ ها حداقل 150-170 وات مصرف می‌کنند.
آیا کارکردن مداوم جت پمپ جکوزی هزینه زیادی دارد؟
اگرچه تشخیص تفاوت برای مصرف کننده دشوار است، اما جت پمپ جکوزی با مصرف انرژی بالا و پایین وجود دارند. متأسفانه برای صنعت آبگرم، تولیدکنندگان جت پمپ جکوزی به سمت پمپ های ارزان قیمت و ناکارآمد رفته‌اند. به عنوان مثال، در اواخر دهه 70، یک مدل جت پمپ جکوزی 1 اسب بخاری 11 آمپر مصرف می‌کرد. در طول سالها (به دلیل اقدامات کاهش هزینه در موتور) جت پمپ جکوزی همان مدل امروزی 15.5 آمپر مصرف می‌کند. این 1/2 کیلووات در ساعت اضافی است.
سخن پایانی
شرکت پایا گسترش خورشید تابان با سایت pumpekhoob.com سالهاست در زمینه فروش و خدمات پس از فروش، تعمیر و نگهداری تجهیزات صنعتی، پمپ و تجهیزات استخر فعالیت دارد. تجهیزات ارائه شده توسط این مجموعه بالاترین کیفیت را دارد. شرکت پایا گسترش خورشید تابان همیشه به دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان است.

اطلاعات بیشتر در سایت مردم سالاری قابل مشاهده است.

دکمه بازگشت به بالا