اجتماعی

چه درخت‌هایی را در تهران نکاریم؟

کاشت درختان غیر بومی، صرف نظر از زیبایی بصری، گاهی اوقات می تواند عواقب گرانبهایی برای حیات وحش و محیط زیست ما داشته باشد. بنابراین باید دانست که منشأ کدام درختان و گیاهان ایران نیست، هرچند که بسیاری از آنها در میادین سرسبز شهرهای ایران مشاهده می شود.

به گزارش سلام آنلاینبرخی از گونه های گیاهی که در گذشته بومی تهران محسوب می شدند به دلایل مختلف دیگر نمی توانند در این شهر زندگی کنند. در حالی که شورای شهر به کشت گونه های غیربومی روی آورده است، برخی کارشناسان پیشنهاد کرده اند که برخی گونه های گیاهی در پایتخت کشت نشوند و گونه های مناسب با شرایط فعلی در مناطق شهری تهران کشت شوند. پرورش گیاهان در شهر علاوه بر زیبایی بصری می تواند در مدیریت آب، بهبود شرایط ترافیکی، بهبود سلامت جسمی و روانی موثر باشد اما دستیابی به آن به گونه بستگی دارد.کشت متناسب با شرایط محیطی منطقه. . از آنجایی که این موضوع مهم است، در مورد 10 نکته در مورد درختانی که نباید بکاریم بحث خواهیم کرد:

* منشأ “جونی” چین است. به دلیل استفاده بیش از حد از آب های زیرزمینی، رشد آفات و حشرات و مسمومیت برخی از حیوانات باید از کاشت آن پرهیز کرد و گاهی نیز باعث ایجاد حساسیت و سردرد در انسان می شود.

درختان کاج بومی نیمکره شمالی هستند. می توان گفت که به معضلی بزرگ برای طبیعت ایران تبدیل شده است زیرا باعث تغییر کیفیت خاک و از بین رفتن برخی از گونه های با ارزش بومی می شود و همچنین شاهد افزایش آفات و بیماری ها هستیم که با توجه به کاشت این درخت .

* خاستگاه نقره ای سرو در ایالات متحده است. متأسفانه این رقم به دلیل سهولت در کشت به مقدار زیاد در حال کشت است زیرا این نوع کاشت باعث تغییر کیفیت خاک می شود و برخی از ارقام با ارزش اصلی را از دست می دهیم.

* خاستگاه درخت زیتون تلخ استرالیا است. رشد و تکثیر این گونه به قدری سریع است که می تواند منجر به از بین رفتن برخی از گونه های بومی ایران شود و همچنین حاوی میوه های سمی است و گاهی در انسان ایجاد حساسیت می کند.

اکالیپتوس نیز بومی استرالیا است. ریشه های درشت و قوی دارد بنابراین بافت خاک را تغییر می دهد و با ریشه های خود می تواند آسفالت را از بین ببرد و فاضلاب شهری را از بین ببرد. نکته این است که بسیار قابل رقابت با واریته اصلی است.

* پائولونیا بومی آمریکای شمالی، چین، لائوس و ویتنام و سایر مناطق شرق آسیا به ویژه ژاپن و کره است و برای ما گونه ای غیر بومی محسوب می شود. مصرف آب آن بسیار بالاست و در عین حال رشد بسیار سریعی دارد. چوب بی کیفیتی دارد و ممکن است در جاده بیفتد.

* از این نوع چوب و تنه می توان در صنایع چوب برای ساخت مبلمان، تخته، کبریت، کاغذ و مقوا، هواپیما، قیچی و آلات موسیقی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: جان زریوار را از حمله «پالونیا» نجات دهید

* زیتون بومی آفریقا و گیاهی گلدار زیباست اما برای حشرات و آفات بسیار جذاب است. همچنین دریاچه های سفید و سمی وجود دارد که منجر به کوری، مسمومیت و گاهی مرگ می شود.

* غده های پاکستانی بومی آمریکا هستند و آب زیادی مصرف می کنند. حاوی برگ های سمی است که گاهی باعث لرزش در دهان حیوان یا آسیب به دستگاه تنفسی و عروق خونی آن می شود.

کنوکارپوس نیز بومی ایالات متحده است. ریشه های قوی و عمیقی دارد که می تواند باعث آسیب به سیستم زیرزمینی شود و همچنین یکی از عوامل شیوع بیماری های تنفسی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا