اجتماعی

چند یادآوری مهم به زنان بالای ۴۰ سال

با ادامه اپیدمی کووید-19، نیاز به تعادل در زندگی حرفه ای و شخصی یک ضرورت برای همه باقی مانده است و زنان با بار سنگین ساعات کار طولانی همراه با مسئولیت ها روبرو هستند. خانواده.

به گزارش سلام آنلاین، این شرایط در صورت عدم آگاهی زنان از اثرات منفی و درازمدت آن بر سلامت جسمی و روانی خود، سلامت آنها را به خطر می اندازد.

زنان در دهه 40 خود باید شرایط جدید را به طور کامل بپذیرند و از آنجایی که تا این سن احساسات زیادی را در زندگی تجربه کرده اند، اکنون لازم است مراقبت های بهداشتی خود را در اولویت قرار دهند.

توصیه های بهداشتی برای زنان بالای 40 سال

اولین کلید این است که روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید. صبحانه را حذف نکنید زیرا مطالعات نشان داده است که زنانی که صبحانه می خورند وزن بیشتری از دست می دهند و روند کاهش وزن پایدارتر از کسانی است که رژیم غذایی «کم کربوهیدرات» می خورند.

همچنین لازم است که به طور منظم ورزش کنند و باید حداقل نیم ساعت در روز ورزش کنند.

به گفته متخصصان این دوره زمانی است که خانم ها باید به سلامت استخوان های خود توجه کنند. زنان باید میزان کلسیم و ویتامین D را که به طور طبیعی از غذا دریافت می کنند افزایش دهند. غربالگری قابل توجهی نیز برای پیشگیری از سرطان سینه و دهانه رحم در این سن لازم است.

متخصصان همچنین بر لزوم معاینات منظم توسط متخصص زنان به ویژه برای زنان بالای 40 سال برای شناسایی هر گونه بیماری پیشرونده قبل از غیرقابل کنترل بودن آن تاکید می کنند. مهم ترین نکته انجام ماموگرافی سالانه برای تشخیص توده ها یا توده هایی است که نمی توان آنها را پیدا کرد.با معاینه منظم پستان. همچنین تست پاپ اسمیر باید طبق معمول انجام شود.

اکثر سرطان های زنان مانند سرطان سینه، تخمدان و دهانه رحم معمولا در مراحل پایانی تشخیص داده می شوند و اگر بیمار به طور منظم توسط متخصص زنان غربالگری شود، این سرطان ها قابل تشخیص هستند و در مراحل اولیه و زمانی که می توان به طور کامل درمان کرد.

خانم ها بعد از 40 سالگی تراکم استخوان زیادی را از دست می دهند، به همین دلیل است که اندازه گیری تراکم استخوان برای همه خانم ها توصیه می شود. علاوه بر این، آزمایش های منظم مانند آزمایش قند خون، چربی و تیروئید برای همه خانم ها توصیه می شود.

معاینه منظم چشم نیز برای اصلاح خطاهای انعکاس توصیه می شود. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مانند میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش خطر کاهش بینایی کمک کند.

به گزارش هندوستان تایمز، پزشکان تاکید دارند که اگر به موقع تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی ایجاد شود، می توان این بیماری های سبک زندگی را به موقع درمان کرد و از عوارض درازمدت این بیماری ها برای سلامتی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا