علمی و پزشکی

چند قدم تا زندگی در سیاره “زهره” مانده است؟

گزیده هایی از طبیعتلئوناردو تستی ، ستاره شناس در رصدخانه جنوب اروپا در گارچینگ ، آلمان گفت: “اکنون که فسفر را کشف کردیم ، باید بفهمیم که آیا در واقع آن نشانه زندگی است.” .

در 14 سپتامبر ، دانشمندان اعلام کردند که با استفاده از آرایه عظیم Atacama در شیلی و تلسکوپ James Smithwell در هاوایی ، حدود 55 کیلومتر بالاتر از سطح ، فسفر را در جو ونوس کشف کرده اند. سیاره زهره. داده های رادیویی نشان می دهد که نور بر حسب میلی متر جذب می شود که مربوط به غلظت فسفر 20 قسمت در میلیارد اتمسفر است.

ستاره شناسان فسفر (ترکیبی از هیدروژن و فسفر) را به عنوان نشانه وجود حیات احتمالی در سایر سیارات شناسایی کرده اند. جالب است بدانید که فسفر توسط برخی موجودات روی زمین نیز تولید می شود.

کلارا سوزا-سیلوا ، ستاره شناس مولکولی در انستیتوی فناوری ماساچوست در کمبریج و یکی از نویسندگان تحقیق در مورد فسفر ، گفت: “خوش شانس است.” اما این گاز باید در جو جامد و اسیدی زهره حل شود.

این امر محققان را به این نتیجه رسانده است که باید مکانیسمی برای دوباره پر کردن گازها وجود داشته باشد که نشان دهنده تولید بیولوژیکی ناشناخته یا فرآیندهای شیمیایی باشد که دانشمندان هنوز توضیح نداده اند. محققان گفتند در مناطقی که فسفر بسیار دور از فشار ، آوار و دمای گرم سطح زمین یافت می شود ، برخی از میکروب های موجود در هوا می توانند زنده بمانند.

دانشمندان می خواهند قبل از بررسی دقیق این احتمال ، بدانند که آیا واقعاً فسفر در ناهید وجود دارد یا خیر ، زیرا برخی از محققان همچنان بدبین و بدبین هستند.

متیو پاسک ، بیوشیمیست از دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا ، گفت: “این سوicion ظن تا حدی به این دلیل است که محققان جذب بی نظیر فسفر را در داده های خود شناسایی کرده اند. دیگران باید آن را تأیید کنند. ” کردن

ستاره شناسان امیدوارند که آن را با تلسکوپ روی زمین ردیابی کنند. جیسون دیتمن ، دانشمند علمی در انستیتوی فناوری ماساچوست که قصد دارد مشاهدات خود را با همکاری سوزوکی-سیوا انجام دهد ، گفت: “ما از دو دستگاه استفاده خواهیم کرد.” یکی از این دستگاه ها بخشی از تلسکوپ ناسا در هاوایی است. ابزار دیگری ، دانشمندان ماهواره ای ناسا ، در حال اجرا است.

مادون قرمز Stratospheric Observer که به SOFIA نیز معروف است ، نام یک ناظر هوایی است. این ناظران که به طور مشترک توسط مراکز فضایی آلمان و ناسا اداره می شوند ، به یک بوئینگ 747 SP مجهز شده و به یک بازتابنده 2.5 متری مجهز شده اند که برای رصد آسمان در 1 تا 655 میکرون طراحی شده است.

مشاهدات در الکترونهای مادون قرمز و سایر الکترونها به دانشمندان این امکان را می دهد تا به دنبال کانالهای جذب مرتبط دیگر با فسفر باشند و راههایی برای تأیید وجود آنها پیدا کنند. آنها همچنین می توانند اطلاعات بیشتری در مورد مکان فسفر و چگونگی تغییر سطح آن در طی روزها و هفته ها ارائه دهند. دتمن و سایر محققان امیدوار بودند که زهره را در ژوئیه سال 2020 ببینند ، اما شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

دیتمن گفت: “ما مشتاقانه منتظر صحبت های شما در آینده هستیم.”

علاوه بر مطالعه زمین ، دانشمندان در تلاش برای یافتن سیارات دیگر نیز بوده اند. قرار است طی دو ماه آینده سه ماموریت در نزدیکی ونوس پرواز کنند. این مأموریت ها شامل فضاپیمای BepiColombo آژانس فضایی اروپا (ESA) BepiColombo و آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن است که در حال چرخش فضاپیمای Mercury and Solar آژانس فضایی اروپا و فضاپیمای Parker Solar Orbiter ناسا هستند. دو نفر دور خورشید سفر می کنند. آنها هستند ، خواهند شد.

این مشاهدات فضایی مفید هستند زیرا محدود به جو زمین نیستند. با این حال ، باید توجه داشت که این کاوشگرها برای مشاهده سیاره هایی مانند سطح عطارد یا خورشید طراحی شده اند ، بنابراین مشخص نیست که آیا آنها به فسفر موجود در جو ونوس حساس هستند یا خیر.

Bipo Colombo توانایی کمتری در تشخیص گاز در پروازهایی که در ماه اکتبر وارد می شوند ، و در آگوست سال آینده با دستگاه مادون قرمز خود شانس بیشتری دارد. کاوشگر خورشیدی پکر همچنین می تواند این گاز را با دستگاهی که برای مطالعه ذرات خورشیدی طراحی شده است ، تشخیص دهد.

نوری رفیفی ، دانشمند فیزیک در آزمایشگاه فیزیک دانشگاه جان اوکینکن در مریلند که دانشمند پروژه پک بک است ، گفت: “بعید است ، اما من کاملاً آن را انکار نمی کنم.”

در حال حاضر یک فضاپیما در حال چرخش بر روی فضاپیمای Akatsuki یا Venus Climate Probe یا Planet-C است ، کاوشگر فضایی که توسط آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن برای بررسی جو ونوس تحقیق شده است.

یک کاوشگر ژاپنی در سال 2015 وارد مدار ناهید شد و هم اکنون در حال بررسی وضعیت آب و هوایی آن و جستجوی آتشفشان است. اگرچه این کاوشگر فاقد ابزار خاصی است که برای ردیابی مستقیم فسفر لازم است ، اما می تواند از راه های دیگر به دانشمندان کمک کند.

تاکهیکو ساتو از آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن و دانشمند این پروژه گفت: “جو و ابر اساس زندگی هستند.” ما می توانیم اطلاعاتی در مورد آن ارائه دهیم.

یک موضوع موفق تر ممکن است مأموریتی باشد که در حال توسعه است و می تواند برای کشف بهتر فسفر مورد استفاده قرار گیرد. جین هلبرت از مرکز فضایی آلمان ، عضو گروه ویژه پکن-کلمبو ، گفت: “این کشف به سرعت توسعه ماموریت را تسریع می کند.”

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) یک ماهواره زهره به نام “Shukrayaan-1” دارد که قرار است در سال 2025 پرتاب شود. سازمان تحقیقات فضایی هند به درخواست مجله Nature برای اظهارنظر درباره برنامه های خود برای زهره پاسخ نداد. اما سانجی لیمائی ، دانشمند سیاره ای در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت که سازمان تحقیقات فضایی هند وقت کافی برای اصلاح تجهیزات خود دارد. اگر آنها این فرصت را از دست بدهند اشتباه بزرگی خواهد بود.

ایالات متحده و اروپا در حال بررسی مأموریت هایی به ناهید هستند که می توانند داده های مفیدی درباره زیستگاه این سیاره ارائه دهند یا حتی به طور مستقیم نشانه های حیات را جستجو کنند.

سو اسمرکار از تاسیسات پیشرانش جت ناسا و محقق اصلی در ماموریت پیشنهادی VERITAS ، که سیگنال های زندگی را کنترل می کند ، گفت: “Veritas صدها پوند جرم اضافی دارد که ناسا می تواند از آنها استفاده کند.” آره. ” مورد استفاده برای ساخت فضاپیماهای کمکی کوچک که برای این منظور طراحی شده اند.

“VERITAS” مخفف “توانایی انتشار ونوس ، علوم رادیویی ، تداخل رادار یکپارچه ، توپوگرافی و ذره بین است.” توانایی یک ماده در انتشار یا انتشار تشعشع ، توانایی انتشار تابش از طریق سطح یک جسم است. این ظرفیت تابش یک ویژگی فیزیکی است که نسبت انرژی ساطع شده از یک ماده به انرژی ساطع شده توسط یک جسم سیاه در همان دما را نشان می دهد. Equatorial Synthesis Radar ، همچنین به عنوان Insara ، یا IfSAR شناخته می شود ، یک روش راداری سنجش از راه جغرافیایی و از راه دور است که از یک فشارسنج برای انتقال و دریافت امواج فاز استفاده می کند. به شما امکان می دهد الگوهای سطح سه بعدی ایجاد کنید.

گفته می شود این ماموریت ارزان بوده و دو سال به طول خواهد انجامید. در حین انجام این مأموریت ، فضاپیمای ترایدنت ماهواره ای را در مدار زهره قرار می دهد که قادر به انجام تجزیه و تحلیل دقیق سطح زمین است. هدف اصلی این مأموریت ، به رهبری آزمایشگاه پیشرانه ناسا ، درک تفاوت ها و شباهت های میان زهره و زمین است. این فضاپیما به سنسورهای گوناگونی مجهز است که می تواند نقشه های سه بعدی از ونوس را ایجاد کرده و فعالیت های Testolo و آتشفشان های کره زمین را مطالعه کند. علاوه بر این ، می تواند دمای سیاره و میدان گرانشی آن را نیز اندازه گیری کند.

پارک در پایان گفت: “مدل سازی در حال حاضر پاسخ منطقی است.” بیشتر شیمی که ما برای زمین تصور می کنیم تحت تأثیر آب است. در ونوس اینگونه نیست. بنابراین آزمایشات زیادی اتفاق می افتد که هیچ کس قبلاً آنها را انجام نداده است. پسک گمان می کند که فسفر موجود در ناهید نشان دهنده وجود زیست شناسی به جای فرآیند شیمیایی ناشناخته است.

وی افزود: “من فکر می کنم این امکان وجود دارد ، اما در آن شک دارم.” فقط داده ها می توانند این معما را حل کنند.

2323

دکمه بازگشت به بالا