اجتماعی

چند توصیه برای باز کردن گرفتگی گوش

گوش به دلایل مختلف می ایستد و عوارضی مانند مشکل شنوایی، درد یا زنگ زدن ایجاد می کند.

به گزارش سلام آنلاینبرخی از علل شایع انسداد گوش عبارتند از: عفونت یا کثیفی گوش، عفونت، آلرژی، جرم گوش و غیره. درمان احتقان گوش نیز بسته به علت احتقان متفاوت است.

نحوه باز کردن بلوک گوش

گزینه های زیادی برای تمیز کردن و باز کردن گوش وجود دارد. بهترین راه حل بستگی به علت گوش درد و کدام قسمت از گوش دارد.

برای مثال راه حل های مختلفی برای گرفتگی گوش میانی یا خارجی وجود دارد.

گرفتگی گوش میانی

انسداد گوش میانی اغلب انسداد لوله ای است که گوش میانی را به پشت بینی (شیپور استاش) متصل می کند. کودکان بیشتر مستعد عفونت گوش میانی هستند زیرا شیپور استاش آنها باریک و وقت گیر است.

اختلال در عملکرد شیپور استاش زمانی رخ می دهد که برای مدت طولانی بسته شود.

نحوه باز کردن بلوک گوش شامل موارد زیر است:

اسپری بینی

گاهی اوقات گوش میانی به دلیل گرفتگی بینی دچار عفونت می شود. اسپری بینی و ضد احتقان بینی در کاهش گرفتگی و تورم بینی و در نتیجه رفع گرفتگی گوش میانی موثر است.

نکاتی برای گرفتگی گوش خارجی

انسداد گوش خارجی به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی مانند آب در حین شنا یا تجمع جرم گوش رخ می دهد و باعث عفونت می شود. عفونت گوش خارجی می تواند دردناک باشد. برای درمان گرفتگی عضلات می توانید به سراغ برخی از درمان های خانگی بروید.

روغن معدنی

برخی افراد وقتی گوش بیرونی آنها بسته است استفاده از روغن معدنی را تسکین می دهند. لخته شدن موم گوش باعث مسدود شدن گوش می شود و روغن معدنی راه حلی است زیرا موم یا موم گوش را نرم می کند تا بتوان آن را بیشتر پاک کرد.

پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید

یوتیک پراکسید کاربامید یک داروی موثر در درمان انسداد گوش خارجی ناشی از تجمع موم گوش است. هر دو اسید اوریک، پراکسید کاربامید و پراکسید هیدروژن با نرم کردن موم به تمیز کردن موم گوش کمک می کنند.

گوش های خود را از روی میز بیاندازید.

بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی قطره های گوش بدون نسخه را توصیه می کنند. این قطره ها موم را سخت و چسبناک می کند که می تواند به عمق مجرای گوش بچسبد یا بلغزد.

شستشوی گوش

به گزارش ایندیپندنت، برخی از افراد برای رهایی از احتقان گوش خود را می شویند، چه در خانه و چه در مطب. برای شستشوی گوش ها، آب گرم را با فشار وارد گوش می کنند تا جرم داخل آن نرم شود.

فشرده سازی گرم یا بخار.

در این حالت بخار به گوش می زنند یا حوله آغشته به آب گرم روی گوش می زنند و از حرارت و رطوبت برای شل شدن موم گوش و رها شدن آن استفاده می کنند.

با این حال، در مواردی مانند مشکلات شنوایی، تب، ترشح، چرک یا جرم گوش و عوارضی که بیش از چند روز طول بکشد یا شدت آن افزایش یابد، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا