بین الملل

چشم‌اندازی از فروکش کردن آشوب‌های آمریکا دیده نمی‌شود/ورود ایالات متحده به بحران عمیق امنیتی

ضد نژادپرستی در ایالات متحده در هفته اول آغاز می شود زیرا فرمانداران چندین ایالت مجبور به استقرار نگهبانان ملی در شهرها شده و سرکوب های پلیس افزایش می یابد. پلیس ضد شورش روز جمعه با تجمع صدها معترض با کامیون به تظاهرات حمله کرد. پلیس ضد شورش روز جمعه حمله به تظاهرات کرد و صدها نفر از معترضین را با اتومبیل بیرون آورد. دود ناشی از آتش به حدی بود که نزدیک به عمارت واشنگتن بود. همچنین کاخ سفید را خاموش کرده و بیشتر چراغ های بیرونی ساختمان را خاموش کرده است.

بیشتر بخوانید:

معترضان عصبانی با پلیس در مقابل کاخ سفید درگیری کردند

پلیس ضد شورش روز جمعه با تجمع صدها معترض با کامیون به تظاهرات حمله کرد. پلیس ضد شورش روز جمعه حمله به تظاهرات کرد و صدها نفر از معترضین را با اتومبیل بیرون آورد. استقرار گارد ملی مانع از اعتراض گسترده در مکان ها و مناطقی که به دنبال آن خشونت و غارت به وجود آمده است.

توسعه خشونت در ایالات متحده ، که به یک اعتراض ضد دولتی در سراسر کشور مبدل شده است ، موضوع گفتگو با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده بوده است.

آنا: توسعه ایالات متحده بسیار به سمت خشونت علیه دولت پیش رفته است. همچنین در یکی از نادرترین وقایع تاریخ کشور می بینیم که میزان اعتراض به کاخ سفید گسترش یافته است و تیم ریاست جمهوری او را برای جلوگیری از خطر ، وی را به یک پناهگاه منتقل کرده است. تحولات داخلی در ایالات متحده را که با کشتن یک جوان سیاهپوست آغاز شد ، چگونه ارزیابی می کنید؟

آدولف: اعتراضات و شورش های آمریکا مدنی و صلح آمیز بود ، هرچند در بعضی موارد آشوب ، غارت و سوزاندن اموال دولتی. تعداد اعتراضات کمتری مانند اعتراضات گسترده دیترویت در دهه 1960 مانند مواردی در لس آنجلس در سال 1992 و برخی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما وجود داشته است. اعتراضات سراسر کشور باعث مرگ غم انگیز شهروندان سیاهپوست شد ، اما به دلایلی دامنه اعتراضات شدت گرفت ، به خشونت تشدید شد و به اتاق عقب ترامپ رسید ، و مجبور شد واشنگتن قانون نظامی را اعلام کرد ، گاز اشک آور و حتی رئیس جمهور را شلیک کرد. او به پناهگاه هسته ای می رود.

امیرعلی عبدوفی استادیوم

دلیل اول این است که آمریکایی ها به دلیل شیوع کرولا در حال حاضر ناراضی ، عصبانی و پرخاشگر هستند. با ماهها انزوا ، مشکلات جدایی ، حدود 40 میلیون نفر بیکار و بیمه بیکاری ، اقتصاد آمریکا آنقدر بد است که ایالات متحده از زمان رکود بزرگ چنین وضعیتی را تجربه نکرده است. اقتصاد دهه 1930.

علاوه بر این ، در کاخ سفید یک رئیس جمهور وجود دارد که عمیقاً آشفته ، خصمانه و خشن است و همیشه مردم را تحریک می کند و به جای آرامش ، بخشش جامعه و معالجه با افرادی که رنج می برند و سرکوب می کنند ، او را دوست دارد و آنها را تسلی می دهد. او نمک را بر روی زخمهای باز اعتراضات نژادی شلیک کرد و تهدید کرد که با مشت آهنین اعتصاب خواهد کرد. چنین رفتاری باعث می شود طرف مقابل به خشونت متوسل شود. اگر اوضاع متوقف نشود ، خشونت فعلی می تواند منجر به خشونت بیشتر شود. طی چند روز گذشته ، بسیاری از مردم جان خود را از دست داده اند ، مجروح یا دستگیر شده اند. پلیس ضد شورش روز جمعه به تظاهرات حمله کرد و صدها نفر از معترضین را با کامیون حمل کرد.

هرج و مرج در برخی شهرها وجود دارد و بعید است که دولتهای فدرال و ایالت از عقب نمانند. در حال حاضر ، هیچ دید روشنی از تغییر (به سمت آرامش و ثبات) وجود ندارد و احتمالاً تنش ها بعداً ادامه خواهد یافت. نزدیکی این تحولات به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث می شود هر دو حزب اصلی تجارت سیاسی انجام دهند و به دنبال شورش آمریکا این کار را ادامه دهند و این باعث می شود خطر بروز یک بحران طولانی مدت افزایش یابد.

آنا: در میان آشوب ها ، شاهد هستیم که سیاه پوستان به نمادهای افتخار آمریكا مانند پرچم ها حمله می كنند و آنها را می سوزانند. این روند چگونه بر آینده توسعه جهانی و اعتراض در ایالات متحده تأثیر خواهد گذاشت؟

آدولف: این امر در رسانه ها به طور گسترده ای از آتش زدن پرچم اسرائیل در کشورهایی مانند ایران ، آسیای غربی ، آفریقا و آمریکای لاتین گزارش شده است ، اما این اتفاق در داخل ایالات متحده رخ نداده است. البته سوزاندن پرچم آمریکا به عنوان سمبل آزادی بیان توسط دیوان عالی آمریكا در نظر گرفته شده است و دولت مجاز نیست كسی را پاسخگو باشد كه چرا این پرچم را می سوزاند.

آنا: اما این کشور تأثیر بسزایی در کشورهای مختلف داشته است و اصطلاح سقوط آمریکا را می توان در تظاهرات مدنی داخلی و خارجی مشاهده کرد.

آدولف: درست است. تصاویر از ایالات متحده نشان می دهد که یک کشور در وضعیت آشفتگی ، هرج و مرج ، مشکل و زوال و یا تفسیرهای مشابه قرار دارد. یعنی از تضعیف ایالات متحده گرفته تا سقوط این کشور و جهان پس از آمریکا. نکته این است که این کاهش تنها به جنبش ها و جنبش های فعلی ایالات متحده که در طی سه دهه گذشته یا حتی به شکل حرکاتی گسترش یافته اند به اروپا ، غرب آسیا یا بهار عربی محدود نشده است.

امیرعلی عبدوفی استادیوم

یکی از دلایل مخالفت جهانی با وقایع اخیر در ایالات متحده این است که شبکه های مجازی و اجتماعی بدون در نظر گرفتن سیاست رسانه ، تصاویر و عکس ها را تولید و منتشر می کنند.

گفته می شود فیلمی که جورج پال زیر نظر پلیس زانو زده بود ، توسط یک دختر 13 ساله فیلمبرداری شده است و از تلفن همراه استفاده کرده است تا آمریکا را در یک بحران عمیق امنیتی قرار دهد.

وجود این ویژگی باعث می شود تا وقایع شهر آمریکا برای لحظه ای در سراسر جهان دیده شود و مردم خود آن را ببینند.

این فقط مربوط به ایالات متحده نیست ، در همه جا وجود دارد ، و جنبشهای اجتماعی جدید چرخه رکود را گسترش داده و با ثبات تر ساختن آنها به عنوان ابزار جدید ارتباطات مفیدتر می شوند. این واقعاً به چهره آمریکا آسیب رساند ، به ویژه از آنجایی که تصویر آن توسط کرنا آسیب جدی دیده است. اعتقاد به ارزشهای آمریکایی ، حداقل برای بخشی از جهان تضعیف شده است ، که ایالات متحده را مهد دموکراسی ، حقوق بشر و ارزشهای انسانی می داند.

وقایعی که رخ داد هیچ اثری از ارزش های آمریکایی حتی براساس گزارش های منابع آمریکایی به اثبات نرسید و جهان کاملاً از جدیت و ماهیت تند اعتراضات پلیس و نیروهای امنیتی آگاهی داشت.

آنا: در تحلیل رسانه های عربی ، کلمه به کار رفته “بهار آمریکایی” است. از نظر ساختار دولت آمریكا در مقایسه با ساختارهای دولت برخی از كشورهای عربی ، این اصطلاح و تفسیر صحیح آن را تا چه اندازه می دانید؟

آدولف: طبیعی است که افراد سعی کنند از پدیده ها تقلید کنند تا بهتر درک شوند. اما علیرغم همه انتقادات برخی اقدامات دولت آمریکا و خود ترامپ ، ساختار و سیستم سیاسی ایالات متحده از کشورهایی مانند مصر ، لیبی و تونس فراتر رفته است. بهار در ایالات متحده اتفاق نمی افتد زیرا ایالات متحده در تاریخ خود دچار بحران زیادی شده است و قادر به ترمیم خود است – یعنی وقتی یک تصادف را تشخیص می دهد ، ساختار یا نماد خود را تغییر می دهد و سعی می کند مشکل را کنترل کند. .

در حقیقت ، هیچ مشکلی سیاسی در ایالات متحده وجود ندارد که بتواند بهار عربی ، تغییر رژیم یا انقلابی مانند انقلاب اسلامی 1978 را در کشور ما ببیند ، اما قطعاً اصلاحاتی صورت خواهد گرفت.

در طول تاریخ آمریکا ، سیاه پوستان به توالت ، گردنبند ، زنجیر و چراغهای زنده دسترسی نداشتند.

ما از چنین جامعه ای به جامعه ای منتقل شده ایم که هم اکنون با مشکلات جدی روبرو است ، نیاز به اصلاحات دارد و در جامعه آمریکا نیاز به اصلاح بسیار زیادی است. غول بزرگی که شاهد آن هستیم تنها جامعه ای است که به دنبال اصلاح است.

آنا: معمولاً آنچه در ایالات متحده اتفاق می افتد ، در خارج از کشور به ویژه در ایالات متحده منعکس نمی شود ، اما ما در کشورهایی مانند آلمان ، کانادا و انگلیس شاهد ضد نژادپرستی بوده ایم. نژادپرستی در حمایت از مردم آمریکا. آیا آنها در این باره اظهارنظر کردند

آدولف: بخشی از دلیل وجود رسانه های اجتماعی جدید و کانال های ارتباطی است که مردم را از همه تحولات و واقعیت های موجود آگاه می کند. نکته بعدی این است که اکثر اروپایی ها مخالف تفکر راست آمریکایی هستند.

حتی قبل از سفر اخیر دونالد ترامپ به لندن ، بزرگترین اعتراض علیه رهبران خارجی در پایتخت انگلیس صورت گرفت ، نه علیه رهبران چین یا روسیه بلکه علیه رئیس جمهور ایالات متحده

در مورد باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین نیز همین اتفاق می افتد. جنبش پالم بیچ به سرعت جنبش نیویورک را به دست گرفت ، اما اعتراضات برای چند هفته در شهرهای اروپا برگزار شد. چپ های چپ با جهان متحد هستند و وقتی بحرانی به خصوص در ایالات متحده رخ می دهد ، آنها به سرعت واکنش نشان می دهند و به سایر نقاط جهان گسترش می یابند.

امیرعلی عبدوفی استادیوم

دلیل این امر این است که ایالات متحده تحت کنترل ترامپ می خواهد خود را از اروپا جدا کند ، که هنوز به جهانی شدن و نهادها اعتقاد دارد. اقدامات ترامپ بعضی اوقات به منافع اروپا آسیب رسانده است ، مانند برداشت توافق نامه پاریس یا تجارت او تحمیل شده و تعرفه هایی که به منافع اروپا آسیب برساند. و طبیعی است که در اروپا مشکلاتی ایجاد شود. آنها علیه ترامپ اعتراض می کنند زیرا معتقدند که ناسیونالیسم ایالات متحده اگر محدود کننده نباشد ، می تواند منجر به تسخیر آن در اروپا شود و همه چیز را در قاره آمریکا نابود کند. برای جلوگیری از این اتفاق ، اروپایی ها ضد ترامپ در ایالات متحده هستند. آنها ساخته شده اند ، آنها دلسوزی دارند و سعی می کنند آن را در سایر نقاط جهان بازتاب دهند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا