اقتصادی

چرا گوگل از سوی کشورها تحریم می‌شود؟

گوگل که حدود 90 درصد از بازار جستجوی آنلاین ایالات متحده را کنترل می کند، مدتی است که با اعتراض رقبای خود به دلیل استفاده از قدرت برای سرکوب رقابت آنلاین روبرو شده است.

به گزارش سلام آنلاین، طی چند سال گذشته، اتحادیه اروپا گوگل را به دلیل انحصار تجاری 5 میلیارد دلار جریمه کرده است. در همین راستا مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که گوگل از استفاده آزادانه و عادلانه کاربران اینترنتی از خدمات و سیستم عامل های شرکت های رقیب خود برای تبلیغ محصولات، خدمات و اپلیکیشن های خود با اندروید جلوگیری کرده است.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان حدس و گمان را زده اند و اعلام کرده اند که ممکن است گوگل برای جبران ضررهای وارده در اتحادیه اروپا تغییرات اساسی در پلتفرم و خدمات خود ایجاد کند و به نظر می رسد پیش بینی های تحلیلگران به حقیقت پیوسته است.البته. گوگل قصد دارد حق امتیاز دریافت کند. از توسعه دهندگان برنامه های اندروید برای استفاده از پلتفرم فروشگاه Google Play خود.

پس از این مشکل به نظر می رسد که این شرکت در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا با مشکل مواجه شده است. روشی که رگولاتورهای اینترنت در هند تصمیم گرفتند گوگل را به خاطر انحصارش جریمه و سرزنش کنند. با این حال، این موضوع به یک کشور محدود نمی شود و باعث شد که ایالات متحده علیه انحصار موتور جستجوی گوگل که به عنوان سودآورترین تجارت تاریخ شناخته می شود، شکایت کند. پس از یک تحقیق 14 ماهه، وزارت دادگستری ایالات متحده بر روی این موضوع تمرکز دارد که آیا گوگل نتایج جستجو را به نفع محصولات خود و دسترسی به کاربران تغییر می دهد یا خیر، آیا از مشت آهنین برای بیرون راندن رقبا استفاده می کند یا خیر. استفاده

همچنین گفته می شود که وزارت دادگستری آمریکا و ایالات متحده در حال بررسی رفتار گوگل در بازار فناوری تبلیغات هستند. گوگل چندین سیستم دارد که تبلیغات را به صورت آنلاین نمایش می دهد. این در حالی است که ایالات متحده برنامه جدیدی برای گوگل در نظر گرفته است و به این ترتیب دادستانی ایالات متحده و دفتر دادستان کل در حال بررسی راه هایی برای محدود کردن قدرت بازار گوگل و مجبور کردن شرکت به فروش مرورگر کروم خود هستند. و بخش هایی از تجارت آن. تبلیغات وجود دارد.

بنابراین دولت آمریکا از گوگل شکایت کرد و وزارت دادگستری از گوگل شکایت کرد و آن را به نقض انحصار جستجوی اینترنتی متهم کرد. در این شکایت، دولت ایالات متحده ادعا می کند که گوگل، که حدود 90 درصد از بازار جستجوی اینترنتی را کنترل می کند، دروازه بلامنازع اینترنت است و از روش های ضد رقابتی برای حفظ و توسعه انحصار خود در اینترنت استفاده کرده است.

جفری روزن، فرمانده دوم وزارت دادگستری ایالات متحده، در یک کنفرانس خبری گفت که رفتار گوگل بر اساس اصول ضد تراست “غیرقانونی” است. گوگل اکنون ادعای دولت را کاملا اشتباه خوانده و در توییتر اعلام کرده است که مردم از گوگل به این دلیل استفاده می‌کنند که آن را انتخاب کرده‌اند، نه به این دلیل که مجبور شده‌اند یا به این دلیل که جایگزینی پیدا نکرده‌اند.

ترکیه همچنین گوگل را به دلیل نقض نفوذ خود در بازار 26 میلیون دلار جریمه کرده است. در همین رابطه، در بیانیه کمیسیون رقابت ترکیه آمده است که این شرکت آمریکایی به دلیل دسترسی ناعادلانه به فضای تبلیغاتی، شرایط رقابت منصفانه را زیر پا گذاشته و از قدرت بالای خود در بازاریابی استفاده کرده است. خودسرانه.

بر اساس این گزارش، 32 گروه مدافع حقوق مصرف‌کننده، ناآرامی‌های کارگری و گروه‌های مرتبط در نامه‌ای به جو بایدن از رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خواستند با نفوذ شرکت‌های بزرگ فناوری در ایالات متحده مقابله کند. در واقع از دولت بایدن خواسته شده تا مدیران، لابی‌گران و مشاورانی را که برای شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، آمازون، گوگل، اپل و مایکروسافت کار می‌کنند، حذف کند. این گروه ها استدلال می کنند که عملکرد فعلی غول فناوری به مصرف کنندگان و اقتصاد ایالات متحده آسیب می رساند.

سال گذشته، کمیسیون اروپا و سازمان حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا دو ماه به گوگل فرصت دادند تا نحوه نمایش نتایج جستجو برای پروازها و هتل ها را بهبود بخشد و نحوه طبقه بندی آنها را توضیح دهد. در غیر این صورت با مجازات مواجه خواهد شد. کمیسیون اروپا و گروه ملی نظارت بر مصرف کنندگان به رهبری رگولاتور هلند و اداره کل بازرسی اقتصادی بلژیک در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که هزینه خدمات مرتبط باید شامل هزینه ها یا مالیات باشد تا بتوان آنها را از قبل محاسبه کرد. و در عین حال، مقدار مرجع مورد استفاده برای محاسبه تخفیف داده شده باید به وضوح مشخص شود.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل نیز در بیانیه‌ای از این مکالمه استقبال کرد و اعلام کرد که با سازمان‌های حقوق مصرف‌کننده و کمیسیون اروپا برای ایجاد پیشرفت‌هایی کار می‌کند که به نفع مصرف‌کنندگان باشد و شفافیت بیشتری را فراهم کند. در عین حال، گوگل بارها توسط چندین کشور از جمله کره جنوبی متهم و جریمه شده است. بنابراین، یک قاضی فدرال کالیفرنیا حکم داد که شاکیانی که گوگل را به نظارت غیرقانونی بر استفاده از اینترنت خود در هنگام مرور ناشناس متهم می‌کنند، می‌توانند به مدت دو ساعت از مدیر عامل شرکت بازجویی کنند.

در همین حال، رگولاتورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا در حال بررسی توافقی بین این غول اینترنتی هستند که در جریان تحقیقات ضد تراست در ایالات متحده فاش شد. یک توافق محرمانه بین گوگل و متا (شرکت مادر فیس بوک) توسط تنظیم کننده های ضد انحصار اتحادیه اروپا و بریتانیا به دلیل ایجاد اختلال در رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال چند میلیارد دلاری در حال بررسی است. این اعلامیه که توسط کمیسیون اروپا و سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام شد، آخرین تلاش برای بررسی رویه‌های تجاری بزرگترین شرکت فناوری جهان است.

رگولاتور اعلام کرده است که تحقیقات بر روی معامله 2018 متمرکز است که در شکایتی که توسط 10 دادستان کل ایالات متحده علیه گوگل ارائه شده است، برجسته شده است. یافته های تحقیقات دادستان کل ایالات متحده نشان می دهد که گوگل به توافقی دست یافته است تا میزان رقابت فیس بوک برای تبلیغات دلاری با یکی از سرویس های کلیدی گوگل را محدود کند. در عین حال، نایب رئیس کمیسیون اروپا که ناظر بر رقابت و سیاست دیجیتال است، گفت که اگر چنین مسائلی در تحقیقات ما شناسایی شود، به معنای محدود کردن و اخلال در رقابت در بازار فناوری تبلیغات است که این امر بر فناوری فناوری تبلیغات تأثیر می گذارد. نمایش های تبلیغاتی رقابتی ناشران و کاربران

بر اساس این گزارش و بر اساس اطلاعات منتشر شده در سال جاری، گوگل از دومین دادگاه عالی اروپا خواسته است جریمه 1.49 میلیارد یورویی (1.6 میلیارد دلاری) را بپردازد که سه سال پیش توسط قانونگذاران مبارزه با فساد اعمال شد. اعتماد اتحادیه اروپا برای مسدود کردن رقبا در تبلیغات دستورات آنلاین علیه این شرکت آمریکایی صادر شد. لازم به ذکر است که این شرکت اقداماتی را برای فرار از دعاوی ضدانحصاری آمریکا انجام داده است. در جزئیات، وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع گفته است که گوگل خواسته است بخشی از تجارت خود را که مسئول فروش و قرار دادن تبلیغات در وب سایت ها و برنامه ها است جدا کرده و آن را به یک شرکت مستقل تبدیل کند. این متعلق به آلفابت است و ده ها میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

وکلای دادستان کل ایالات متحده میزان پولی را که غول اینترنتی برای حفظ موتور جستجوی خود به عنوان موتور پیش فرض در اکثر مرورگرهای اینترنتی و دستگاه های تلفن همراه ایالات متحده خرج کرده است را فاش نکرده اند.او عنوان این تعداد بزرگ را شرح داد. دینزر در جلسه استماع پرونده ضد تراست گوگل به ریاست آمیت مهتا در واشنگتن صحبت می کرد.

همچنین گفته می شود که 43 رقیب اروپایی علیه گوگل اقدام کرده اند. از سوی دیگر، بیش از 40 رقیب اروپایی خدمات خرید گوگل از رگولاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا خواسته اند تا با استفاده از مقررات فناوری که اخیراً وضع شده است، شرکت های آمریکایی را با قانون سال 2017 مطابقت دهند و رقابت را فراهم کنند. اطلاعات بیشتر در صفحات جستجوی گوگل.

در نامه‌های این شرکت‌ها آمده است که کمیسیون اروپا باید با حذف واحد خرید گوگل، اجازه رقابت را ندهد، بلکه باعث افزایش قیمت‌ها و گزینه‌های کمتر برای مصرف‌کنندگان و انتقال سود از فروشندگان و خدمات مقایسه شود. کالاها ناعادلانه به گوگل می‌روند. از نتایج جستجوی عمومی برای خدمات. قفل ارائه دهنده مربوطه را باز کنید. هند اخیرا دوباره گوگل را جریمه کرده است و به نظر می رسد این روند تا اصلاح رویه ضد انحصاری این شرکت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا