تازه های کسب و کارعمومی

چرا ماشین ظرفشویی بوی بد میدهد

مراحل رفع بوی بد از ماشین ظرفشویی

 

یکی از مهمترین بخش ها در خصوص ایجاد بوی ناخوشیند برای دستگاه شما، فیلتر ماشین ظرفشویی است، چراکه خرده های غذا و ذرات در فیلتر جمع می شوند. ذرات غذایی جمع شده ، در طول زمان و در محیط گرم و مرطوب ایجاد بویی بد و ناخوشیند خواهند کرد. با انجام مراحل زیر، فیلتر را تمیز و پاک نمایید:

هرگونه مشکل در آبپاش باعث کاهش کیفیت در شستشو ظروف می‌شود؛ درنتیجه این معضل موجب ایجاد بوی بد در ظرفشویی خواهد شد. اگر بازوهای آبپاش دستگاه شما به وسیله ذرات و خرده های غذا مسدود شده اند، با جدا کردن بازوهای دستگاه آن‌ها را تمیز و مواد غذایی و خرده ها را بیرون بیاورید.  شما می توانید با عبور دادن آب از میان منافذ بازوها از مسدود نبودن آن ها اطمینان حاصل کنید. نمایندگی مجیک در خدمت شما عزیزان میباشد

 این احتمال وجود دارد که داخل ماشین ظرفشویی مقداری جرم باقی‌مانده باشد و فساد ناشی از آن ها موجب انتشار بوی بد شده باشد.

ماشین

لینک تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک برای شما همشهریان .اگرشلنگ تخلیه ظرفشویی درست نصب نشده باشد باعث می شود آب به سمت ظرفشویی بازگردد و آب کثیف به ماشین ظرفشویی انتقال پیدا کند. شلنگ تخلیه را بالا برده و حلقه کنید تا اینکه آب قادر به بازگشت به سمت پایین دستگاه نباشد. شست وشو توسط جرمگیر و شوینده های مناسب مرحله پایانی است.

حتما هر ۳ ماه یک بار، از جرم‌گیرهای ماشین ظرفشویی استفاده نمایید و بگذارید یک برنامه شستشو کامل با بالاترین درجه دما، بدون ظروف انجام شود. با این کارنگهداری از دستگاه آسان تر خواهد بود

کثیفی فیلتر ماشین ظرفشویی

تمام مدل های ماشین ظرفشویی دارای یک فیلتر هستند که ذرات باقی مانده مواد غذایی از ظروف و قابلمه ها شسته شده را جمع می کند. اگر فیلتر را به طور مرتب تمیز نکنید، ذرات مواد غذایی می توانند فیلتر را از بین برده و بوی نامطبوعی ایجاد کنند. اگر در هنگام باز کردن درب ماشین ظرفشویی با بوی بد مواجه شدید اولین کاری که باید انجام دهید بررسی فیلتر ماشین ظرفشویی می باشد.

در اکثر ماشین های ظرفشویی فیلتر در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد و به راحتی قابل باز کردن و بیرون کشیدن است. بعد از اینکه فیلتر را خارج کردید با استفاده از یک دستمال کاغذی می توانید آن را تمیز کنید، در صورتی که مواد غذایی به فیلتر چسبیده باشد، لازم است آن را به مدت ده دقیقه در آب گرم خیس کنید و سپس با استفاده از یک برس کوچک آن را تمیز کنید.

باز کردن و پاکسازی فیلتر ماشین ظرفشویی

جرم گرفتن ماشین ظرفشویی

اگر خانه ی شلوغی ندارید و از ماشین ظرفشویی به طور مکرر استفاده نمی کنید، ممکن است ماشین ظرفشویی شما دچار جرم گرفتگی شود. زمانی که درب ماشین ظرفشویی برای مدتی طولانی بسته باشد، شرایط ایده آلی برای ایجاد جرم فراهم می شود. متاسفانه جرم ماشین ظرفشویی می تواند به ظروف شما صدمه بزند، از این رو در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی باید به این مورد توجه کنید.

اگر احتمال می دهید که جرم باعث ایجاد بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی شما شده است، باید آن را تمیز کنید. خوشبختانه با استفاده از وسایلی مانند سرکه سفید می توانید این مشکل را از بین ببرید، برای این کار کافی است یک فنجان سرکه را در قفسه ی بالای ماشین ظرفشویی قرار داده و چرخه ماشین ظرفشویی را در دمای بالا تنظیم کنید. زمانی که چرخه در حال اجرا است، سرکه در تمام بخش های ماشین ظرفشویی پراکنده می شود و جرم ها را از بین می برد، درسته که ممکن است آشپزخانه شما به مدت یک روز بوی سرکه دهد اما باعث تمیز شدن ماشین ظرفشویی شما خواهد شد. بعد از تمیز کردن ماشین ظرفشویی، با استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی و اطمینان از خشک شدن آن بعد از یک چرخه از بروز مجدد این مساله جلوگیری کنید.

از بین بردن جرم ها و آلودگی های ماشین ظرفشویی با استفاده از سرکه

زباله های پنهان

اگر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کرده اید و فیلتر ماشین ظرفشویی کاملا درخشان و تمیز است، اما هنوز ماشین ظرفشویی بوی بد و نامطبوعی دارد، ممکن است یک مشکلی وجود داشته باشد که در ظاهر مشخص نیست. از این رو بهتر است که پشت ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. شاید از جمع شدن زباله در اطراف ماشین ظرفشویی تعجب کنید و پیدا کردن بقایای مواد غذایی یا جوندگان مرده که باعث بوی بد می شوند شما را مبهوت کند، می توانید با تمیز کردن این مواد بوی نامطبوع را از بین ببرید

وی بد ماشین ظرفشویی وحشتناک است شاید شما هم به این مشکل برخورده‌اید. چگونه ماشین ظرفشویی شما بوی بد و منزجرکننده‌ای گرفته است. نمی‌دانید مشکل کجاست. دیگر رقبتی به استفاده از ماشین ظرفشویی ندارید. نگران نباشید ما در این مقاله به شما می‌گویم که چکار کنید تا بوی بد ماشین ظرفشویی از بین برود.

ظروف بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی بوی مانند تخم مرغ و یا ماهی فاسد می دهد. به احتمال زیاد به علت ذرات غذایی که در فیلتر ماشین ظرفشویی گیر کرده اند یا شلنگ به صورت صحیح نصب نشده است می باشد. در زیر به تمام دلایلی که می تواند این بوی را ایجاد کند میپردازیم.

خلاص شدن از شر بوی بد ماشین ظرفشویی

هیچ بخشی از ماشین ظرفشویی به اندازه فیلتر تخلیه مسئول بوهای عجیب و غریب نیست. ذرات غذایی می‌توانند در اینجا جمع‌آوری شوند و در محیط گرم و مرطوب در طول زمان می‌توانند بوی انزجارآور ایجاد کنند یک فیلتر استوانه‌ای، قابل جدا شدن وجود دارد که از طریق آن همه آب تخلیه می‌شود. برای دسترسی به فیلتر، باید فیلتر را ۹۰ درجه عکس به سمت چپ بچرخانید، سپس فیلتر را خارج کنید. فیلتر را با مایع ظرفشویی و آب گرم در سینک خود بشویید.

ممکن است دشوار باشد به تمام قسمت‌های داخلی آن را دسترسی داشته باشید، بنابراین از یک فرچه کوچک استفاده کنید.

شاید داخل مقداری از جرم ظروف باقی‌مانده باشد و فساد ناشی از آنها باعث انتشار بوی بد شود

سبدهای ماشین ظرفشویی را کامل بیرون بکشید و با استفاده از یک پارچه و مایع ظرفشویی کاملا سطوح و زیر ریل‌ها را تمیز کنید.

بعضی مواقع به مرور زمان مقداری از چربی ظروف لابلای واشر درب جمع می‌شود

شما حتما هر چند وقت یکبار مطمئن شوید که لاستیک تمیز است و یا آن را تمیز کنید در بیشتر مدل‌ها واشر به راحتی جدا می‌شود و شما می‌توانید آن را کاملا تمیز کنید.

بله بعید است که بوی بد از سبدها باشد ولی شما باید همه احتمالی را در نظر بگیرید. سبدها را داخل سینک ماشین ظرفشویی با دقت بشورید.

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی درست نصب نشده است و باعث می شود آب به سمت ماشین ظرفشویی برگردد. شلنگ تخلیه را بالا ببرید و حلقه کنید تا آب قادر به بازگشت به پایین ماشین ظرفشویی نباشد. بیشتر مواقع دیده شده که نصب نادرست شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی به سینک باعث شده بو و آب کثیف از سین به ماشین ظرفشویی انتقال پیدا کند شما مطابق عکس زیر شلنگ را یک خم از بالا دهید و به سیفون زیر سینک وصل کنید.

بعد از انجام کارهای بالا باید کار اساسی را انجام داد

یک فنجان سرکه سفید را داخل ماشین بریزد و بگذارید با بالاترین برنامه شستشو (برنامه قابلمه و ماهی تابه) یک بار از اول تا انتها کار کند و بعد از این مرحله شما دو لیوان سودا (آب گازدار یا نوشابه سفید سون آپ) داخل ماشین ظرفشویی بریزید و یک برنامه با درج دمای بالا انتخاب کنید ولی تایم کمتر انتخاب کنید بعد از اتمام کار شما دیگر بوی بد و نامطبوع ندارد.

سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی

شما حتما هر ۳ ماه یک بار باید از جرم‌گیرهای استفاده کنید و بعد از ریختن جرم گیر بگذارید کامل یک شستشو بدون ظروف انجام شود این کار برای نگهداری ماشین ظرفشویی ضروری می‌باشد

جهت تعمیر پرینترهای hp در اصفهان می توانید با ما تماس بگیرید

 

دکمه بازگشت به بالا