چرا طرح هفته کاری ۴ روزه موفق است؟

سلام آنلاین/ خراسان رضوی “هفته کار چهار روزه موثر”؛ این پیام از سوی شرکت هایی می آید که کار خود را بر اساس یک برنامه آزمایشی توسط یک سازمان غیرانتفاعی در طول یک هفته کاری چهار روزه برنامه ریزی می کنند.

چرا یک برنامه کاری 4 روزه موفق است؟

به گزارش ملیت نیوز، یک نظرسنجی نشان داد که 78 درصد از بیش از 70 مدیر تجاری در بریتانیا که برنامه کاری خود را به یک برنامه چهار روزه تغییر داده اند، گفته اند که تغییر آنها خوب یا بد بوده است. تنها 2 درصد آن را دشوار می دانستند. اکثر آنها (88 درصد) گفتند که این برنامه 4 روزه خوب عمل کرده است.

ایده یک هفته کاری چهار روزه شوخی نیست. قانونگذاران کالیفرنیا اخیراً برنامه هایی را برای یک هفته کاری چهار روزه در سراسر ایالت برای برخی از کارمندان در نظر گرفتند، اما اکنون متوقف شده اند.

نظرسنجی گارتنر نشان داد که هفته‌های کاری کوتاه‌تر به‌عنوان استراتژی جذب و نگهداری مطلوب است. یک برنامه آزمایشی شش ماهه با بیش از 180 شرکت در حال حاضر در بیش از 12 کشور در حال فعالیت است. کارفرمایان اغلب برنامه خود را به یک برنامه 4 روزه و 32 ساعته (با تغییرات بسته به نقش و صنعت) بدون کاهش حقوق تغییر می دهند.

در برنامه آزمایشی انگلستان، مدیران شرکت با مجموع 3300 کارمند مورد بررسی قرار گرفتند. این برنامه چهار روز در هفته با خودمختاری و خودمختاری تانک فکری همراه با جمع آوری داده ها از محققان دانشگاه بوستون، کمبریج و آکسفورد اجرا می شود.

تقریباً همه مؤسسه‌های شرکت‌کننده در بریتانیا (86 درصد) گفتند که می‌توانند این برنامه را به مدت چهار روز پس از پایان آزمایش در نوامبر حفظ کنند. حدود نیمی از آنها (49 درصد) گفتند بهره وری آنها بهبود یافته است، در حالی که 46 درصد گفتند بهره وری آنها ثابت مانده است.

جو اوکانر، مدیر اجرایی هفته کاری چهار روزه جهانی، که انتظار دارد سازمان ها نتایج ثابت تری را نشان دهند، گفت: دیدن این موضوع بسیار دلگرم کننده است. اگر بهره وری ثابت بماند، آن را یک موفقیت بزرگ در این زمینه می دانیم.

تحقیقات آزمایشی در بریتانیا، ایالات متحده، نیوزلند، استرالیا، ایرلند و کانادا ادامه دارد.

اوکانر گفت که همه مؤسسات شروع به آزمایش آنها نمی کنند. از هر پنج کارفرما یک نفر برنامه را ترک می کند که بیش از نیمی از آن در مرحله پیش برنامه ریزی است.

مدیرانی که مطالعه آزمایشی را انجام دادند خاطرنشان کردند که با چالش مضاعف غلبه بر استانداردهای پنج روزه کارکنان و صنعت، همراه با کار دشوار حذف فرآیندهای کاری بهبود یافته برای دستیابی به آنها مواجه بودند. نتایج مشابه در 4 روز.

چرا یک برنامه کاری 4 روزه موفق است؟

وی افزود زمانی که شرکت در مرحله برنامه ریزی عقب نشینی کرد، دلیل اصلی این بود که رئیس جمهور بیش از حد متفکر و دلسرد بود.

آنها قبل از اجرای پروژه آزمایشی خود شروع به رفع مشکلاتی می کنند که به دلیل افزایش بهره وری و بسیاری از پیشرفت های فرآیند ایجاد شده و هدایت شده توسط تیم امکان پذیر نیست.

اوکانر همچنین مشکلاتی را در میان شرکت هایی با فرهنگ بی اعتمادی بین رهبران و کارمندان گزارش کرد. آنها فکر می کنند راه باز برای تصمیم گیری دارند، اما در عمل ممکن است اینطور نباشد.

نیکی راسل، مدیر عامل شرکت Waterwise، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر کاهش مصرف آب، گفت: «این رویکرد در ابتدا آسان نبود، اما تاکنون هیچ چیز تغییر نکرده است. همه ما باید روی آن کار کنیم، چیزهایی مانند تعطیلات سالانه می تواند تکمیل همه چیز را دشوار کند، اما تیم بسیار خوشحال است و همه ما واقعاً تعطیلات اضافی را دوست داریم.

شرکت هایی که برای یک برنامه چهار روزه تلاش می کنند اغلب کوچکتر هستند و در بخش هایی فعالیت می کنند که به بیمه نوبت کاری پنج یا هفت روزه نیاز دارند. این امر مستلزم برنامه ریزی دقیق در میان تعداد کمی از کارکنان است.

سازمان همچنین در صورت مواجهه با تغییرات غیرمنتظره مانند رهبری جدید یا تغییرات مالی، تلاش های برنامه ریزی کاهشی را کنار می گذارد.

شرکت کنندگان در آزمایش در بریتانیا از آموزش، رسانه، مهمان نوازی و مراقبت های بهداشتی متفاوت هستند. آنها عبارتند از بانک خیریه، شفافیت زنجیره تامین Everledger، صندوق ارتباط با مشتری اوراق بهادار دیجیتال و انجمن سلطنتی زیست شناسی.

اوکانر می داند که وقتی شرکت دیگر به او نیاز ندارد، همه چیز خوب پیش می رود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا