چرا بعضی‌ها هرچی می‌خورند، چاق نمی‌شوند؟

چرا بعضی‌ها هرچی می‌خورند، چاق نمی‌شوند؟
اطلاعات تکمیلی:

چاقی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. دلایل موثر چاقی متنوع است، اما مهمترین آنها تغذیه و رژیم غذایی انسان است. همانطور که همه می دانیم پرخوری و عادات غذایی ناسالم و عادات غذایی ناسالم باعث اضافه وزن می شود، اما ممکن است افرادی را دیده باشید که هر چه می خورند چاق نمی شوند و می توانند آنچه را که می خواهند بخورند، جای نگرانی نیست، اما به چه دلیل؟

چرا برخی افراد چاق نیستند؟ ژنتیک یا متابولیسم فیزیکی؟

مطالعات نشان داده است که علت لاغری برخی افراد در ژن آنهاست، بنابراین این افراد می توانند بدون ورزش و رژیم غذایی خاص همچنان لاغر باشند.

برای اینکه بفهمند چرا برخی افراد به طور طبیعی بدون ورزش وزن کم می کنند، دانشمندان شرکت کنندگانی را انتخاب کردند که 40 سال سن داشتند و مادام العمر لاغر بودند.

محققان مجموعه ای از نمونه های بزاق این افراد را انجام دادند، سپس آنها را با بیش از 10000 نفر با وزن متوسط ​​و نزدیک به 20000 نفر که چاق بودند مقایسه کردند.

مطالعات نشان داده است که این افراد مجموعه‌ای از ژن‌ها دارند که متابولیسم آنها را تسریع می‌کند یا به آنها کمک می‌کند تا سریع‌تر چربی بسوزانند، یعنی هرچه توسط این افراد خورده می‌شود با این متابولیسم بالا سریع‌تر می‌سوزند.

این ژن ها در بیش از 1600 فرد لاغر اما سالم یافت می شود که دوست دارند هر چه می خواهند بخورند و بخورند.

این مطالعه که در ژورنال ژنتیک منتشر شده است، نتیجه می گیرد که 18 درصد از نازک شدن در DNA ما ثبت می شود.

تام ساندرز، استاد تغذیه در کینگز کالج لندن، گفت: “این یک مطالعه مهم است که تأیید می کند که چاقی اغلب از نظر ژنتیکی تعیین می شود و نشان می دهد که افرادی که بسیار لاغر هستند از نظر ژنتیکی مستعد چاقی هستند.” و آنها با افراد عادی متفاوت هستند. با این حال، چاقی جدای از ژنتیک، به محیطی که در آن زندگی می کنیم، سبک زندگی و غذایی که می خوریم مربوط می شود.

دانشمندان امیدوارند این مطالعات بتواند به توسعه داروهای جدیدی منجر شود که اثرات این ژن ها را تقلید می کند.

دکمه بازگشت به بالا