فرهنگ و هنر

چراغ نقاشی قهوه‌خانه‌ای خاموش می‌شود؟

سالها پیش وقتی تلویزیون یا رادیو و تلفن همراه وجود نداشت ، صدای گرم پورتال به همراه نقاشی دیواری قهوه خانه واقعاً کار می کرد. با این حال ، این هنرهای باستانی اکنون به دلیل مدرنیته به فراموشی سپرده شده است ، اگرچه هنوز هم هنرمندان این رشته امیدوارند که نور هنر اصلی ، مانند نقاشی های قهوه خانه ، از بین نرود.

نقاشی های قهوه خانه ها اغلب دارای مضامین ملی و مذهبی است و در واقع بخش قابل توجهی از آنها به روایت های مختلف وقایع کابالا و قهرمانی امام حسین (ع) و یارانش اختصاص یافته است. . استفاده از رنگ های بد و نقاشی چهره های خشن برای یگان های دشمن و استفاده از رنگ های خسته کننده و تصور چهره های بی عیب و نقص برای واحد مناسب از مهمترین ویژگی های یک نقاشی قهوه خانه است.

به گفته برخی از متخصصان در زمینه هنرهای تجسمی ، هنرمندان کافه و تلاش آنها برای حفظ داستانهای حماسی و مذهبی که منجر به دوره بزرگی در نقاشی های مذهبی ایران شد؛ در این مدت ، مرگ به اصطلاح هنرمندان در این زمینه و ورود هنر به عرصه مدرن رو به زوال گذاشته و ناپدید می شود.

جواد عقیلی ، مجموعه دار و نقاش قهوه خانه ، با اعتقاد به آینده نقاشی قهوه در ایران ، با اشاره به حضور جوانان در این زمینه ، به سلام آنلاین گفت: فکر نمی کنم هنر نقاشی قهوه در ایران در حال پایان است و حتی امیدوارم که سال گذشته من تسکین یافته باشم.

وی گفت: “به عنوان مثال ، اکنون استاد محمدرضا حسینی در این زمینه بسیار فعال هستند ، آنها آثار بسیار خوبی را خلق می کنند و کارهای آنها اصلی است.” من آسم دارم و به همین دلیل سالها نمی توانم کار کنم ، اما آنها در گالری من مشغول به کار هستند و آثار بسیار زیبا و اصلی را ایجاد کرده اند و در حال ساختن هستند. علاوه بر او ، هنرمندان دیگری را نیز می شناسم که به نقاشی خانه ، قهوه خانه و کار در این زمینه علاقه دارند.

با تأکید بر اینکه امید به آینده دارد ، نقاش قهوه خانه آگلی می گوید: “همچنین باید به خاطر داشت که تابلوهای نقاشی قهوه خانه های اخیر معرفی شده اند و برخی آنها را با خطاطی تلفیق کرده اند و در واقع می توان گفت که “مدرن تر از گذشته.” با این حال ، امیدوارم این چراغ از بین نرود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا