عمومی

چالش های شفافیت در نظام بانکی و راه کارهای پیش رو

به گزارش شبکه رسانه های خبری.

“مهران محرمیان” امشب در مصاحبه با تیتر خبر در مورد شناخت مشتریان بانک صحبت کرد و افزود که در زیرمجموعه فناوری جدید بانک مرکزی 110 پروژه همزمان با سه هدف راهبردی “ایجاد شفافیت” ، رونق “و” انصاف “از فضای کسب و کار.

معاون جدید وزیر فناوری بانک مرکزی افزود: “بیش از 50٪ این پروژه ها برای شفافیت در سیستم بانکی ادامه اقدامات جدید بانک مرکزی و شبکه بانکی برای اعتبارسنجی مشتریان است.”

محرمیان گفت: “ما یک پایگاه داده در زیر مجموعه ایجاد کرده ایم و به تدریج فعالیت افرادی که کد ملی ندارند متوقف خواهیم شد.”

وی به پروژه نهاب اشاره کرد و گفت: “سیستم ادغام نهاب دارای اطلاعات هویتی مشتری است که امکان اختصاص شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر یک از اعضای جامعه در شبکه بانکی را فراهم می کند.”

یکی از اهداف اصلی این پروژه فراهم آوردن بستری ایمن برای انتقال هویت بانکی و اطلاعات بانکی مشتریان به سیستم بانکی به عنوان قطب گواهینامه های بانکی برای صدور رمز است و به عنوان مشخصات مشتری بانکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. .

معاون جدید وزیر فناوری بانک مرکزی گفت: “طراحی سیستم ذینفع برای پرداخت هزینه ها ، سیستم تمیز برای ثبت همه موسسات بانکی و قانون چک یک پروژه مهم در راستای شفافیت است.”

وی تعریفی از شناسایی کیفیت اعتبار به مشتریان ارائه داد و گفت: “تمایل مردم به بازپرداخت بانک ، نوعی شناخت افراد و مشتریان بانک است.” در پروژه نهاب هیچ هویت واقعی وجود ندارد ، هیچ پلاکی برای ماشین وجود ندارد.

معاون جدید وزیر فناوری بانک مرکزی افزود: “به تدریج ، معاملات کسانی که کد تعیین شده ندارند محدود خواهد شد.”

دکتر مهران محرمیان گفت: اجرای این پروژه ها در مبارزه با پولشویی و شفافیت معاملات با عملیات “سانا” آغاز شده است.

وی با بیان اینکه “بانک اطلاعات اعتبار اسناد” یکی از مهمترین پروژه های بانک مرکزی است ، افزود: با ایجاد بانک اطلاعاتی در داخل بانک مرکزی ، خدمات به شرکت های معتبر ارائه می شود.

معاون جدید فناوری بانک مرکزی “سیستم نهاب” را از اولویت های اصلی در شفافیت اعتبار مشتری خواند و تأکید کرد: در این سیستم ، هویت مبدا و جهت هر معامله مشخص می شود. بر این اساس ، در سیستم ذکر شده ، کدها به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شوند. در حال حاضر ، این کد برای بیش از 99٪ افراد طبیعی صادر می شود و در مورد اشخاص حقوقی ، ما در حال رایزنی با ابزار ارائه این کد به اشخاص حقوقی برای تکمیل اطلاعات سیستم هستیم.

وی به سیستم شفاف دیگری به نام “SAT” (سپرده مرکزی اوراق بهادار و پرداخت صندوق) اشاره کرد و گفت: “در این سیستم کلیه تسهیلات شعب بانک در آن ذکر شده است.”

محرمانه بودن در پرداخت مکان های بانک ، پرداخت به موقع مالیات عاملی است که اعتبار مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهد.

طهماسب مظاهری ، کارشناس پولی و بانکی گفت: “هیچ فرد عادی درگیر پروژه ای نیست که از آن اطلاع نداشته باشد.”

مزارهر ، رئیس سابق بانک مرکزی (2007-2008) و وزیر اقتصاد و دارایی ، افزود: “سوال دوم این است که منطق مشارکت چیست و برای چه مدت”. به عنوان وكیل سپرده گذاری ، بانك باید مشتری را تأیید كند و سپس در پروژه های مختلف با او شریک شود.

کارشناسان پولی و بانکی می گویند با اجرای پروژه های شفاف و معتبر ، بانک مرکزی رشد راحتی اجتماعی را مدیریت خواهد کرد.

مظاهری افزود: “یکی از فاجعه هایی که سیستم بانکی از آن رنج می برد ، در دسترس بودن سازوکارهای لازم و ضروری توسط دولت است.”

دکمه بازگشت به بالا