تازه های کسب و کارعمومی

چالش‌های امنیتی در طراحی کیف پول‌های سخت‌افزاری

به وقت خروج از منزل، چندین بار از به همراه داشتن موبایل، کلید و کیف پول خود اطمینان حاصل می‌کنیم. همچنین هنگام حمل این وسایل، به طور مداوم سعی داریم تا از آن‌ها در برابر خطرات پیش رو محافظت کنیم. همانطور که در زندگی روزمره تا این حد به کیف پول خود توجه داریم، باید در دنیای کریپتو هم مراقب دارایی‌های ارزشمند خود باشیم. امنیت کیف پول ارز دیجیتال شما به اندازه دارایی‌های دیگرمان اهمیت دارد.

در صورت عمل نکردن به برخی موارد ساده، امنیت کیف پول ارز دیجیتال ما به خطر خواهد افتاد و برخلاف دنیای واقعی، فردی پیدا نمی‌شود که کیف پول ما را در جایگاه اشیای گم شده قرار دهد! پس باید همیشه مراقب دارایی‌های دیجیتال خود باشیم. برای آشنایی بیشتر با والت‌های کریپتویی می‌توانید به مقاله مراجعه کنید.

بزرگترین مشکلات امنیتی کیف پول‌ها

پیش از این که به سراغ روش‌های تامین امنیت کیف پول‌های کریپتویی برویم، بد نیست اگر چند مورد از بزرگترین سرقت‌های در سال‌های اخیر را مرور کنیم.

طی این حمله، بیش از ۶ میلیون دلار از دارایی کاربران به سرقت رفت که در قالب SOL و SPL نگهداری می‌شد.

علاوه بر موارد ذکر شده، کیف پول Electrum هم در لیست قربانیان هکر‌ها قرار می‌گیرد. از دسامبر ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹، هکرها نسخه نامعتبری از این کیف پول را میان کاربران نشر داده بودند که اطلاعات محرمانه آن‌ها را ذخیره می‌کرد.

با در اختیار داشتن اطلاعات حساب‌ها، این افراد توانستند ۷۷۰ واحد BTC را از کیف پول‌ها خارج کنند. در زمان نگارش این مطلب، ارزش این مقدار دارایی به بیش از ۱۵ میلیون دلار می‌رسد! امّا چگونه از مشکلات امنیتی مصون بمانیم؟

۶ راه برای مهر و موم کردن کیف پول

پیشرفت دنیای کریپتو فرصت‌های بسیاری را در اختیار ما قرار داده و بسیاری از موانع را از سد راه ما برداشته است. با وجود این، هکرها و افراد سودجو هم از فضای بیشتری برخوردار بوده و باید بیش از هر زمانی از کیف پول خود حفاظت کنیم.

آشنایی کامل با ، و

در برخی موارد، هکرهایی حرفه‌ای به کیف پول‌ها نفوذ می‌کنند. امّا در اکثریت مواقع، همه چیز به ما بستگی دارد. پس به نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، بیشتر دقت کنید چرا که پیشگیری بهتر از درمان است!

۱. استفاده از صرافی‌های معتبر

پیش از آغاز معاملات رمزارز، بهتر است در انتخاب صرافی مورد نظر خود وسواس بیشتری به خرج دهید. چرا که برخی صرافی‌ها به دلیل آسیب پذیری و مشکلات در زیرساخت‌های فنی، از امنیت کافی برخوردار نیستند.

صرافی‌هایی مانند پول نو به شما این امکان را می‌دهند که در کمتر از ۱ دقیقه حساب کاربری تایید شده خود را بسازید و خرید و فروش بیش از ۱۱۰ رمزارز را آغاز کنید.

برای آشنایی بیشتر با امکانات صرافی، مطلب را از دست ندهید.

در جریان هک کیف پول‌های سولانا که پیش تر به آن پرداختیم، متخصصان به کاربران توصیه کردند که دارایی‌های خود را به کیف پول صرافی‌های معتبر یا کیف پول‌های سخت افزاری انتقال دهند.

۲. اطلاعات کیف پول عمومی نیست!

شاید بتوان این مورد را ساده ترین و در عین حال مهم ترین اقدام برای جلوگیری از هرگونه مشکل امنیتی دانست. زیرا از دست دادن این اطلاعات، دسترسی ما به دارایی‌هایمان را غیرممکن خواهد ساخت.

به اشتراک گذاشتن رمز عبور و عبارت ۱۲ کلمه‌ای = دعوت از افراد برای کنترل دارایی‌های کیف پول!

با یادداشت و نگهداری رمز عبور و عبارت ۱۲ کلمه‌ای کیف پول در محلی امن، امنیت کیف پول خود را به بالاترین سطح خواهید رساند. این ۱۲ کلمه به نوعی کلید خصوصی کیف پول شما هستند و افشای کلید خصوصی‌تان، برابر است با از دست رفتن تمام دارایی‌های شما! در مقاله ، می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره پیدا کنید.

۳. دقت در انتخاب و نگهداری رمز عبور

انتخاب پسوردهای بیش از اندازه ساده، می‌تواند خطر دسترسی برخی افراد دیگر به کیف پول شما را به همراه داشته باشد. بنابراین، توصیه می‌شود که رمز عبوری را انتخاب کنید که از پیچیدگی برخودار باشد و از آن در وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌های دیگر استفاده نکنید.

ما پیشنهاد می‌کنیم که رمز عبور خود را به همراه عبارت ۱۲ کلمه‌ای، در یک برگ کاغذ یادداشت کنید تا از کوچک ترین خطرات برنامه‌ها هم در امان بمانید!

۴. گوش به زنگی!

طبیعتا نمی‌توان اتفاقاتی مانند هک کیف پول‌های Electrum را پیشبینی کرد. با این وجود، باید همیشه در مواجهه با پیام‌ها، لینک‌ها و اطلاعیه‌ها گوش به زنگ باشیم و کمی بیشتر دقت کنیم. چگونه؟

  • به فرستنده هر ایمیل یا پیام دریافتی دقت کرده و در صورت مشکوک بودن، آن پیام را نادیده بگیرید.
  • فقط در صورت درستی آدرس وارد شده به وبسایت مورد نظر وارد شوید.
  • لینک‌های نامشخص را باز نکنید.
  • ترجیحا مرورگر و اطلاعات شخصی خود را مرتبا به روز نگهدارید.

همانطور که در مثال کیف پول‌های ELectrum گفتیم، کاربران نسخه‌ای ناشناس و غیرواقعی از این کیف پول را نصب کرده بودند که اطلاعات آن‌ها را در دسترس افراد قرار می‌داد.

اگرچه، همانطور که بسیاری به سادگی در دام هکرها افتاده‌اند، می‌توانیم به سادگی از آن‌ها مصون بمانیم. کافیست کمی به نکات ذکر شده بیشتر توجه کنیم تا طعمه حملات فیشینگ (Phishing) نشویم!

۵. پیگیری اخبار

در سالیان اخیر، دنیای غیرمتمرکز رشد برق آسایی را تجربه کرده و این امر را می‌توان به یک شمشیر دو لبه تشبیه کرد. به بیانی دیگر، با وجود این که امکانات بیشتری در اختیار ما قرار گرفته، با ریسک‌های بیشتری هم درگیر خواهیم بود.

حال که همه چیز با سرعت تکامل می‌یابد، ما هم نباید از قافله عقب بمانیم و برای این کار، پیگیری اخبار و آگاهی از وضعیت روز دنیای کریپتو، می‌توانند کمک حال ما باشند.

یک مثال ساده از این موضوع، اطلاع رسانی‌های گسترده در زمان هک کیف پول‌های سولانا بود که موجب افزایش آگاهی کاربران شد. به دنبال همین موضوع، هولدرها دارایی‌های خود را به بسترهای مطمئن انتقال دادند و از گسترش حملات جلوگیری کردند.

ماجراهایی مثل کیف پول‌های سولانا، می‌توانند مانند یک تلنگر عمل کنند تا ما هم بیشتر حواسمان را جمع کنیم و اطلاعات خود را به روز نگهداریم. در بلاگ پول نو می‌توانید به صورت روزانه از جدیدترین اخبار کریپتویی مطلع شوید. همچنین دنبال کردن منابع خارجی مانند هم می‌تواند راهنمای شما در زمان وقوع حمله هکرها به کیف‌پول‌های رمز ارزی باشد.

۶. به روزرسانی کیف پول

پیش‌تر به ضرورت آپدیت مرورگر و دستگاه‌های رایانه‌ای اشاره کردیم. حتی گفتیم که باید همواره آگاهی خود را به روز نگهداشته و گوش به زنگ باشیم تا در صورت مواجهه با مشکل، هوشمندانه ترین اقدام را برگزینیم. اکنون به آخرین مورد می‌رسیم که به روز رسانی نسخه‌های کیف پول‌مان را شامل می‌شود.

اکثریت کیف پول‌ها به طور منظم آپدیت‌هایی را برروی نرم افزارهای خود اعمال می‌کنند و از طرق مختلفی از جمله شبکه‌های اجتماعی، کاربران را از این به روزرسانی‌ها مطلع می‌سازند. بهتر است این آپگریدها را به صورت مرتب بر روی کیف پول خود نصب کنید.

در برخی موارد، می‌توانید تنظیمات شبکه را طوری تغییر دهید که به روزرسانی‌های نرم افزار را به صورت خودکار اجرا کند.

علاوه بر راه حل‌های ارائه شده، بسیاری از متخصصان کاربران را به استفاده از کیف پول‌های فیزیکی مانند Ledger و Trezor تشویق می‌کنند.

فراموش نکنید!

در مطلب امروز، توصیه‌هایی را در رابطه با امنیت کیف پول‌های ارز دیجیتال گوشزد کردیم. علی رغم سادگی، این اقدامات می‌توانند تا حد زیادی ما را از خطرات احتمالی مصون نگه دارند.

با پیشرفت کیف پول‌ها، می‌توانیم به سادگی به دارایی‌های خودمان دسترسی پیدا کنیم. در چنین شرایطی، نباید فراموش کنیم که این امر کار را برای هکرها هم آسان‌تر خواهد کرد! در نتیجه، باید بیش از هر زمانی به امنیت دارایی‌های خود توجه کنیم.

برای آشنایی بیشتر با انواع روش‌هایی که هکرها برای سرقت دارایی‌های دیجیتال از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانید را مطالعه کنید.

آیا شما تا به حال با مشکلات امنیتی در والت خود مواجه شده‌اید؟ به عقیده شما چه اقداماتی می‌توانند ما را در حفاظت از امنیت کیف پول ارز دیجیشما در حال مطالعه مقاله ۲۱ از ۲۶ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

با معرفی بهترین و کامل ترین ترفندهای ارز دیجیتال با شما هستیم. از این ترفندها می‌توان برای بالا بردن امنیت کیف پول ، بالا بردن امنیت کیف پول و هر کیف پول دیگری که در شبکه بلاک چین ساخته شده و استفاده از آن رایج است، استفاده کرد. این موضوع هر چند در اکثر مواقع حتی در و مقالات به آن کمتر پرداخته شده، اما از جمله مسائل مهم مربوط به این بازار است.

با معرفی و هم چنین پیدا کردن شناخت کافی نسبت به ماهیت کیف پول ارز دیجیتال دقت به چنین نکاتی می‌تواند شرایط بهتری برای تریدرها در بازار رمز ارزها ایجاد کند. از این رو با شما همراه هستیم تا بهترین ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

اهمیت بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

اما آموزش ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟ آیا لازم است از این ترفندها استفاده کنیم یا والت های امروزی به اندازه کافی ضد جاسوسی و هک هستند که نیازی به استفاده از این ترفندها وجود نداشته باشد؟

برای درک اهمیت بالا بردن امنیت کیف پول رمز ارز خود باید بدانید که امنیت این والت ها را می‌توان از دو جنبه بررسی نمود:

  • امنیت خود کیف پول
  • شرایط امنیتی و نحوه استفاده کاربر

مورد اول به نوع کیف پول شما و شرایط توسعه آن باز می‌گردد. در این باره در مقالات گذشته به صورت مفصل توضیح دادیم. امنیت را بررسی کرده و مقایسه ای هم میان امنیت و سخت افزاری داشتیم. این امنیت خیلی به خود کاربر مربوط نبوده و تنها انتخاب بهترین و مناسب ترین کیف پول ها می‌تواند بهترین شرایط را برای وی ایجاد نماید. اکثر کیف پول های معروف و رایج معمولاً قدرت بالایی در این زمینه داشته و امکان هک کردن آنها تقریباً ناچیز است و خیلی جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

اما وقتی صحبت از نحوه استفاده کاربر از کیف پول می‌شود، شرایط متفاوت خواهد بود. فرض کنید که آدرس و مشخصات امنیتی کیف پول شما در اختیار افراد دیگر قرار گیرد. در این مواقع از بین رفتن و دزدیده شدن محتویات آن دیگر ربطی به امنیت خود کیف پول نداشته و این سهل انگاری شما است که باعث شده تا سرمایه های خودتان از دست برود. با توجه به اینکه اکثریت کاربران نسبت به این موضوع بی توجه بوده و یا ترفندهای لازم برای آن را نمی‌شناسند، تصمیم گرفتیم تا ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال را به صورت مفصل با شما در میان بگذاریم.

دلایل گم شدن ارزهای دیجیتال

برای اینکه با اهمیت بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید، لازم دانستیم تا دلایل از بین رفتن رمز ارزها و گم شدن آنها را با شما در میان بگذاریم. همان طور که می‌دانید در همین لحظه بیش از ۱ میلیون واحد از بیت کوین های استخراج شده گم شده و دیگر امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. این موضوع برای سایر رمز ارزها نیز به همین ترتیب وجود دارد. شبکه های بلاک چین به نوعی توسعه یافته‌اند که دیگر عملاً امکان بازگردانی این ارزهای گم شده وجود ندارد.

جدای از بحث مربوط به این شرایط، این سوال نیز در ذهن کاربر پیش می‌آید که اصلاً چرا این رمز ارزها گم شده‌اند؟ پاسخ به این سوال است که اهمیت بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال را به شما نشان خواهد داد.

عوامل مختلفی در گم شدن و از بین رفتن ارزهای دیجیتال تاثیر دارند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم. هدف از بیان این دلایل این است که شما درک کنید که چقدر از این دلایل به نوع رفتار کاربران و تریدرها در بازار رمز ارزها بستگی دارد. اگر را بدانید، بایستی با این نکات نیز آشنا باشید. حتی برای کاربرانی که در امر و سایر ارزهای دیجیتال فعالیت دارند نیز این مفاهیم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

از بین رفتن کیف پول ارز دیجیتال

یکی از اصلی ترین دلایل از بین رفتن ارزهای دیجیتال از بین رفتن و گم شدن کیف پول است. در مقاله ترفندهای تمام ترفندها و روش های لازم برای بازگردانی اطلاعات و محتویات والت های مختلف را بررسی کردیم. اگر این مقاله ر مطالعه کرده باشید، می‌دانید که امکان بازیابی اطلاعات والتی که عبارت بازیابی آن موجود نباشد، نزدیک به صفر است.

بنابراین اگر به هر دلیلی کیف پول خود را از دست بدهید و به عبارت بازیابی آن نیز دسترسی نباشد، عملاً رمز ارزهای خود را از دست داده و این رمز ارزها در شبکه نیز گم شده و دیگر قابل بازیابی توسط هیچ کسی نیستند. مگر کسی که به اطلاعات والت شما دسترسی پیدا کند.

دلایل زیادی وجود دارند که باعث از بین رفتن کیف پول می‌شوند. برای مثال:

  • گم شدن کیف پول
  • خراب شدن کیف پول
  • از کار افتادن کیف پول

چه برای سافت والت ها و چه برای هارد والت ها ممکن است اتفاق افتاده و در نتیجه محتویات آنها برای همیشه از بین برود. به نظر ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال مهم‌تر از آن چیزی به نظر می‌رسند که قبل از مطالعه این مقاله تصور می‌کردید.

فراموش کردن اطلاعات کیف پول

یکی دیگر از دلایل از بین رفتن رمز ارزها و والت ها، فراموش کردن اطلاعات آن توسط کاربران است. اگر در جایی ذخیره و پشتیبانی از اطلاعات امنیتی والت خود نداشته باشید، عملاً نمی‌توانید به محتویات آن دسترسی پیدا کنید. همین امر باعث می‌شود تا رمز ارزهای داخل آن از بین رفته و برای همیشه در شبکه بلاک چین گم شوند.

ارسال رمز ارزها به آدرس های اشتباهی

امیدواریم این مشکل برای شما پیش نیامده باشد، اما این موضوع نیز یکی از دلایل از بین رفتن رمز ارزها است. کاربران و تریدرهای زیادی با این مشکل روبرو شده‌اند و دیگر به هیچ وجه به ارزهای دیجیتال خود دسترسی ندارند. این امر برای کاربران و تریدرهای تازه کار بیشتر رخ می‌دهد. عدم استفاده از آموزش های ارز دیجیتال و بی اهمیت جلوه دادن این آموزش ها یکی از دلایل بروز این مشکل است.

ارسال رمز ارزها در شبکه های اشتباهی

اگر از تریدرهای با سابقه بازار رمز ارزها هستید، حتماً می‌دانید که برای نقل و انتقال این ارزها در داخل شبکه باید سراغ شبکه های مخصوصی بروید. برای مثال در صورت نیاز به انتقال رمز ارزهایی که در شبکه بلاک چین اتریوم قرار دارند، باید از شبکه اتریوم استفاده کنید. هم چنین این موضوع برای شبکه های کاردانو، بایننس اسمارت چین، ترون، بیت کوین و … نیز به همین ترتیب است. در صورت بروز اشتباه در انتخاب این شبکه ها نیز ممکن است ارزهای دیجیتال شما با مشکل گم شدن روبرو شده و دیگر به آنها دسترسی نداشته باشید.

گم شدن، خراب شدن و به سرقت رفتن موبایل یا کامپیوتر

کاربران معمولاً تمام دارایی های خود را در کامپیوترها و موبایل ها نگهداری می‌کنند. از این روبرو هر مشکلی در این سخت افزارها باعث می‌شود تا دسترسی به محتویات آنها نیز امکان پذیر نباشد. خود شما نیز احتمالاً از جمله ۹۸ درصد تریدرهایی هستید که با این چالش روبرو بوده و این خطر دارایی های شما را نیز تهدید می‌کند.

  • از کدام کیف پول نرم افزاری استفاده می‌کنید؟
  • اطلاعات امنیتی کیف پول خود را ذخیره کرده‌اید؟
  • این اطلاعات را در کجا ذخیره نموده‌اید؟

اگر پاسخ سوال های دوم و سوم شما کامپیوترها و موبایل ها است، عملاً هر لحظه با بروز هر یک از مشکلات خراب شدن، گم شدن و یا به سرقت رفتن این دستگاه ها خطر از بین رفتن سرمایه های خود را نیز خواهید داشت.

ویروسی شدن کامپیوترها و موبایل

هم چنین ویروسی شدن کامپیوتر و موبایل نیز می‌تواند دلیل دیگری باشد برای از بین رفتن سرمایه های رمز ارزی شما. البته بدافزارهایی هستند که می‌توانند باعث هک شدن کیف پول شما توسط هکرها نیز شوند. اگر در این باره دقت نداشته باشید، ممکن است با چنین چالش هایی روبرو شده و نتوانید از سرمایه های خود مراقبت کنید. یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال همین روش هایی است که برخی از هکر ها استفاده می‌نمایند.

برای این موضوع نیز باید ترفندهایی به کار بگیرید تا در تله هکرها نیفتید. دقت کنید که این روش هک شدن کیف پول نیز به این معنی نیست که شبکه خود کیف پول شما دستخوش مشکل است. بلکه در این شرایط هکرها با استفاده از این بدافزارها اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر و گوشی شما را به سرقت برده و از آن برای ورود به کیف پول رمز ارزتان استفاده می‌نمایند. این امر می‌تواند موجب به سرقت رفتن تمام ارزهای شما شود.

تحریم

هم چنین تحریم را نیز باید به دلایل از بین رفتن برخی از ارزها اضافه کنیم. همین الان بسیاری از رمز ارزهای کاربران ایرانی در حساب صرافی باینناس مسدود شده و دسترسی به آنها امکان پذیر نیست. این موضع برای کاربران چینی نیز تکرار شده است. مشکلات این چنینی البته کمتر وجود دارد اما با این حال نمی‌توان آن را کتمان کرد.

ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

حالا که مشکلات و آسیب هایی که باعث گم شدن رمز ارزها می‌شوند را شناختید، با اهمیت استفاده از ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال نیز بیشتر آشنا شده‌اید. برای این که با این مشکلات روبرو نشده و مجبور به استفاده از ترفندهای بازیابی والت خود نیز نشوید، ترفندهایی که در ادامه مرور می‌کنیم، می‌توانند بهترین راه کار باشند. به خاطر داشته باشید که پیشگیری از بروز چنین آسیب هایی هم ساده‌تر است و هم به صورت رایگان در دسترس است. در حالی که با بروز اولین مشکل دیگر حتی هزینه کردن میلیون ها تومان نیز نمی‌تواند راهکاری برای شما باشد.

۱یک پشتیبان امن داشته باشید

به عنوان اولین  و مهم‌ترین راه کار باید به پشتیبان گیری از اطلاعات کیف پول اشاره کنیم. این ترفند از ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا باعث می‌شود تا چالشی با از بین رفتن اطلاعات کیف پول خود و حتی گم شدن و نابود شدن آن نیز نداشته باشید. زیرا با در اختیار داشتن عبارت بازیابی کیف پول خود می‌توانید دوباره محتویات آن را فراخوانی کنید. البته به خاطر داشته باشید که خود روش پشتیبانی گیری از این اطلاعات امنیتی نیز اهمیت خاص خود را دارد.

بسیاری از والت های نرم افزاری و انواع در این مواقع یک نسخه بکآپ از اطلاعات والت شما را مانند یک فایل دانلودی در اختیار شما قرار می‌دهند. داشتن و ذخیره کردن این فایل خوب است اما با به خطر افتادن سلامت فیزیکی لپ تاپ و کامپیوتر شما، خود این فایل نیز در خطر خواهد بود. هم چنین از بین رفتن اطلاعات لپ تاپ باعث از بین رفتن ذخیره های شما از این اطلاعات امنیتی می‌شود. به صورت کلی از موارد زیر می‌توانید برای پشتیبان گیری از اطلاعات امنیتی والت خود استفاده کنید:

  • می‌توانید این اطلاعات را روی کاغذ یادداشت کنید و کاغذ را در جایی امن بگذارید.
  • می‌توانید این اطلاعات را در یک فایل در کامپیوتر ذخیره کنید و آن را در گوشه ای از کامپیوتر قرار داده و با استفاده از نرم افزارهای قفل ساز دسترسی به آن را محدود کنید.
  • می‌توانید این اطلاعات را در هارد اکسترنال ذخیره کنید.
  • هم چنین می‌توانید از همه این روش ها به صورت همزمان استفاده نمایید.

در هر صورت باید بدانید که این اطلاعات باید در جایی امن بوده و از قرار دادن آنها در معرض دید سایرین و دسترسی آنها دور نگه دارید. در غیر این صورت آسیب های ممکن و احتمالی بیشتر هم خواهند شد.

۲استفاده از کیف پول های  محافظت شده

استفاده از کیف پول های محافظت شده نیز یکی دیگر از روش های نگهداری از رمز ارزها است. این روش اگر به خوبی صورت پذیرد می‌تواند بهترین ترفند برای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال باشد. این دسته از کیف پول ها یا والت ها با عنوان کیف پول صرافی شناخته می‌شوند. نگه داشتن رمز ارزها در این کیف پول ها می‌تواند ماندگاری آنها را تضمین نماید. البته انتخاب صرافی اصلی ترین چالش برای این مهم خواهد بود. زیرا بسیاری از صرافی ها خودشان می‌توانند منبع اصلی فساد و کلاهبرداری باشند. در این باره باید حتماً دست روی صرافی ها معتبر و شناخته شده بگذارید.

برای مثال صرافی کوینبیس یکی از صرافی های شناخته شده و عالی است که کیف پول کاربران خود را تضمین می‌نماید. این تضمین هم برای دسترسی به ارزها است و هم برای جلوگیری از هک شدن آنها. صرافی هایی هم هستند که دارایی های شما را در قبال هک شدن بیمه می‌نمایند. اگر تا کنون از وجود چنین فرصت هایی بی خبر بودید، حالا می‌توانید برای آن اقدام نمایید.

۳استفاده از کیف پول سخت افزاری

استفاده از کیف پول های سخت افزاری نیز یکی از راه های بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال است. این کیف پول ها امنیت بسیار بیشتری دارند و با نگهداری از کلمات بازیابی آنها در جایی امن، عملاً دیگر چالشی از بابت از بین رفتن احتمالی داده های آن نخواهید داشت. خیلی از کاربران با این پرسش در ذهن خود روبرو هستند که آیا هزینه کردن برای خرید کیف پول سخت افزاری به صرفه است یا خیر؟ اگر تنها یک بار با مشکل از بین رفتن و گم شدن ارز دیجیتال خود روبرو شوند، دیگر پاسخ این پرسش برای آنها ساده خواهد بود.

کیف پول های سخت افزاری به دلیل عدم اتصال به اینترنت و آفلاین بودن عملاً راهی برای هک شدن باقی نمی‌گذارند. اما اگر عبارت بازیابی آنها را گم کنید، ممکن است با این دسته از والت ها نیز با مشکل روبرو شوید.

۴استفاده از پسورد قدرتمند و غیر قابل تشخیص

والت ها علاوه بر عبارت بازیابی دارای یک پسورد شخصی نیز هستند که کاربر در زمان ثبت نام تنظیم می‌نماید. حتماً باید این پسورد به صورت حرفه ای انتخاب شده و در انتخاب آن سهل انگاری صورت نپذیرد. ساده بودن این پسورد چشم طمع اطرافیان را تیز خواهد کرد و ممکن است باعث از بین رفتن دارایی های شما در بازار شود.

۵استفاده از ورود دو عاملی

ورود دو عاملی نیز از بهترین ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال است. با استفاده از این مهم هر چند ممکن است فرایند وارد شدن شما به کیف پول چند ثانیه طولانی‌تر شود، اما این فرصت را از افراد سودجو می‌گیرد که دیگر نتوانند برای ورود به والت شما اقدام نمایند.

۶ورود به اثر انگشت و الگوی رمزدار در صورت امکان

برخی از والت ها امکان استفاده از اثر انگشت و الگوی رمزدار را نیز برای مراقبت از دارایی های کاربران در نظر می‌گیرند که با استفاده از آنها می‌توانید فرایند ورود به والت خود را ایمن‌تر نمایید. البته این مهم در همه کیف پول ها در دسترس نیست و فقط برخی از نرم افزارها چنین قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند.

۷استفاده از آنتی ویروس های خوب

یکی از نکات مهم برای مراقبت از کیف پول های نرم افزاری استفاده از آنتی ویروس ها است. استفاده از آنتی ویروس های قوی باعث می‌شود تا خیال شما از بابت این موضوع راحت باشد. این آنتی ویروس ها مانع از ورود بدافزار به کامپیوتر و موبایل شما شده و از این رو دست کلاهبرداران و هکرها را از دسترسی به اطلاعات لپ تاپ شما باز می‌دارد.

امنیت کیف پول نرم افزاری بیشتر است یا سخت افزاری؟

آشنایی با ترفندهای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال اکنون تا حد می توانید از رمز ارزهای خود با امنیت بالاتری مراقبت کرده و کمتر نگران از دست رفتن و به سرقت رفتن آنها باشید. اما در این بخش سعی داریم تا به یک چالش بسیار مهم درباره امنیت بپردازیم. برخی از کاربران بر این باور هستند که امنیت بیشتر است و برخی دیگر نیز معتقدند که امنیت کیف پول سخت افزاری چندان تفاوتی با نداشته و استفاده از هر یک از آنها شرایط یکسانی برای کاربران در بازار ارز دیجیتال به دنبال خواهد داشت.

در مقاله مقایسه کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری سعی کردیم تا حدی به این موضوع بپردازیم که با استفاده از آن می توانید درک کاملی نسبت به شرایط امنیتی هر دو نوع کیف پول پیدا کنید. اما برای روشن‌تر شدن موضوع برای شما لازم است تا با اشاره مختصری به این مقایسه داشته باشیم.

واقعیت این است که بررسی شرایط امنیت کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری در درجه اول بسته به نوع فعالیت خود کاربر در بازار قابل انجام است. برای این مورد دو در شرایط مختلف را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم:

تصور کنید که شما بعد از طی کردن مراحل آموزش نوسان گیری در ارز دیجیتال در حال حاضر در حال استفاده از مزیت های بازار بوده و به عنوان یک معامله گر کوتاه مدت در این بازار شناخته می‌شوید. مسلماً در چنین شرایطی شما لازم است تا دائماً رمز ارزهای خود را از کیف پول به حساب صرافی انتقال داده و همچنین در شرایط برعکس در زمان استراحت از حساب صرافی به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال دهید.

در این شرایط عملاً استفاده از کیف پول سخت افزاری برای شما چندان توجیه نداشته و حتی استفاده از آن ممکن است امنیت شما را برای نگهداری از رمز ارزها کاهش دارد. زیرا اتصال کیف پول سخت افزاری به اینترنت به صورت مکرر ممکن است هم باعث بروز اشتباهاتی در هنگام استفاده از آن شود و هم امنیت خود کیف پول را نیز به خطر بیندازد. در این مواقع استفاده از یک کیف پول نرم افزاری مطمئن و معتبر شرایط بسیار بهتری برای شما به دنبال خواهد داشت و حتی از نظر امنیت نیز می تواند گزینه بهتری باشد.

اما وقتی شما به دنبال معامله گری طولانی مدت در بازار ارز دیجیتال بوده و رمز ارز های خود را برای بازه های زمانی طولانی نگهداری می‌نمایید با این چالش روبه‌رو نبوده و در چنین مواقعی استفاده از کیف پول سخت افزاری می تواند برای شما امنیت بیشتری به دنبال داشته باشد. با توجه به اینکه نیاز چندانی به اتصال کیف پول سخت افزاری به اینترنت و وسایل الکترونیکی ندارید در چنین شرایطی امنیت نگهداری از رمز ارز ها برای شما بیشتر خواهد شد.

به صورت کلی امنیت کیف پول سخت افزاری نسبت به ارز دیجیتال بیشتر است. اما نه به این دلیل که آنها از کد های فوق‌العاده حرفه ای و شخصی سازی شده برای نگهداری و امنیت خود استفاده می نمایند خیر. بلکه اصلی ترین دلیل امنیت بیشتر یک کیف پول سخت افزاری به این موضوع مربوط می‌شود که این کیف پول ها به صورت دائمی به اینترنت و وسائل الکترونیکی متصل نبوده و عملاً امکان دستکاری آنها توسط هکرها و یا به سرقت رفتن اطلاعات آنها کمتر از انواع کیف پول نرم افزاری است. وگرنه اگر شما بخواهید به صورت مکرر کیف پول سخت افزاری خود را نیز به اینترنت متصل کنید امنیت آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال از نظر امنیت

نکته بعدی که بعد از بررسی ترفند های بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال لازم به تشریح آن نیز داریم انتخاب بهترین کیف پول ها از نظر امنیت است. البته شایان ذکر است که بررسی امنیت کیف پول های ارز دیجیتال بسته به شرایط بایستی انجام پذیرد و اینگونه نیست که یک کیف پول برای تمام کاربران از نظر امنیت در یک شرایط قرار بگیرد. از طرف دیگر این بررسی بایستی برای کاربران صورت پذیرد از تمام ترفند های گفته شده برای بالا بردن امنیت کیف پول خود استفاده می نمایند و اطلاعات آن را به این راحتی ها در اختیار کسی قرار نمی‌دهند.

اگر بخواهیم به صورت کاملاً ایده‌آل به بررسی بهترین کیف پول ارز دیجیتال از نظر امنیت بپردازیم موارد زیر می تواند بهترین ها را شامل شود:

در گروه کیف پول های نرم افزاری در حال حاضر کیف پول تراست والت و کیف پول می توانند به عنوان امن‌ترین کیف پول های نرم افزاری معرفی شوند. هر دوی این کیف پول ها شرایط بسیار خوبی داشته و گذشته بسیار درخشانی نیز در نگهداری از رمز ارز های کاربران دارند. البته کیف پول های مانند و یا و حتی اتمیک ولت نیز از نظر امنیت در شرایط بسیار خوبی قرار داشته و استفاده از آنها نیز چالش خاصی برای نگهداری از رمز ارزهای شما به دنبال نخواهد داشت.

در گروه کیف پول های سخت افزاری مسلماً امن‌ترین کیف پول در صورت رعایت تمام ترفند های بالا بردن امنیت کیف پول ها را بایستی به اختصاص دهیم. در صورتی که شما تمام نکات مربوط به نگهداری از کیف پول کاغذی را رعایت کرده باشید بدون هیچ گونه چالشی می توانید ارز های دیجیتال خود را برای طولانی مدت و بدون هیچگونه خطری نگهداری کنید. در میان مدرن نیز مدل های مختلف و همچنین کیف پول ترزور می‌توانند لقب امن ترین کیف پول های سخت افزاری را به خود اختصاص دهند.

امنیت کیف پول صرافی چگونه است؟

همچنین لازم دانستیم تا درباره امنیت کیف پول صرافی و یا همان حساب صرافی نیز با شما صحبت کنیم. امنیت کیف پول صرافی را می‌توان از دو دیدگاه مختلف مورد بررسی قرار داد.

در وهله اول وقتی صحبت از امنیت کیف پول صرافی می‌شود برخی از کاربران به یاد وقایع تاریخی مربوط به هک شدن می‌افتند. در طول تاریخ بازار ارز دیجیتال چندین مورد پیش آمده که حساب صرافی های مختلف توسط کاربران هک شده و هکرها موفق شده‌اند تا درصد قابل توجهی از سرمایه های موجود در یک صرافی را به سرقت ببرند. البته در بسیاری از موارد رمز ارزهای به سرقت رفته متعلق به خود صرافی بوده و در برخی از موارد نیز که حساب کاربران خالی شده بود صرافی های معتبر اقدام به بازگرداندن دارایی های آنها نمودند؛ بنابراین از این منظر خیلی نمی‌توان روی امنیت حساب صرافی حساب ویژه‌ای باز کرد. هر چند در شرایط کنونی شاهد رشد قابل توجه کیفیت و امنیت حساب صرافی های معتبر و شناخته شده هستیم.

اما اگر بخواهیم امنیت حساب صرافی های ارز دیجیتال را بر اساس نوع فعالیت خود این صرافی‌ها مورد بررسی قرار دهیم نیز شرایط کمی پیچیده‌تر خواهد شد. همانطور که می‌دانید در حساب انواع ارز دیجیتال تمام رمز ارزهای شما در حساب صرافی ذخیره شده و تیم صرافی به تمام رمز ارزها در دسترسی مستقیم دارد؛ بنابراین در صورتی که تیم توسعه دهنده یک صرافی کلاهبردار باشند می توانند تمام رمز ارزهای شما را به سرقت ببرند. به همین دلیل شما در انتخاب یک صرافی مناسب و ایده‌آل برای معامله گری در بازار بایستی دقت ویژه داشته باشید و به این راحتی ها سرمایه های خود را وارد حساب صرافی های ناشناخته نکنید. دقت کنید که این موضوع درباره انواع صرافی داخلی ارز دیجیتال نیز صادق است و تنها مختص ارز دیجیتال نخواهد بود.

با این تفاسیر به سادگی می توان درک کرد که حساب صرافی ارز دیجیتال از جمله پرخطرترین و کم ایمن‌ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال محسوب می‌شود. اگر شما دارایی های خود را برای مدت زمان طولانی در حساب صرافی نگهداری کنید ممکن است با چنین چالش‌هایی روبرو شده و تا شرایط برای شما به گونه‌ای پیش برود که مجبور به استفاده از حق قانونی خود برای شکایت از یک صرافی نیز باشید.

نکاتی برای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال

هم چنین بهتر است مراقب باشید تا:

  • در کامپیوترها و موبایل دیگران رمز عبور خود را وارد نکنید.
  • از در دسترس قرار دادن موبایل خود در اختیار بچه ها خودداری کنید.
  • روی لینک های ناشناس ارسال شده از طریق اس ام اس، ایمیل و یا در شبکه های اجتماعی خودداری کنید.
  • برای دانلود نرم افزار والت خود از سایت رسمی استفاده کنید و از لینک های سایت های ثالث وارد نشوید.

از این روش ها و تکنیک ها می‌توانید برای

  • بالا بردن امنیت کیف پول تراست والت
  • بالا بردن امنیت کیف پول بلاک چین
  • بالا بردن امنیت کیف پول اتمیک
  • بالا بردن امنیت کیف پول متاماسک
  • بالا بردن امنیت کیف پول کوینومی
  • بالا بردن امنیت کیف پول یورویی
  • و … استفاده کنید.

امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود را جدی بگیرید

به نظر شما چند نفر از کاربران ایرانی در سال‌های گذشته دارایی‌های خود را با عدم دقت به امنیت کیف پول ارز دیجیتال از دست داده‌اند؟ جالب است بدانید که اکثر کسانی که با عدم دقت به این نکات دارایی‌های خود را از دست داده‌اند آنها نیز بر این باور بودند که چنین چالشی به هیچ وجه برای آنها به وجود نخواهد آمد و هیچ موقع نگران از دست رفتن دارایی‌های خود در کیف پول خود نبودند. اما متاسفانه بسیار زیاد است و عدم دقت به کیف پول نیز یکی از بزرگترین خطرات این بازار را برای معامله‌گران در آن به وجود می‌آورد.

نکته بسیار غم انگیز مسئله این است که برخی از افراد با تلاش بسیار زیاد و آموزش معامله‌گری در این بازار نسته‌اند تا رمز ارزهای جذابی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده و از آنها برای معاملات خود استفاده نمایند. آنها موفق شده‌اند تا سود بسیار خوبی نیز از این سرمایه‌گذاری به دست آورند اما به دلیل عدم دقت به نکات امنیت کیف پول ارز دیجیتال تمام دارایی‌های خود را از دست داده و در حال حاضر آه و افسوس خوردن هم برای آنها هیچ فایده‌ای ندارد. از فراموش کردن رمز عبور به کیف پول گرفته تا عدم دقت به آدرس  زمان انتقال توکن‌ها از جمله اشتباهات رایجی است که معمولاً کاربران در زمان استفاده از کیف پول‌ها آنها را مرتکب می‌شوند. اشتباهاتی که هیچ راه برگشتی نیز در آنها وجود ندارد و عملاً تمام دارایی کاربران با این اشتباهات از بین خواهد رفت.

شاید در آینده بازار ارز دیجیتال شرایطی پیدا کند که دیگر چالش‌هایی مانند استفاده از کیف پول‌ها و یا نگرانی از بابت کلاهبرداری صرافی‌ها برای معامله‌گران در این بازار وجود نداشته باشد، اما تا آن موقع شما باید معامله‌گری و سرمایه‌گذاری خود را در بازار ارز دیجیتال به صورت هوشمندانه‌ای پیش ببرید تا دارایی‌های خود را مفت از دست ندهید. در مجموعه کانون بورس سعی کرده‌ایم تا با نگارش ده‌ها مقاله مختلف برای و همچنین بالا بردن امنیت معاملات در این بازار شما را در این باره آگاه سازیم و مطالعه این مقالات می‌تواند شرایط بهتری را برای معاملات شما در این بازار رقم بزند.‌ یکی از مهمترین بخش‌های مقالات ما در کانون بورس همین معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال و شرایط استفاده از آنها در بازار است و توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال استفاده از هر کدام از انواع کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری ارز دیجیتال هستید حتماً مقاله مربوط به آن را مطالعه کرده و از نکات ارائه شده در مقاله مورد نظر برای بالا بردن امنیت کیف پول خود استفاده کنید.

جمع بندی

سعی کردیم تا شما را با نکات مهمی برای بالا بردن امنیت کیف پول ارز دیجیتال آشنا کنیم. همین نکات ساده می‌توانند روند معاملات شما را در بازار رمز ارزها ایمن‌تر کرده و سدی برای به سرقت رفتن دارایی های شما در این بازار باشند.

در پایان بهترین مدرسین در کانون بورس آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره خطرات مربوط به کیف پول ها و هک شدن آنها هستند. اگر سوالی در این باره دارید، در بخش نکته مهم این است که باید امنیت این کیف پول‌ها را در سطح بالایی نگه‌دارید. در ادامه نکات مهم در امنیت کیف پول سخت افزاری را بیان خواهیم کرد.

آنها ویژگی ذخیره‌سازی سرد را ارائه می‌دهند، جایی که کلیدهای خصوصی – مدرک رمزنگاری شده مالکیت – به صورت آفلاین نگهداری می‌شوند و آنها را در برابر حملات سایبری غیر قابل نفوذ می‌کند. با این حال، افشاگری‌های اخیر آسیب‌ناپذیری این «قلعه‌های تسخیرناپذیر» را به چالش می‌کشد.

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

بعد از خواندن مطلب بالا احتمالا این سوال هم برای شما پیش می‌آید که کیف پول سخت افزاری به چه معنی است و دلیل نام‌گذاری آن چیست؟ برای پاسخ به این سوال لازم می‌دانیم که در ابتدا اشاره‌ای به انواع کیف پول‌ها داشته باشیم.

دستگاهی فیزیکی است که شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن نگه‌داری کنید. برای ورود به آن نیازی به اینترنت نخواهید داشت.

مطالب اختصاصی در خبرنامه بیت‌پین

شما هم به جمع ۲۴۰۰۰ نفری خبرنامه ما بپیوندید.

رونمایی از آسیب‌پذیری کیف پول‌های سخت‌افزاری

برخلاف تصور رایج، کیف پول‌های سخت‌افزاری خطاناپذیر نیستند. آن‌ها آسیب‌پذیری‌هایی را نشان داده‌اند که مهاجمان می‌توانند از آنها سوءاستفاده کنند و سرمایه سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار دهند. حتی پیچیده‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز می‌توانند توسط هکرها از طرق مختلف در معرض خطر قرار گیرند.

یکی دیگر از مسائل امنیتی در عبارات کلیدی نهفته است – مجموعه‌ای از کلمات که می‌توانند دسترسی به دارایی‌های دیجیتال را در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن کیف پول بازگردانند.

لجر امکان پشتیبان‌گیری ابری از عبارات کلیدی را فراهم کرده است که به شدت توسط کامیونتی کریپتو مورد انتقاد قرار گرفته است. این ویژگی که برای راحتی طراحی شده است، امنیت را با ذخیره عبارات کلیدی در محیطی با امنیت کمتر که در آن اشخاص غیرمجاز می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند، به خطر می‌اندازد.

علاوه بر این، لجر یک نمونه قابل توجه از آسیب‌پذیری کیف پول‌های سخت‌افزاری را هنگامی که مشکلات امنیتی بالقوه در کیف پول رقبایش شناسایی شد، افشا کرد. حملات کانال جانبی برای کیف پول Trezor خطر ایجاد می‌کند. این می‌تواند به مهاجم اجازه دهد تا با نظارت بر الگوهای مصرف انرژی در طول فرایند ورود پین، آن را حدس بزند.

اگرچه ترزور (Trezor) با اشاره به اینکه یک مهاجم به دسترسی فیزیکی به کیف پول نیاز دارد پاسخ داد، این قسمت نشان می‌دهد که حتی بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ممکن است کاملاً در برابر انواع حملات ایمن نباشند.

ویژگی‌های یک کیف پول سخت افزاری

دیگر ویژگی مهم کیف پول‌های سخت افزاری این است که به سادگی می‌توانید از آن بکاپ بگیرید. راه‌های افزایش امنیت این کیف پول‌ها هم ساده هستند که در ادامه به طور کامل آن‌ها را شرح خواهیم داد.

کیف پول‌های سخت افزاری ویژگی دیگری هم دارند که برای آن‌ها مزیت به حساب می‌آید. این کیف پول‌ها معمولا از بیشتر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. یعنی شما در هنگام دیگر بابت این موضوع نگرانی نخواهید داشت. شما به سادگی می‌توانید ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کیف پول خود را از فروشنده معتبر بخرید

یکی از مهم‌ترین نکات مهم در امنیت کیف پول سخت افزاری، خرید آن از فروشنده معتبر است. هر یک از تولیدکنندگان کیف پول سخت افزاری در هر کشوری نماینده رسمی دارند. به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای اطمینان از امنیت کیف پول خود آن را از نماینده رسمی خریداری کنید.

کیف پول‌ها در صورتی می‌توانند به صورت ایمن دارایی شما را نگه‌دارند که اصل باشند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای اطمینان از اصل بودن کیف پول انجام دهید، خرید آن از نمایندگی است.

نکات مهم در امنیت کیف پول سخت افزاری

بعد از آن که کیف پول خود را از نمایندگی رسمی خریداری کردید، حال باید با نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم، امنیت آن را ارتقا ببخشید.

  • عبارت بازیابی را با دقت نگه‌داری کنید.

آن را به خوبی نگه‌داری کنید. این کلید مانند رمز عابر بانک شما است که کسی غیر از خودتان نباید آن را داشته باشد. از نوشتن آن پرهیز کنید. به خاطر داشته باشید که هر کسی با داشتن این کلمه عبور می‌تواند به دارایی شما دسترسی داشته باشد.

  • یک کامپیوتر را برای اتصال به آن انتخاب کنید

کیف پول خود را به دستگاه‌های متعددی متصل نکنید. بهتر است که خرید ارز دیجیتال یا حتی فروش ارز دیجیتال هم توسط همین کامپیوتر شخصی اقدام کنید. در این صورت معاملات شما امنیت بالاتری خواهد داشت.

در این حالت شما برای انجام یک تراکنش لازم است که از طریق چند کیف پول این کار را انجام دهید. البته بعضی از کیف پول‌های سخت افزاری از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند.

  • کیف پول را در جای امن نگه‌داری کنید

این قسمت کاملا واضح است، نیازی نیست که توضیح دهیم چرا باید کیف پول خود را در جای امن نگه‌داری کنید. اگر چه ولت‌های سخت افزاری امنیت بالایی دارند، اما باز هم لازم است که شما آن را در جای ایمن نگه‌داری کنید. البته گم کردن یا دزیده شدن این دستگاه به معنی از بین رفتن دارایی شما نیست.

برترین تهدیدات امنیتی برای کیف پول‌های سخت‌افزاری

حملات کانال جانبی از الگوهای مصرف انرژی برای رمزگشایی پین‌ها استفاده می‌کنند.

فرایند حمله کانال جانبی در کیف پول سخت افزاری

حمله آچار 5 دلاری تعبیری برای اجبار فیزیکی یا تهدید برای وادار کردن کاربر به افشای پین یا عبارت کلیدی است. در نهایت، حملات کاربران را فریب می‌دهد تا اطلاعات خود را فاش کنند.

با توجه به آسیب‌پذیری‌ها و تهدیداتی که در بالا ذکر شد، بدیهی است که کیف پول‌های سخت‌افزاری، در حالی که درجه امنیت بالاتری نسبت به همتایان نرم‌افزاری خود ارائه می‌دهند، ممکن است آن‌طور که ادعا می‌کنند خصوصی و امن نباشند.

در حالی که کیف پول‌های سخت‌افزاری کریپتو اقداماتی را برای محافظت در برابر تهدیدات آنلاین انجام می‌دهند، نمی‌توانند به طور کامل در برابر تهدیدات فیزیکی یا خطای انسانی محافظت کنند. آنها یک خط دفاعی مستحکم را ارائه می‌دهند، اما خط دفاعی غیر قابل نفوذی ندارند.

کاربران باید از این آسیب‌پذیری‌ها آگاه باشند و اقدامات امنیتی بیشتری را برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال خود انجام دهند.

معایب کیف پول‌های سخت افزاری

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که مزیت‌های استفاده از ولت سخت افزاری را بیان کنیم. توجه داشته باشید که این کیف پول‌ها هم مانند هر وسیله دیگری معایبی هم دارند. البته با مقایسه معایب و مزایا ما به شما پیشنهاد خرید آن را داده‌ایم.

کیف پول‌های سخت افزاری معمولا قیمت بالایی دارند. به خصوص این که ما ایرانی‌ها مجبور هستیم آن را با نرخ دلار بخریم. با توجه به وضعیت بازار مشاهده می‌کنیم که این کیف پول‌ها به خصوص برای ما ایرانی‌ها گران قیمت به حساب می‌آید.

علاوه بر قیمت بالا، کار با این کیف پول‌ها هم کمی سخت است. در مقابل کیف پول‌های نرم افزاری رابط کاربری ساده‌تری دارند. به هر حال این موضوع هم چیزی نیست که نگران آن باشید، به مرور کار کردن با آن را هم یاد می‌گیرید.

اهمیت هوشیاری و تدابیر امنیتی اضافی

با وجود آسیب‌پذیری‌ها، کیف پول‌های سخت‌افزاری جزو امن‌ترین گزینه‌های ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال باقی مانده‌اند. آنها مانع قابل توجهی برای بسیاری از انواع رایج حملات ایجاد می‌کنند. با این حال، این نیاز به هوشیاری و اقدامات امنیتی اضافی را برطرف نمی‌کند.

کاربران باید بر اهمیت ایمن کردن عبارات بازیابی و پین‌های خود توجه داشته باشند. در حالت ایده‌آل، آنها باید این موارد را به صورت آفلاین و ایمن ذخیره کنند و از دسترس مهاجمان بالقوه دور نگه دارند. علاوه بر این، کاربران باید در مورد حملات فیشینگ محتاط باشند و مطمئن شوند که فقط با پلتفرم‌ها و سرویس‌های قانونی تعامل دارند.

حتما بخوانید: trezor

سازندگان همچنین نقش محوری در تضمین امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند. آنها باید پروتکل‌های امنیتی دقیق را اتخاذ کنند، آزمایش‌های کاملی را انجام دهند و در مورد آسیب‌پذیری‌های احتمالی شفاف باشند.

سازندگان باید دستورالعمل‌های روشنی را در مورد نحوه استفاده ایمن و ذخیره کیف پول‌های خود و به‌روزرسانی مرتب دستگاه‌های خود برای رفع هرگونه نقص امنیتی احتمالی به کاربران ارائه دهند.

در نهایت، تصمیم برای استفاده از کیف پول سخت‌افزاری باید آگاهانه باشد. کاربران باید از آسیب‌پذیری‌ها و اقداماتی که می‌توانند برای کاهش حملات بردارند، آگاه باشند. اگرچه هیچ روش ذخیره‌سازی کاملاً بی‌خطا نیست، کیف پول‌های سخت‌افزاری کریپتویی می‌توانند سطح بالایی از امنیت را برای دارایی‌های دیجیتالی در صورت استفاده صحیح ارائه دهند.

گفتار پایانی!

در نهایت باید بگوییم که شما با کارهای ساده‌ای می‌توانید امنیت کیف پول سخت افزاری خود را بالا ببرید. هیچ یکی از کارهایی که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، سخت نیست. کلید خصوصی یا همان کلمه بازیابی خود را در جای امن نگه‌داری کنید. کیف پول خود را فقط به یک کامپیوتر متصل کرده و از اصل بودن کیف پول خود مطمئن شوید. با همین چند کار ساده دارایی‌های شما امن خواهد بود.

سوالات متداول

  • کیف پول سخت افزاری بهتر است یا کیف پول نرم افزاری را توصیه می‌کنید؟

از آنجایی که رمز عبور در کیف پول‌های نرم افزاری به صورت آنلاین فرستاده می‌شود، امنیت بالایی ندارند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌دهیم که در صورت مهیا بودن شرایط از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.

  • در ایران کیف پول خود را از کجا بخریم؟

بعضی از کیف پول‌های سخت افزاری در ایران نمایندگی رسمی دارند. در حالی که بعضی دیگر ایران را تحریم کرده‌اند. شما می‌توانید از طریق دوست یا آشنایی در خارج از کشور کیف پول مورد نظر خود را خریداری کنید. البته خرید از نمایندگی‌های داخل ایران هم گزینه خوبی است.

  • می‌توان از کیف پول‌های دست دوم استفاده کرد؟
  • فقط برای خرید ارز دیجیتال به ولت نیاز داریم؟

خیر شما برای نگه‌داری ارزهای خود به ولت نیاز خواهید داشت. برای فروش ارز دیجیتال یا خرید آن می‌توانید فقط از صرافی‌ها استفاده کنید.

در نهایت اگر شما هم سوالی در این رابطه دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه ها مطرح کنید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش

تال یاری کنند؟

 

دکمه بازگشت به بالا