عمومی

چاره‌اندیشی برای حل ریشه‌ای اعتراضات

چالش های بزرگ کشور از جمله تورم، بیکاری، عدم توسعه ملی، خشکسالی، مشکلات معیشتی، تخریب شدید محیط زیست و … هر از چند گاهی گروه های زیادی از مردم مانند بازنشستگان، فرهنگیان و دانش آموزان را به اعتراض واداشته است. . چنین حوادثی ایران را در یک دور باطل فرو برده است. بنابراین هر اقدامی از سوی دولت نه تنها از مشکلات و مشکلات مردم نمی کاهد، بلکه وضعیت کشور را بدتر می کند. به عنوان مثال افزایش حقوق باعث افزایش نقدینگی می شود. افزایش نقدینگی باعث افزایش تورم و تورم باعث افزایش نارضایتی می شود. یا اینکه وجود گشت ارشاد باعث ناراحتی تعداد زیادی از مردم به خصوص بسیاری از خانم ها می شود. رفتار برخی از ماموران انتظامی و امنیتی در گشت ارشاد منجر به اتفاقات ناخواسته ای از جمله مرگ مهسا امینی شد. مرگ مهسا باعث اعتراضات در کشور شد. برای رسیدگی به اعتراضات، دولت مجبور به بستن شبکه های اجتماعی شد و پلیس با معترضان برخورد کرد و تعدادی از آنها را دستگیر کرد. این نگرش ها نارضایتی مردم از دولت را افزایش می دهد. بنابراین این چرخه معیوب ادامه دارد.

حال برای نجات کشور از این چرخه معیوب و تغییر شرایط جامعه به گونه ای که اقدامات دولت رضایت مردم را افزایش دهد و کشور خود را از عقب ماندگی نجات دهد و ایران به سمت توسعه حرکت کند چه باید کرد. . کسانی که با درس های سیستم های پویا آشنا هستند می دانند که در چنین شرایطی باید تدابیری اتخاذ کرد تا سیستم به چرخه مطلوب یا منفی وارد شود. به این معنا که هر اقدام دولت موجب افزایش رضایت مردم و در نتیجه کاهش مشکلات و مشکلات کشور خواهد شد. پس برای برون رفت از وضعیت فعلی توجه به نکات زیر ضروری است.

1. رسیدگی به تمام مشکلات و مسائلی که باعث اعتراض می شود. مانند برخورد نهادهای حکومتی به ویژه سازمان های امنیتی، انتظامی و اداری با مردم، لذا هیچ بهانه ای برای اعتراض وجود ندارد.

2. مسئولان کمتر حرف می زنند و حرف مردم و اکثر بزرگان را می شنوند و نظرات صاحب نظران حوزه های مختلف را می شنوند.

3. تعیین کنید که سایر نهادهای مدیریتی چه کارهایی را انجام ندهند و چه اقداماتی را انجام ندهند.

4. بررسی نتایج اجرای برخی قوانین و مقررات و همچنین ارزیابی عملکرد برخی از واحدها مانند گشت و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، لذا در صورتی که حضور آنان خطرناکتر از عدم حضور آنان است، تعطیل شود بلافاصله. مستقیما. در شرایط فعلی مشاهده می شود که اجرای گشت ارشاد منجر به افزایش عملیات مخفی در کشور شده است.

5. اولویت بندی اقداماتی که منجر به رضایت اکثریت مردم می شود، مانند کاهش تعداد زندانیان، تسهیل امور اداری، رفع تعطیلی اینترنت و شبکه های مجازی، توسعه استفاده از فضای مجازی و رفع محدودیت های علم و دانش. شخصیت، فرهنگ، سیاست، هنر، ورزش و جامعه کشور.

6. حرمت زن را رعایت کنید و به آنها بیشتر از مردان احترام بگذارید و زنان و دختران را درگیر نکنید و به هیچ وجه آنها را بازداشت نکنید.

7- حذف زندانیان سیاسی از آمار زندانیان کشور

8. برخورد دوستانه با معترضان داشته باشید و از روش قرآنی استفاده کنید که با یکدیگر مهربان است و به مردم نمی پیوندد.

9. از انتقادات و دیدگاه های اندیشمندان، علما، سمینارها، احزاب، انجمن ها و سازمان های مردم نهاد استقبال کنید.

10. با دادن وعده های عملی نشده، توقعات مردم را افزایش ندهید

11. در توصیف آنچه اتفاق افتاده دروغ نگویید

12. تحلیل غلط نشان ندهید

13. اولویت بندی توسعه واقعی اقتصادی کشور بر اساس اقتصاد دانش بنیان و ایجاد الگویی برای توسعه ایران با استفاده از نخبگان این بخش.

14. خواندن و به روز رسانی درک مدیران، تصمیم گیران و نمایندگان مجلس از اصول و شعائر دینی.

در نهایت، همه دست اندرکاران حکومت و حکومت باید توجه داشته باشند که اولین ویژگی حاکمان در نظام اسلامی این است که صاعصدر در برخورد با رقبا با اهل کاظمین الغیظ و العفین برخورد می کند. الناس در ارتباطات اجتماعی. هنگامى كه حضرت موسى به پيامبرى برگزيده شد، فرمود: رب عشرح لي صدري و يسرلي امرى، و خداوند به رسولش محمد مصطفى فرمود: «خداوند او را درود فرست و درود فرستد.» به او: المنشره لك صدراك.

حافظ نیز بر اساس برداشت خود از مبانی اسلامی چنین نقل می کند:

آسایش دو گیتی تفسیر این دو نامه با دوست ماروت و دشمن مدارا است.

311311

دکمه بازگشت به بالا