پیش بینی قیمت اتریوم در سال 2025

بررسی آینده اتریوم از زوایای مختلف

بسیاری اتریوم را موتور پیش ران بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند، بر کسی پوشیده نیست که بخش عمده‌ای از گسترش صنعت defi مدیون شبکه اتریوم است، از طرفی پروژه اتریوم و توسعه دهندگان آن نیز تاکنون عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند. به طوری که تاکنون اکثر اهداف مطرح شده در را به سرانجام رساندند.

اما آیا گذشته قیمت اتریوم، باعث خواهد شد بدون دغدقه و مشکل بر روی آینده آن سرمایه گذاری کنید؟

پاسخ هم آری است و هم نه!

در زمانی که پروژه های بزرگی مثل لونا، با شکست و فصاحت همراه بودند و نتوانستند پای خود را در بازار ارزهای دیجیتال مستحکم کنند، اتریوم به خوبی به خود را به اتریوم 2.0 منتقل کرد، و این به خودی خود اطمینان این ارز در مقابل دیگر گزینه‌های سرمایه گذاری مشابه (مانند سولانا) را بالا می‌برد.

اما چرا نه؟

اتریوم مانند هر پروژه دیگر در حوزه ارزهای دیجیتال دچار مشکلات مخصوص به خود است، در سالهای اخیر دو مشکل بیشتر از هر چیزی دیگری چشم نوازی کرده است:

1- اتریوم همچنان از مشکل مقیاس پذیری رنج می‌برد: هر چند که قرار بود با به روز رسانی eth2.0 مشکل مقیاس پذیری اتریوم به طور چشم گیری حل شود، اما کماکان این اتفاق نیفتاد است. هرچند که امروز اتریوم بسیار سریع تر از اتریوم یک است، اما نسب به رقبای خود(کاردانو و سولانا) همچنان امکان بهبود و بهینه سازی وجود دارد.

اما اگر بخواهیم برآیندی از صحبت‌های مطرح شده ارائه کنیم، باید بگوییم همچنان به نظر می‌رسد که آینده اتریوم بسیار درخشان باشد و در سالهای آتی با نوساناتی خود را پا به پای بیت کوین بالا بکشد.

اما این گفته‌ها (همانطور که احتمالا متوجه شدید) به تنهایی نمی‌توانند سند محکمی برای پیش بینی آینده اتریوم باشد.

ما در ادامه به سراغ پیش بینی کوتاه مدت اتریوم می‌رویم و سپس به سراغ خلاصه عملکرد قیمتی اتریوم، عوامل موثر بر آینده قیمت اتریوم خواهیم رفت. سپس به سراغ پیش بینی قیمت اتریوم (به نقل از بزرگان بازار ارزهای دیجیتال) از 2023 تا 2027 خواهیم رفت و در نهایت یکبار دیگر این سوال را بررسی می‌کنیم که آیا سرمایه گذاری بر روی اتریوم کار درستی است؟

پیش بینی کوتاه مدت اتریوم

در نشانگر بالا شما می‌توانید 5 کلمه را ببنید:

  • strong sell: فروش قدرتمند
  • sell: فروش
  • neutral: خنثی
  • buy: خرید
  • strong buy: خرید قدرتمند

به صورت ملموس این کلمات نشانگر وضعیت آینده اتریوم در تایم فریم 4 ساعته خواهند بود، شما می‌توانید از این نشانگر برای تاییده معاملات کوتاه مدت خود استفاده کنید.

خلاصه‌ای از عملکرد اتریوم

اتر (eth) توکن اصلی بلاک چین اتریوم است. توکن‌های اتر (eth) باعث می‌شوند که اثربخشی و کارکرد کل این بلاک چین بهتر باشد.

در ابتدا اتریوم نیز مانند بیت کوین از استفاده می‌کرد، اما سپس و در سال 2022 با یک مهاجرت هنرمندانه به مدل مهاجرت کرد. این مهاجرت موفقیت آمیز به اتریوم 2.0 یکی از موفق‌ترین به روز رسانی‌های بلاکچین در تاریخ بود.

مقاله پیشنهادی:

طراحی توکن اتریوم (اتر) فقط به عنوان استفاده ارزی از آن نبوده است، اما از آن به عنوان ابزاری محبوب برای پس‌انداز و پرداخت استفاده می‌شود. اتریوم دارای یک اکوسیستم قوی می‌باشد، که در حال حاضر توسعه‌دهندگان امور مالی غیرمتمرکز (defi) از آن استفاده می‌کنند.

مروری بر تاریخچه قیمت اتریوم

به اواخر سال 2015 باز می‌گردد. در آن زمان اتر در بازار آزاد با قیمتی کمتر از 1.00 دلار خرید و فروش می‌شد. تا ژانویه سال 2017، قیمت این ارز دیجیتال به آرامی تا محدوده 10.00 دلار بالا رفت و آن موقع بود که اتفاق خوشایندی رخ داد. قیمت هر توکن اتریوم در ژانویه 2018 با یک صعود سریع به بیش از 1,400 دلار رسید، اما با ورود به بازار خرسی قیمت آن تا انتهای سال 2018 به 87 دلار کاهش یافت.

بعد از اینکه قیمت اتریوم دو رقمی شد، تا یک سال و نیم این رمز ارز با نوسانات کم خرید و فروش می‌شد. به نظر می‌رسید که قیمت این توکن در این مدت به 250 دلار برسد، اما خریداران، این ارز دیجیتال را در محدوده 100 دلار می‌خریدند.

در جولای سال 2020، قیمت اتر توانست با نرخ 250 دلار با حجم بالایی خرید و فروش شود و بر این سطح غلبه کند. و در سپتامبر همین سال، اتریوم تا 475 دلار نیز معامله شد، ولی مجددا سقوط کرد و تا قیمت 320 دلار نیز کاهش یافت. و در اواخر سال 2020 اتریوم به بیش از 600 دلار رسید و توانست از محدوده چند ساله با حجم گسترده خارج شود. با ورود به سال 2021 نمودار این توکن صعودی است و با ثبت رکوردهای جدید توانسته است از بیشینه قبلی خود عبور کند. 

اما اتریوم بعد از دیدن سقف تاریخی خود در سال 2021 با یک ریزش وحشتناک به 800  دلار در سال 2022 رسید، اما بعد از ادغام شبکه اتریوم (نسخه pow) با نسخه pos توانست در بالای سطح 1800 دلار خود را به مرور تثبیت کند.

عوامل موثر بر آینده قیمت اتریوم

اتریوم یک پلتفرم پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. از آنجایی که بلاکچین اتریوم برای پشتیبانی و کمک به توسعه شخص ثالث ساخته شده است، پلتفرم‌های جدیدی که در شبکه پیاده‌سازی می‌شوند می‌توانند تأثیر زیادی بر قیمت توکن‌های اتریوم و هزینه معاملات داشته باشند.

یکی از مهمترین چیزهایی که ممکن است در اواسط سال 2020 اتریوم را از محدوده معاملات خود خارج کند، توسعه دیفاببی (defi) می‌باشد. گرچه لزوماً اتر در همه پلتفرم‌های جدید دیفای به عنوان ابزاری برای تراکنش‌ها استفاده نمی‌شوند، اما بسیاری از پلتفرم‌های جدید دیفای بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند. این بدان معناست که مقداری اتر برای توکن‌های دیفای یا پلتفرم‌ها مورد نیاز است.

از آنجایی که از اتریوم به عنوان مبنای برنامه‌های دیفای استفاده شد، این امر منجر به تقاضای خالص این توکن شد که به وضوح برای افزایش قیمت آن خوب بود.

جالب است بدانید که با سقوط حباب دیفای در پاییز سال 2020، قیمت توکن‌های اتریوم همچنان بالا بود و حجم معاملات آن بیشتر از اوایل سال بود. همه اینها به سایر منابع تقاضای این توکن و همچنین ارتباط محدود بین قیمت توکن دیفای و قیمت اتر برمی‌گردد.

در طی سال 2020، تقاضا برای دارایی‌های جایگزین افزایش یافت. اتریوم به عنوان دومین توکن باارزش بعد از بیت کوین، مورد استقبال بسیاری از سرمایه‌گذارانی که وارد بازار ارزهای دیجیتال شده بودند، قرار گرفت. همچنین، سرمایه گذاران نهادی پس از ، در سال 2021 به خرید اتریوم روی آورده‌اند.

خریداران جدید اتریوم به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت نیستند

با اینکه توسعه‌دهندگان امور مالی غیرمتمرکز (defi) از توکن اتریوم به عنوان پول استفاده نمی‌کنند (برخی از آنها استفاده می‌کنند، اما بسیاری از آنها استفاده نمی‌کنند)، سرمایه گذاران نهادی از اتریوم به عنوان نقره دیجیتال استفاده می‌کنند و این توکن را برای مدتی طولانی نگه می‌دارند.

صحبت در مورد نقشی که دیفای می‌تواند در فضای مالی این قرن داشته باشد و اینکه بلاک چین اتریوم بخش اصلی توسعه دیفای محسوب می‌شود، بسیار دشوار است. گرچه محبوبیت این پلتفرم در برخی از برنامه‌ها (که برای کارکردشان به هزینه‌های کم شبکه متکی بودند) تأثیرگذار بود، اما بسیاری از پلتفرم‌های defi تحت تأثیر هزینه‌های بالای تراکنش قرار نمی‌گیرند.

با توجه به حرکت قیمت‌ها در اواخر سال 2020، کاهش قیمت توکن‌های دیفای به معنای تقاضای کمتر اتر نیست. زیرا توکن اتریوم که به عنوان یک دارایی جدید برای ذخیره ارزش می‌باشد، از پشتیبانی تعداد زیادی از سرمایه‌گذارانش، برخوردار است که بسیاری از پلتفرم‌های دیفای فاقد آن هستند.

دکمه بازگشت به بالا