اجتماعی

پیشنهاد ۱۷ ماده ای دکتر زالی برای حمایت از اصناف و بنگاه های کوچک

فرمانده عملیات کنترل بیماری کرونا امروز در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار حمایت حداکثری از اصناف و مشاغل کوچک در برابر تأثیر منفی اقتصادی کرونا شد.

به گزارش سلام آنلاین ، به نقل از وب سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی ، با اشاره به تأثیر منفی کرونا بر اوضاع اقتصادی مشاغل کوچک. وی موضوع وام های بانکی را در این کتابچه ها مهم و قابل توجه دانست.

وی گفت: پیری شدن اقساط بانکی و عدم توانایی بازپرداخت ، سررسید چک صادر شده و عدم امکان انتقال آن ، سررسید محل اجاره و عدم امکان پرداخت و عدم فروش اقلام خریداری شده برای شب و غیر وی گفت ، فروش و ترک بدهی ، خرید یک چالش اساسی برای اصناف است.

دکتر زالی همچنین با بستن واحد صنفی در بهترین نقطه فروش (شب عید) و ضررهای ناشی از آن ، از دست دادن ویژه برخی واحدهای صنفی به دلیل از دست دادن مشتری ، هزینه های مربوط به آب مانند آب ، نامه نگاری را ادامه داد. تلفن ، مالیات و عوارض ، عدم فروش فعلی محصولات به دلیل ترس عمومی ناشی از وجود ویروس کرونا ، نگرانی اتحادیه ها درباره مالیات اجرای سال 1999 و افزایش جریمه های مالیاتی برای پرداخت بی موقع مالیات. به دلیل کمبود درآمد ، توانایی پرداخت هزینه پرسنل ، کاهش و افزایش بیکاری اصناف ، تجمع مواد اولیه تهیه شده توسط واحدهای تولیدی اصناف کوچک و ورشکستگی و تعطیلی برخی اصناف چالش های اساسی است. سایر موارد برای مشاغل کوچک است.

فرمانده عملیات کنترل کرونا 17 پیشنهاد برای غلبه بر همه موانع صنفی ارائه داده است.

1. برخی از مشاغل تیم دوم را به تیم اول اضافه کنید و پروتکل بهداشتی بیشتری را انجام دهید ، زیرا اگر در آینده به اوج برسیم ، این مشکل باعث نارضایتی زیادی از راهنما و تیم می شود. نارضایتی و فشار اقتصادی شدید بر تیم 1 و 2. این 80٪ کار را پوشش می دهد.

2. صدور مجوز پرداخت تجهیزات با اقساط حداقل 24 ماهه واحدهای صنفی برای حداقل مدت.

3. تخفیف در محاسبه مالیات عملکرد سالانه یا معافیت مالیاتی برای اشخاص خاص تجاری با موافقت اتحادیه.

4- امکان تخفیف و افزایش مالیات شهرداری و جلوگیری از بسته شدن حساب بازرگانان.

5. عفو جرایم مالیاتی در زمینه مشوق های صنفی و اقدامات عملی.

6. ادامه کاهش ، کاهش یا چشم پوشی از اجاره ساختمان های تجاری و سایر املاک تجاری در شهر و ایجاد مشوق های مالیاتی برای صاحبان آنها.

7. با هماهنگی مدیریت ساختمانهای پیچیده ، به کاهش یا کاهش هزینه های داخلی ساختمانهای متقابل و تجاری ادامه دهید.

8- در صدور دستورالعمل های قانونی لازم برای بانک عامل از بازرسی های ضعیف در بازرسی های برگشتی از روز شیوع بیماری عروقی جلوگیری کنید.

9. امکان صدور چک به لعنت با استرداد چک در زمان انفجار با صدور دستورالعمل های قانونی لازم به بانک عامل.

10- معافیت حق بیمه کارمندان برای مدت زمان مشخصی که در ستاد ملی کرونا در مورد تعطیلی اصناف و برنامه های انزوای اجتماعی در استانها و کشور تصمیم گرفته شده است.

11. مشوق های مالیاتی ایجاد کنید.

12. کاهش خسارات وارده به اصناف از مالیات عملکرد 1398 و 1399.

13. امکان تأخیر در تشکیل اظهارنامه مالیاتی رویه اتحادیه.

14. مالیات شرکت حمل و نقل انرژی واحد تجاری را کاهش یا حفظ کنید.

15- گنجاندن فعالیت های کلیه راهنماها در فعالیت های اقتصادی و زیرمجموعه ای و شرکت ها و خدمات آسیب پذیر کرونا در رابطه با 10 دسته مشاغل مشاغل آسیب پذیر که موجب نقض حقوق سایر واحدهای صنفی می شود. از صنف بر اساس تصویب ستاد ملی و تبدیل شدن به استان کرونا.

16- معافیت از مالیات های قابل اعمال و جرایم مرتبط اتحادیه ها به دلیل ساختار غیرانتفاعی اتحادیه ها.

17. طراحی مکانیزم های پشتیبانی برای گسترش مجازی سازی و تجارت الکترونیکی برای مشاغل مرتبط.

بر اساس این گزارش ، وی از دکتر نمکی وزیر بهداشت ، پزشکی و آموزش پزشکی خواست تا پیشنهاد ارائه شده در ستاد ملی کرونا را تأیید و اجرا کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا