اجتماعی

پیشرفت جهانی در امید به زندگی

سلام آنلاین/ خراسان رضوی انتظار می رود امید به زندگی در جهان تا سال 2050 تا 5 سال افزایش یابد.

به گفته ارث، نتایج یک مطالعه اخیر توسط کمیسیون جهانی کنترل بیماری (GBD) روندی دلگرم کننده را نشان می دهد که با وجود چالش های جهانی، انتظار می رود که امید به زندگی در سراسر جهان تا سال 2050 حدود 5 سال افزایش یابد.

بر اساس این مطالعه، میانگین امید به زندگی برای مردان از سال 2022 تا 2050 4.9 سال و برای زنان 4.2 سال پیش بینی شده است.

این افزایش در امید به زندگی جهانی، به ویژه در مناطقی که در حال حاضر امید به زندگی کمتر است، قابل توجه است و نشان دهنده پتانسیل ترکیبی از پیامدهای سلامت در سراسر جهان است.

این مطالعه فرض می‌کند که این تغییر مثبت به سمت ابتکارات مؤثر بهداشت عمومی، گسترش و تأثیر بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و کووید-19، همراه با عفونت‌های مادر و نوزاد و سوء تغذیه را کاهش داده است.

عواملی مانند چاقی، رژیم غذایی نامناسب و استعمال دخانیات چالش های مهمی را برای سیستم های مراقبت های بهداشتی آینده ایجاد می کنند.

از آنجایی که مردم طولانی‌تر زندگی می‌کنند، انتظار می‌رود تعداد سال‌هایی که برای سلامت ضعیف صرف می‌شود افزایش یابد. اگرچه پیش بینی می شود امید به زندگی در جهان تا سال 2050 به 78.1 سال برسد، انتظار می رود امید به زندگی سالم به 67.4 سال برسد که نشان دهنده افزایش 2.6 ساله است.

تجزیه و تحلیل جامع این مطالعه امید به زندگی جهانی، میانگین امید به زندگی، سلامت، علل خاص مرگ، ناتوانی های تغییر دهنده زندگی و موارد دیگر را در 204 کشور و منطقه از سال 2022 تا 2050 پوشش می دهد.

نتایج این مطالعه در The Lancet منتشر شد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا