اقتصادی

پیش‌بینی ۱۷ میلیون مسافر نوروزی در کشور/ استفاده از تمام توان وزارت راه ‌و شهرسازی در تعطیلات

سلام آنلاین/ خراسان رضوی وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال انتظار داریم 17 میلیون مسافر از ظرفیت حمل و نقل غیر از بخش خصوصی استفاده کنند.

مهرداد بذرپاش امروز چهارم اسفندماه در مراسم افتتاحیه ساخت و توسعه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید باکری و گرامیداشت روز شهردار گفت: ما در طول تاریخ انسان بوده ایم و بسیاری از افراد مشهورتر هستند. از آسمان تا زمین در تاریخ کشور ما، صعود الهی در زمان های خاص و در مکان های خاصی صورت گرفته است.

وی افزود: اگر با بصیرت بندگی خدا در حد توان خود قدم برداریم فرقی نمی کند به زودی. کسانی که می خواهند برای مردم کار کنند و برای اعتلای کشور گام بردارند، صحنه قبل صحنه نبرد و مبارزه با قدم های قلم و تلاش های تاریخی است.

بذرپاش گفت: «در آخرین روزهای سال 1402 هستیم.» بیش از هر زمان دیگری خدمت می کنیم. در این روزگار، پژواک اخبار تلخ و دلسرد کننده بسیار بیشتر از هر امیدی است. امروزه رقابت در اینترنت برای انتشار اطلاعات تلخ و شیرین وجود دارد و با سرعت بالایی منتشر می شود، اما اطلاعات مورد انتظار به این سرعت که طبیعت اینترنت است منتشر نمی شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خبر خوب این است که ما در وزارت راه و شهرسازی متعهد شده ایم که برای عید امسال از همه توان خود استفاده کنیم و از همه توان سخت افزاری و نرم افزاری خود استفاده کنیم، امسال هم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. خدمت رسانی به مسافران با حداکثر ظرفیت تجهیزاتی که در اختیار داریم.

وی گفت: امسال انتظار داریم 17 میلیون مسافر نوروزی از ظرفیت های مختلف حمل و نقل خارج از بخش خصوصی استفاده کنند. این تعداد نیاز به انواع جهاد دارد، بنابراین عملیات ترافیکی سنگین از یکی دو روز آینده آغاز و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت. در راه آهن و خطوط هوایی نیز فعالیت هایی در حال انجام است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در بخش فرودگاهی امروز اقدام خوبی افتتاح شده و آن افزایش ظرفیت فرودگاه از 7 به 10 میلیون در سال است. افزایش حجم این ظرفیت نویدبخش رسیدن به هدف ما برای تبدیل فرودگاه به نقش اصلی آن است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دو راهکار جدید در حوزه فرودگاهی کشور داریم، خاطرنشان کرد: هر دو راهکار برای ایمنی و آسایش مسافران و مردم است. در حوزه شبکه فرودگاهی ما، ایمنی شهروندان و مسافران در استفاده از نیروی هوایی کشور در راس اولویت قرار دارد. امکاناتی که امروز در فرودگاه به بهره برداری رسید و در سایر فرودگاه ها نیز به بهره برداری خواهد رسید، هم ایمنی پروازها را به همراه خواهد داشت و هم باعث کاهش تاخیر پروازها می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در مشهد مه آلود بودن هوا است که باعث تاخیر و لغو بسیاری از پروازها و در نهایت گلایه و نارضایتی مسافران می شود، گفت: بسیاری از این مشکلات با ابزارهای جدید قابل حل است. موضوع بعدی در زمینه ایمنی تجهیزات آتش نشانی، سیستم های هشدار دهنده و سایر وسایلی است که به بهبود ایمنی کمک می کند.

اولویت ما ایمنی است

بذرپاش افزود: ایمنی را در اولویت قرار نمی دهیم. این موضوع در راس کار شرکت فرودگاهی ما قرار دارد و هنوز باید سخت تلاش کنیم تا به جایی که می خواهیم برسیم. خوشبختانه بسیاری از شاخص های ما محقق شده و سطح امنیتی ما با وجود مشکلات و جریمه ها به خوبی سپری شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در چارچوب راهبرد دوم 20 هزار متر مربع به فرودگاه مشهد اضافه کرده ایم که ورودی و خروجی را جدا می کند و تاخیر تاخیری کاهش می یابد. در زمینه سوار و پیاده شدن نیز کارهای خوبی انجام می شود. پل‌های پیاده‌روی و سوارشدن می‌توانند راحتی زیادی را فراهم کنند. سال آینده منابع خوبی را هم که مجوزهای لازم را داده ایم تجهیز می کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما ظرفیت ترمینال است که باید افزایش یابد، گفت: پیشرفت خوبی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد در این زمینه داشته ایم. روزانه 24000 مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند. برخی از روزها حدود 200 پرواز ویژه در روزهای خاصی از سال وجود دارد. فرودگاه در مقیاس بسیار خوبی خدمات رسانی می کند. مشهد تقریباً در هر زمان از سال خرید و فروش زیادی دارد و در برخی از روزها از ظرفیت لازم برای پاسخگویی فراتر می رود.

بذرپاش گفت: در یک طبقه ظرفیت خوبی برای شرکت های داخلی و خارجی ایجاد می شود که نیاز به نماینده دارند تا پاسخ مناسب تری به مردم بدهند. ظرفیت سازی در این زمینه ستودنی است و باید در هر فرودگاهی اتفاق بیفتد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: 56 فرودگاه در اختیار شرکت فرودگاهی است. فرودگاه های نفتی و نظامی نیز باید استانداردهای شرکت فرودگاهی را رعایت کنند، حتی اگر متعلق به شرکت فرودگاهی نباشد. مسئولیت بسیاری از شرکت ها در قبال مشکلات پیش آمده باعث کاهش درد و رنج مردم خواهد شد. امیدوارم در ایام نوروز توجه بیشتری داشته باشیم.

برای تغییر مسیر در مشهد، سفارشات به هواپیمایی کشوری ارسال می شود

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران تایید کرد که هواپیماهای جدید به ناوگان ما اضافه می شود اما به دلیل مسائل خاص هیچ اطلاعی در این باره ندادیم.

بذرپاش افزود: این کار به سختی در حال انجام است. توسعه ناوگان یکی از سیاست های اصلی ما در وزارت راه و شهرسازی است که شامل توسعه لکوموتیو و راه آهن در بخش ریلی، توسعه اتوبوس و کامیون در بخش راه و تامین هواپیما در بخش هوانوردی است. . بخش.

وی با بیان اینکه برای تغییر مسیر به سازمان هواپیمایی کشوری توصیه می کنم این کار را با شرکت فرودگاه ها انجام دهد که کارایی بیشتری دارد و مردم را کمتر آزار می دهد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر قرار گرفتن سازمان ثبت اسناد و املاک و مستغلات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: واگذاری سازمان به دولت رد شد.

بازرسی و سنجش کیفیت خدمات در صنعت هوانوردی در فرودگاه مشهد انجام می شود

نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در راستای مأموریت ما، پروژه‌های مختلفی در سطح ملی، تکمیل یا در حال انجام است.

وی گفت: از نظر ایمنی از تجهیزات ILS برای آماده سازی، حفظ و نگهداری دقیق تر فرود هواپیما در فرودگاه های کشور استفاده می شود که در فرودگاه و همچنین فرودگاه های ساری و ساری یزد آماده بهره برداری هستند. .

نخجوانی خاطرنشان کرد: بازرسی و سنجش کیفیت خدمات همکاران در صنعت هوانوردی در فرودگاه مشهد در حال انجام است که اولین پروژه این پروژه است که مجدداً در دستور کار شرکت های فرودگاهی کشور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و اکتشافات هوایی ایران افزود: امروز بازرسی از فرودگاه مشهد آغاز شده و گسترش آن به تمامی فرودگاه های تحت پوشش و غیر تحت پوشش ما مانند کیش در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا