علمی و پزشکی

پنج ورزش برای برای بهبود قدرت دست

Sun News

ما هر روز از دستان خود برای همه چیز استفاده می کنیم ، از ارسال پیامک گرفته تا آشپزی ، اما چگونه می توانیم دستان خود را محکم نگه داریم؟

“عصب مرکزی” که زیر تاندون در زیر بازو جریان دارد ، باعث ایجاد احساس و حرکت می شود. اگر این عصب فشرده شود ، اگر فشرده شود ، دست شما قادر به عملکرد نخواهد بود.

پنج تمرین برای تقویت بازوها

تمرین های زیادی وجود دارد که به تقویت دست و انگشتان ، افزایش حرکات دست و تسکین درد کوتاه مدت یا بلند مدت کمک می کند.

برای تقویت دست و انگشتان خود این 5 تمرین را انجام دهید:

یک بند ضد استرس یا بند مچ دست خود نگه دارید

یک توپ نرم ، معروف به یک توپ ضد استرس یا یک توپ تقویت کننده مچ دست را در کف دست خود نگه دارید و آن را با حداکثر نیرویی که می توانید بدون درد در دست خود نگه دارید. توپ را در این حالت به مدت سه تا پنج ثانیه نگه دارید و سپس آن را آزاد کنید. این تمرین را با هر دست 10 تا 12 بار تکرار کنید.

این تمرین را 2-3 بار در هفته انجام دهید و فاصله بین هر تمرین این توپ ها حدود 2 روز باشد.

این تمرین باعث می شود قدرت دستان شما در نگه داشتن اشیاء بدون ریختن آنها افزایش یابد و توانایی شما در انجام کارهایی مانند درهای باز را افزایش می دهد.

دستت را بلند کن

هر دست را جداگانه بلند کنید و انگشت شست را روی انگشت دیگر قرار دهید. دستان خود را برای یک دقیقه در این حالت قرار دهید ، سپس بازوهای خود را باز کرده و انگشتان خود را تا حد امکان از هم دور نگه دارید. این تمرین را با هر دست 3 تا 5 بار انجام دهید. این تمرین دامنه حرکات انگشت را افزایش می دهد.

قبل از ورزش دستان خود را گرم کنید

قبل از ورزش برای تسکین درد و ناراحتی دست خود را گرم کنید تا بتوانید راحت تر بازوهای خود را حرکت دهید. برای انجام این کار ، دستان خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب گرم خیس کنید یا آنها را در یک حوله گرم یا گرمکن قرار دهید.

می توانید دستان خود را با کمی روغن روغن کاری کنید ، سپس دستکش های لاستیکی بپوشید و سپس دستان خود را در آب داغ خیس کنید تا گرما بتواند به عمق بیشتری در دستان شما نفوذ کند. این روش به آرامش دستها کمک می کند ، به خصوص اگر به طور مداوم احساس درد و سفتی در دست ها داشته باشید.

انگشت خود را بلند کنید

کف دست خود را مانند یک میز روی یک سطح صاف قرار دهید. با انگشت شست خود شروع کنید ، انگشت خود را به آرامی از روی میز بلند کنید. هر انگشت را برای یک یا دو ثانیه در این حالت قرار دهید و سپس دوباره آن را روی میز قرار دهید. همین کار را با انگشت راست خود انجام دهید و با هر دست 8 تا 10 بار این تمرین را تکرار کنید.

این تمرین دامنه حرکت دست و همچنین انعطاف پذیری انگشتان را افزایش می دهد.

دست خود را دراز کنید

بسیاری از افراد ، به ویژه زنان ، هنگام ورزش مانند یوگا یا بلند کردن اجسام سنگین یا کودکان ، از درد مچ دست رنج می برند. تمرینات کششی می تواند به افزایش انعطاف پذیری مچ دست و کاهش درد کمک کند.

برای انجام این تمرین ، دست راست خود را در جلوی خود نگه دارید ، به طوری که کف دستان شما به سمت زمین باشد. مچ های خود را خم کرده و نوک انگشتان خود را به سمت سقف نگه دارید. انگشتان دست راست خود را با دست چپ خود بکشید و به آرامی مچ دست راست خود را به سمت خود خم کنید تا زمانی که احساس کشیدگی جزئی در ساعد خود کنید (واقع در قسمت پشت دست). 15 تا 30 ثانیه در این حالت بمانید و با دست چپ خود نیز همین کار را انجام دهید و این تمرین را 2 تا 4 بار تکرار کنید.

توجه داشته باشید که در صورت احساس بی حسی یا گرفتگی در بازوها یا احساس ضعف در بازوهای خود با ورزش بهبود نمی یابد ، باید به پزشک مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا