علمی و پزشکی

پنج علت اصلی ابتلا به عفونت کلیه

اطلاعات تکمیلی:

دلایل زیادی می تواند باعث عفونت و سنگ کلیه شود. در اینجا برخی از علل شایع عفونت کلیه آورده شده است.

مشکلات سلامتی

عفونت کلیه معمولاً به دلیل رعایت نکردن بهداشت در توالت ایجاد می شود. زمانی که فردی از صندلی حمام یا توالت تمیز استفاده نمی کند، احتمال عفونت ادراری وجود دارد.

سنگ کلیه

هنگامی که مواد معدنی و سموم اضافی از طریق ادرار دفع نمی شوند، به دلیل اختلال در عملکرد یک یا هر دو کلیه، سنگ تشکیل می دهند. افراد مبتلا به سنگ کلیه نیز بیشتر در معرض عفونت کلیه قرار دارند و باید به موقع به دنبال درمان باشند.

پروستات بزرگ‌شده

مردانی که پروستات بزرگی دارند اغلب در ادرار کردن مشکل دارند. در بسیاری از موارد، این می تواند منجر به تجمع سم و عفونت کلیه شود.

ضعف ایمنی

این مشکل همچنین یکی از دلایل اصلی عفونت کلیه است. افرادی که رژیم غذایی ضعیف و سیستم ایمنی ضعیفی دارند، عموماً با مشکلات مختلفی مانند عفونت کلیه مواجه هستند. شایان ذکر است، این بیماری ممکن است در دوران یائسگی بیشتر دیده شود.

روابط زناشویی

اگر مقاربت جنسی باعث التهاب و احساس سوزش در مجرای ادرار شود و در نتیجه باکتری ها را به داخل کلیه ها و مجاری ادراری هدایت کند (که می تواند باعث عفونت کلیه شود) این اتفاق می افتد.

مشکل فرد باید زود تشخیص داده شود و یاد بگیرد که چگونه اولین علائم و نشانه های عفونت کلیه را شناسایی کند تا پزشک بتواند به موقع سنگ کلیه را خارج کند.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا