علمی و پزشکی

پنج خوراکی ممنوعه برای مردان بالای ۴۰ سال

اطلاعات تکمیلی:

توصیه می شود که مردان پس از 40 سالگی از مصرف غذاهای غنی از کربوهیدرات های تصفیه شده، نمک و مکمل ها خودداری کنند یا مصرف آنها را کاهش دهند. زیرا برخی از این غذاها سلامت مردان را به خطر می اندازند:

1) سیب زمینی سرخ کرده

غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده با افزایش سریع قند خون باعث التهاب، افزایش وزن و تجمع چربی در ناحیه شکم می شوند.

2) سوسیس و کالباس

مردان بالای 40 سال باید از خوردن گوشت های فرآوری شده از جمله سوسیس، کالباس و حتی گوشت های کنسرو شده خودداری کنند. گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان معده را افزایش می دهد.

3) بستنی

بستنی سرشار از قند است و می تواند خطر اضافه وزن، پوسیدگی دندان، افزایش سطح تری گلیسیرید و تجمع بد چربی را در مردان میانسال افزایش دهد.

4) کیک و دسر

خوردن شیرینی و کیک به دلیل قند زیاد باعث کاهش سیستم ایمنی و کاهش سطح تستوسترون در مردان می شود.

5) چیپس و آرد

کاهش تنقلات فرآوری شده مانند چیپس یا آرد سرشار از چربی اشباع شده می تواند به مردان کمک کند تا با افزایش سن وزن خود را حفظ کنند. میان وعده های بهتری مانند پسته با 6 گرم پروتئین گیاهی کامل و 3 گرم فیبر در هر وعده.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا