عمومی

پنجره‌های شکسته و کوچک‌نمایی دستاوردهای ملی

اتفاقات بزرگی در کشور در حال رخ دادن است اما جوجه های 100 هزار تومانی و دروازه بان 100 میلیارد دلاری تلاش می کنند آنها را قطع کنند.

به گزارش سلام آنلاین. قدس آنلاین در یادداشتی از مدی پناهی وی نوشت: «در ماه های اخیر دستاوردهای زیادی در ایران و جهان برای کشورمان رقم خورده است که هر کدام را می توان ساعت ها نوشت اما افکار عمومی مقاوم است.» آیا این اقدامات مثبت خواهد بود. یا راحت می گذرد یا رد می شود و شما آن را به عنوان نقطه امید نمی پذیرید. اما این تغییر افکار عمومی چگونه به وجود آمد؟
افکار عمومی معمولا توسط رسانه ها ایجاد می شود یا در واقع افکار عمومی توسط رسانه ها ایجاد می شود. در مواجهه با اخبار رسانه ای، چهار راهبرد (سکوت، واقع گرایی، بسط، کاهش) وجود دارد که گاهی تکمیل می شود.

رسانه ها می توانند با برجسته کردن برخی موضوعات و پوشش برخی اطلاعات فراتر از سطح واقعی آنها بر اطلاعات افراد تأثیر بگذارند. از سوی دیگر، حتی اگر رسانه‌ها نتوانند به درستی تعیین کنند که مخاطبان چگونه فکر می‌کنند، می‌توانند تعیین کنند که چه موضوعاتی مهم هستند و درباره آنها فکر کنند.

اما منظور از این رسانه بیشتر شبکه های اجتماعی است که با ارسال اطلاعات انبوه موجی را ایجاد می کند، موجی که باعث می شود مخاطبان از آنچه در پس حجاب موج نهفته است دچار انفعال و بی اطلاعی روزافزون شوند و از سوی دیگر با تشکیل دایره سکوت، جلوی نظرات ضد موجی را بگیرید. مثلاً در مورد مهسا امینی، حامیان انقلاب زنده آزادی به بسیاری از بزرگانی که از این اغتشاشات می گفتند حمله کردند و اگر چهره ها علیه انقلاب صحبت می کردند، زنان آزاد زندگی شان را در فضا نابود می کردند. مجازی.

در ماه های اخیر چه اتفاقی افتاده است که رسانه مانده با گسترش فضای مجازی به دنبال کاهش سایر اطلاعات است؟

1. آزادی دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی در بلژیک پس از پنج سال جنگ داخلی در زندان، یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک و سیاسی برای ایران و خروج اروپا.

2-بازرسی از کمپ مونافکین در آلبانی توسط پلیس این کشور با اجرای استراتژی متعادل سازی تهدیدات.

3. افتتاح پروژه های بزرگ عمرانی مانند افتتاح دو بیمارستان مدرن حضرت مهدی (عج) و غدیر در تهران که بعد از انقلاب یا تکمیل قطعه دوم اتوبان تهران-شمال بی سابقه بود. که رسانه های مخالف همواره سعی کرده اند از آن به عنوان بی کفایتی جمهوری اسلامی یاد کنند.

4- ابتکارات کلان انرژی برای افزایش تولید و فروش نفت و گاز مورد اخیر افتتاح فاز 11 پارس جنوبی است که در اکثر مناطق مرزی در حال اجراست. دریا و در منطقه اطراف قطر و طی عملیات پیچیده فنی مجمع دریا، استخراج نفت از فاز دوازدهم به این منطقه منتقل شد و شرکت های ایرانی که آن را اجرا کنند مجازات خواهند شد.

علاوه بر این، حوادث دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله گنجانده نشده است، اما برای کاهش این حوادث، اینترنت به موضوعاتی مانند جوجه 100000 تومانی (در مقایسه با مرغ تایید شده 73000 تومانی) و 100 تمایل دارد. دروازه بان میلیاردر. مشکلات ناشی از بی توجهی و فرصتی برای دست کم گرفتن دستاوردهای ملی. دروازه بان 100 هزار تومانی یا 100 میلیاردی همان تئوری پنجره شکسته است که می گوید با دیدن شیشه های شکسته در کارخانه این پیام را به شما می دهد که چیزها از نظم و ترتیب خارج شده اند.

در واقع، اعضای جامعه مشکلات مشترک را با مشکلات جزئی قضاوت می کنند. به عنوان مثال ساخت یک بیمارستان مدرن را با 100000 جوجه مقایسه کردند که باعث تضاد بین عرضه و تقاضا (کم جوجه ریزی و توزیع غیرعادی) شد و گاهی اوقات می توانستیم جوجه های اضافی را ببینیم. اتفاقات بزرگی در کشور در حال رخ دادن است اما جوجه های 100 هزار تومانی و دروازه بان 100 میلیارد دلاری تلاش می کنند آنها را قطع کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا