پزشکیان: راهکارهای مقابله با مواد مخدر باید مبتنی بر کنترل تقاضای مصرف بازتعریف شود

پزشکیان: راهکارهای مقابله با مواد مخدر باید مبتنی بر کنترل تقاضای مصرف بازتعریف شود

رئیس جمهور عدم کنترل مصرف و تمرکز بر روی عرضه را یکی از اشتباهات مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد نمی توان جلوی توزیع مواد مخدر را گرفت. بنابراین راهکارهای مقابله با مواد مخدر باید مبتنی بر کنترل و کاهش مصرف باشد.

به گزارش سلام آنلاین، مسعود مزیکیان در جلسه روز دوشنبه ستاد مبارزه با مواد مخدر، معضل اعتیاد را مهمترین دغدغه جامعه و عامل اصلی وقوع جرم و فساد در جامعه دانست. وی از روش های اجرا شده برای رفع این موضوع در سال های اخیر در کشور گفت: مشاهدات آماری و نتایج رویکردهای موفق اجرا شده در زمینه مبارزه با قاچاق و کاهش مصرف مواد مخدر در کشور، برخی حاکی از آن است. علیرغم تلاش‌ها و تلاش‌های فراوانی که در این زمینه در کشور صورت گرفته است، اما همچنان در شرایط مساعد و با خلأهای زیاد قرار دارد و این امر ضرورت بررسی و تغییر رویکرد را با نگاهی به تجربیات موفق در سایر نقاط جهان می‌کند.

رئیس جمهور عدم کنترل و کنترل بر تقاضا و تمرکز بر کاهش عرضه را از جمله اشتباهات رزمی خواند و افزود تا زمانی که نیاز باشد، مهار توزیع و عرضه مواد مخدر امکان پذیر نخواهد بود. مقابله با مواد مخدر باید بر اساس مدیریت و کنترل مواد مخدر باشد.

وی از جمله راهکارها و روش های موفق تجربه شده در مقابله با مواد مخدر و تاکید بر اهمیت و ضرورت استفاده از ظرفیت مراکز بهداشتی درمانی در این زمینه گفت: در صورت هماهنگی و هماهنگ سازی مراکز بهداشتی و درمانی در سراسر کشور برنامه هایی را در دستور کار قرار می دهند اعتياد در جامعه هدف شناسايي و درمان صحيح است، هدف از كنترل و كاهش مصرف، تحت پوشش قرار دادن آنهاست، علاوه بر مديريت نيازها و درمان به تدريج، توزيع و عرضه مواد مخدر نيز به شدت كاهش مي يابد.

وی همچنین بر تلاش ویژه دولت برای کمک به افراد معتاد در جامعه تاکید کرد و تصریح کرد: این افراد برای نجات و رهایی از این شرایط به کمک ما نیاز دارند و دولت نیز در این زمینه خود را مسئول و مکلف می داند. و قطعاً اقدامات لازم را برای درمان و ایجاد اشتغال و تأمین معاش آنها و زندگی آنها انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا