اجتماعی

پروژه زورخانه رشت در زمره پروژه های مناسب حوزه ورزش باستانی

سلام آنلاین / گیلان با توجه به روند ساخت اماعلی (س) زورا خان در راشد ، یکی از حامیان صندوق مسکن کشور ، این پروژه تاکنون از نظر فنی و اداری پیشرفت داشته و از جمله مناسب ترین پروژه های کشور به شمار می رود. “ورزش های سنتی در کشور”.

حدید السیسی در حاشیه بازدید از پروژه در حال انجام امام علی (س) زورخانه در راس و روند ساخت و مرمت مسجد سادی در راستاد و مسجد عرب با اشاره به تاریخ بزرگ گیلان در ورزش باستان و زوران و استانها در این داستان. کشتی و کشتی زرتشتیان بسیار مقدس است و ورود به زوراخا نوعی عبادت در مسجد است.

وی با تأکید بر اینکه زوراک و کشتی ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد ، بر احیای ورزش ایرانی و اسلامی تأکید کرد و گفت: زوراک آداب و رسوم خاصی دارد که باید به آنها پرداخت. با الهام از قهرمانان اسطوره ای و باستانی ایرانی.

معاون صندوق مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: “پروژه های ذکر شده در بالا از نظر فناوری و اجرا تاکنون پیشرفت زیادی داشته و از مناسبترین پروژه ها در این بخش در کشور هستند.”

درفشی با اشاره به مسجد صافی و مسجد اردبیلیان ادامه داد: مسجد علاوه بر اینکه محل عبادت و بندگی خداست ، محلی برای تبلیغ ، هدایت و هدایت مردم و تأمین قانون الهی و با مردم آنجا آشنا شوید.

وی مسجد را اساس جامعه و مبنایی برای ایجاد وحدت و همبستگی بیشتر بین اقشار مختلف جامعه اسلامی عنوان و خواستار بازسازی سریع ساختمان شد.

محمد اکبرزاده ، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ، همچنین سالن ورزشی بین المللی و زوراخان ایما علی (س) راس را در سال گذشته در زیربنای 1200 متر مربع و 830 متر مربع تأیید کرد. با استفاده از معماری باستانی Guild و ورزش های باستانی ، با تخمین اولیه 160 میلیارد روپیه شروع شد.

وی با بیان اینکه این ساختمان دارای یک سالن بزرگ با ظرفیت 320 نفر ، فضای اداری و مدیریت ورزش های سنتی و زیکا و سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش و گرمایش است ، افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه 36 درصد است. اسکلت فلزی پروژه با پیشرفت 90 درصدی مونتاژ می شود و فقط سازه های گنبدی باقیمانده در محل نصب می شوند.

معاون مدیر کل بنیاد مسکن گیلین تأیید کرد که تمام تاسیسات چوبی ، فولادی و الکتریکی و مکانیکی مطابق با برنامه کار پروژه آماده شده اند و تمام استانداردهای بین المللی زوراک در پروژه گنجانیده شده است.

اکبرزاده همچنین به روند ساخت و مرمت مسجد صفی و مسجد اردبیلیان رشت اشاره کرد و یادآور شد: پروژه مسجد صفی از طریق وام رایگان صندوق مسکن انقلاب اسلامی در حال اجرا است. 85 میلیارد روپیه با 51 درصد پیشرفت فیزیکی.

وی مسجد صافی را هویت دینی و فرهنگی مردم رشت عنوان کرد و روند مرمت پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم برنامه هایی برای تسریع در بازسازی این بنای تاریخی در دست اجرا باشد. “دوباره ، ما به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.”

معاون مدیر کل صندوق مسکن جین تأیید کرد که اعتبار پروژه مرمت مسجد آدابالی در مسجد از طریق وام رایگان صندوق مسکن انقلاب اسلامی به مبلغ 25 میلیارد ریال تأمین شده است ، گفت: این پروژه. این با 53٪ پیشرفت فیزیکی در حال ترمیم است.

وی افزود: “کارهای مربوط به سرابی در حال انجام است و نصب طرح کلی و کاشی های قدیمی پروژه در کارگاه مرمت مواد باستانی اصلاح شده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا