بین الملل

پرسپولیس؛ از 27 هفته ناکامی در صدرنشینی تا قهرمانی در روز آخر/ شوک مثبت گل محمدی با جدایی

روندهای لیگ برتر در فصل بیست و سوم را بررسی کنید

پرسپولیس؛  از 27 هفته ناکامی در اوج ماندن تا قهرمانی در آخرین روز شگفتی مثبت گل محمدی با جدایی اش.

پرسپولیس در شرایطی فاتح بیست و سومین دوره لیگ برتر شد که 27 هفته پیشتاز این دیدار نبود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پرسپولیس برای نهمین بار در 23 دوره لیگ برتر عنوان قهرمانی را به دست آورد تا پرافتخارترین تیم این دیدار سخت معرفی شود.

پرسپولیس در حالی که تا هفته بیست و هشتم از رسیدن به صدر جدول بازماند، قهرمان شد. قرمزها تنها سه هفته آخر فصل را به عنوان رهبر به پایان رساندند و عنوان قهرمانی را کسب کردند. استقلال با اینکه 16 هفته در اوج و سپاهان 11 هفته در اوج بوده اما به مقام های دوم و سوم رسیده اند.

سرخپوشان پایتخت در هفته دهم اولین شکست فصل خود را مقابل سپاهان متحمل شدند زیرا در دیداری معوقه مقابل استقلال میزبانی نکردند و از هشت بازی گذشته 18 امتیاز کسب کردند. آنها پس از بازی با سپاهان در 6 بازی 12 امتیازی شدند و در پایان نیم فصل 30 امتیازی شدند تا نایب قهرمان دور مسابقات شوند. یحیی گل محمدی که پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا ناامید شده بود، پس از تساوی 1-1 هفته گذشته مقابل مس رفسنجان، استعفای جدی را به سرمربی این باشگاه ارائه کرد.

در حالی که در نیم فصل نامی سرشناس برای هدایت پرسپولیس معرفی شد، رضا درویش مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره باشگاه به این نتیجه رسیدند که با توجه به وضعیت مالی پرسپولیس و خواسته بازیکنان کلیدی باشگاه، اسمار ویرا، دستیار گل محمدی نیم فصل دوم و با بازیکنی که به عنوان مربی معرفی شد رابطه خوبی دارد. شکست عثمار در بازی رفت برای او به قیمت تمام شد زیرا قرمزها از 16 بازی 30 امتیاز کسب کردند و فاصله آنها با بالای جدول افزایش یافت.

در واقع سرمربی برزیلی پرسپولیس به عملکرد خوب خود ادامه داد و در 12 بازی بعدی 32 امتیاز کسب کرد و در صدر جدول قرار گرفت. شاگردان اسمار 62 امتیاز دارند و تنها دو هفته تا پایان فصل باقی مانده است. سرخ‌ها در هر دو بازی پیروز شده‌اند، بنابراین پرسپولیس در 15 بازی اخیر خود در 12 بازی، 12 برد، 2 تساوی و 1 شکست کسب کرده است و با 38 امتیاز نه تنها در نیم فصل دوم قهرمان شده، بلکه در مجموع قهرمان لیگ برتر شده است. 68 امتیاز دارد. پرسپولیس تنها سه هفته از آن را به عنوان قهرمان جام حذفی به پایان رساند.

از مهم ترین اتفاقات فصل پرسپولیس می توان به جدایی گل محمدی در نیم فصل، انتخاب ارنوف و عبدالکریم حسن و همچنین بازگشت آل کثیر در نیم فصل اشاره کرد که به این تیم کمک کرد. چیزهای زیادی در راه قهرمانی

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا