پایداری آب بیرجند با حفر و تجهیز چاه‌های جدید جهت جلوگیری از قطع آب

پایداری آب بیرجند با حفر و تجهیز چاه‌های جدید جهت جلوگیری از قطع آب

سلام آنلاین/ خراسان جنوبی مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی گفت: برای رفع تنش آبی و جلوگیری از کم آبی تثبیت آب بیرجند با حفر و نصب چاه های جدید انجام شده است.

مهدی دوستی امروز 16 مرداد گفت: با توجه به پیش بینی تنش آبی در بیرجند، اقدامات پیشگیرانه از بهمن ماه سال گذشته قبل از محل اعتبارات آبرسانی اضطراری وزارت نیرو برای جبران کمبودهای آب مورد نیاز شهرهای همجوار مورد نیاز است. و روستاها برای دوره حداکثر استفاده از جمله حفر و تجهیز 4 حلقه حلقه چاه برای افزایش ظرفیت تولید در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: حفاری و تجهیز چهار حلقه چاه شامل دو حلقه چاه جدید در دشت محمد شهر و دشت مرک و جابجایی چاه‌های یازدهم و چهاردهم علی‌آباد و همچنین مهندسی مجدد و جایگزینی قرارها برای افزایش آب‌رسانی علی‌آباد چاه دهم، با اجرای اقدامات فوق، ظرفیت تولید شهرستان بیرجند نیز با یک مخزن 10 هزار مترمکعبی جدید در قسمت جنوبی شهر، 109 لیتر در ثانیه افزایش یافته است. تامین آب افزایش خواهد یافت.

دوستی تاکید کرد: با توجه به ساخت مسکن ملی و توسعه بیرجند برای غلبه بر تنش آبی در تابستان 1404، برنامه ریزی برای اخذ مجوز برای حفر دو حلقه چاه دیگر در دست اقدام است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا