فرهنگ و هنر

پایان حراج ملی ایران با فروش بیش از ۴۲ میلیارد تومان

هفتمین دوره مناقصه ملی ایران با فروش 42 میلیارد و 424 میلیون تومان به پایان رسید.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از روابط عمومی حراج، مجموعه خودکار و پاکت (21 خودکار و 2 پاکت) به قیمت 9 میلیارد و 600 میلیون توماس گران ترین اثر آن دوران فروخته شد.

هفتمین حراج ملی هنرهای کلاسیک و اسلامی ایران شامگاه جمعه (3 تیرماه) با اجرای زهرا محمودوند در محل همایش برگزار شد.

در این مدت 40 اثر هنری باستانی ایرانی و اسلامی به حراج گذاشته شد. از برجسته ترین آثار این دوره می توان به مجموعه قلم و پاکت (21 قلم و 2 پاکت) اشاره کرد. فرضاً میرزا بابا، پنج تابلوی چوبی فرض شده علی خان صبا متعلق به کارگاه میرزا آقا امامی، اشاره به نسخه خطی قرآن و منسوجات.

بر اساس فهرست هفتمین حراج ملی ایران، قبل از حراج، 10 اثر با ارزش پایه بیش از یک میلیارد تومان برآورد شد و بیشترین ارزش برآوردی برای مجموعه خودکار و پاکت (21 قلم) و 2 پاکت با قیمت از 5 میلیارد و 500 میلیون تومان تقسیم شد و در نهایت 9 میلیارد و 600 میلیون تومان فروخته شد.

مجموعه قلم ها و پاکت های این اثر فتح الله شیرازی، صنیع همایون، نصرالله امامی، نجفعلی، جعفر; سلطان الکتاب، صادق الوعد مربوط به دوره قاجاریه است.

حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد توماس به پایان می رسد

جدیدترین اثر حراج ملی اسکین برد متعلق به حسین ختایی با حداقل 3 میلیارد و 500 میلیون تومان و حداکثر 4 میلیارد تومان به ارزش 7 میلیارد و 400 میلیون تومان عرضه می شود. .

همچنین در این حراج در چوب های متعلق به کارگاه میرزا آقا امامی قاجار با حداقل 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و حداکثر 3 میلیارد تومان عرضه می شود که 6 میلیارد تومان آن چکش خورده است.

در حراج ملی ایران کوچک متعلق به میرزا آقا امامی و عصر قاجار حداقل 4 و حداکثر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به نمایش گذاشته شد که 6 میلیارد تومان آن فروخته شد.

حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد توماس به پایان می رسد

همچنین در این حراج شمایلی از علی بن محمد ابراهیم نقاشباشی متعلق به دوران قاجار به ارزش پایه 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بی پاسخ به نمایش گذاشته شد.

نسخه خطی بیست و هشتم قرآن در نسخ و قطعه راه سلطانی به قلم آدینه محمدبن ملایوسف مربوط به دوره قاجاریه – 1290 هجری قمری با ارزش پایه یک میلیارد و 600 میلیون تومان ارائه شده است. که فروخته نمی شود.

در این حراج 12 خط، 12 عبارت از عبدالله قاجار به ارزش پایه یک میلیارد و 500 میلیون تومان عرضه شد که به همین قیمت به فروش رسید.

سی و یکمین اثر نقاشی رنگ روغن (ناصرالدین شاه) اثر یحیی خان غفاری (ابوالحسن ثالث) با ارزش پایه یک میلیارد و 500 میلیون تومان عرضه نشده است.

سی و سه اثر در مجموعه جعبه های لاکی فرضی صادق الواعد، قاب شیشه ای صادق الواعد و قاب شیشه ای محمد اسماعیل متعلق به دوره قاجار به ارزش پایه 2 میلیارد تومان ارائه شده است.همد با 3 عدد میلیارد تومان.

سپس تابلوی پشت آینه (تصویر شاه قاجار) اثر سیما عظیمی با حداقل یک میلیارد و حداکثر یک میلیارد و 200 میلیون تومان عرضه شد که به قیمت 2 میلیارد و 100 میلیون تومان فروخته شد.

سرانجام در هفتمین حراج ملی ایران 11 اثر فروخته نشد و به مجموعه بازگردانده شد.

حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد توماس به پایان می رسد

هفتمین دوره حراج ملی ایران از اول تیرماه آغاز شد.

خانه حراج ملی از سال 1390 در صنعت حراج آثار هنری فعالیت می کند.

در این حراج تا کنون مجموعه هایی از قالی، صنایع دستی، جواهرات، کتاب، نقاشی، مجسمه و منسوجات به فروش رسیده است. اولین حراج ملی در سپتامبر 2016 در خانه حراج ملی پویایی اقتصاد هنر در 15 آگوست 2016 در شرایط اپیدمی کرونا برگزار شد. ششمین حراج هنر به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد. این حراج با 40 اثر برگزار شد که حدود 40 درصد آن فروخته شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا