اجتماعی

پاسخ مترو به چرایی حذف چهار اعزام قطار در خط ۵

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری مترو علت لغو چهار خط از پنج خط مترو را تشریح کرد.

کامران آزادی در گفت وگو با سلام آنلاین، در پی لغو چهار قطار در خط 5 مترو، گفته شد که پس از حادثه بهمن ماه، برخورد دو قطار در ایستگاه چیتگر، تیمی برای بررسی علت حادثه تشکیل شد و از عوامل و مشکلات مختلف بررسی شد.

وی گفت: زیرساخت های پنج مترو در ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که هر 10 دقیقه یک بار قطار را تحویل دهد و یک دقیقه نیز با زیرساخت های خط 5 موجود تضاد دارد. یک سیستم سیگنال و کنترل در این خط.

قائم مقام مدیرعامل مترو تایید کرد به همین دلیل چهار حرکت از خط 5 مترو خارج شد، قطارهای سریع السیر مستقل بودند، به دلیل مغایرت حرکت این قطارها با زیرساخت های مترو تهران لغو شدند.خط 5 و ما آنها را حذف کرد زیرا کمیته ایمنی خط نیز این موضوع را تایید کرد.

آزادی گفت: پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که برای رفع مشکل زیرساختی خط 5 باید این چهار حرکت را هم اکنون متوقف کنیم: علت لغو این چهار حرکت، افزایش ایمنی قطار و افزایش ساعت کار است. این چهار حرکت باعث شد حرکت قطار بعدی به تاخیر بیفتد. از آنجایی که زیرساخت‌ها به هیچ وجه فراهم نبود، برای افزایش ایمنی، راه‌آهن را بازسازی کردیم تا مسیر آن تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه یک هفته پیش این موضوع گزارش شده است، گفت: «طبق آخرین آمار سامانه مانیتورینگ، از زمانی که قطار به صورت تکی تحویل داده شده است، ازدحام در ایستگاه نداشتیم.» پایانه ها

معاون بهره برداری بهره برداری مترو گفت: برای حل مشکلات زیرساختی خط 5 با طراحان این سامانه مکاتبه کرده ایم. لطفا توجه داشته باشید که این سیستم متعلق به 25 سال پیش است و توسط خارجی ها طراحی شده است. شرکت در متروی تهران است.» و نصف شود و کمیته فنی موضوع را رصد می کند تا سازنده پاسخ کتبی به ما بدهد و راه حل ارائه دهد.

آزادی در پاسخ به این سوال که آیا امکان راه اندازی مجدد چهار قطار لغو شده وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر نمی توانم به طور قطعی بگویم زیرا این موضوع به نظر نصاب ها و سازندگان بستگی دارد. آیا او باید به ما بگوید که آیا زیرساخت ها قابل بهبود است یا خیر؟ ? و اگر چنین است چگونه ممکن است؟ اما در حال حاضر هیچ زیرساختی و حرکت ایمنی اضافه ای وجود ندارد و ما موظف هستیم سفر ایمن را برای مسافران خود فراهم کنیم و هرگونه حرکت غیرایمن غیرقابل قبول است و متوقف می شود.

وی در پاسخ به سوالات مسافران خط پنجم مبنی بر گلایه از ازدحام با حذف این چهار قطار، گفت: در خط پنجم روزانه 400 هزار مسافر ظرفیت داریم و اینها قابل جابجایی هستند. بنشینید و بایستید اما الان در ردیف 5 100 هزار نفر جابه جا می شوند و 300 هزار جای خالی داریم و جالب اینجاست که جاهای خالی در قطار در ساعات پیک به خاطر شما سفرهای زیاد در جاده تهران – کرج با وجود حداکثری است. واکسیناسیون در جامعه و کاهش نسبی کرونا همچنان علاقه مند به استفاده از خودروهای شخصی و بزرگراه ها هستند و حتی انتظار داریم با واکسیناسیون و کاهش بیماری تعداد مسافرانمان افزایش یابد.کرونا اما این اتفاق نمی افتد.

معاون بهره برداری عملیات مترو افزود: در حال حاضر هر 10 دقیقه یک قطار داریم و حتی آماده تحویل قطار فوق العاده هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا