اجتماعی

پاسخ به ۶ سوال مهم درباره ویروس جهش یافته کرونا

شهید بهشتی ، استاد آسیب شناسی دانشگاه علوم پزشکی ، می گوید تنها مشکل آشکار ویروس دو برابر شدن ویروس جدید است. نه هنوز.

دکتر سید علیرضا ناجی در گفت وگو با سلام آنلاین با تأکید بر اینکه اظهارنظر واضح درباره عفونت ویروس جدید ، مانند ویروس ژنتیکی انگلیس یا آفریقای جنوبی ، باید تا انتشار نتایج تحقیقات و مطالعات در حال انجام به تأخیر بیفتد. در حال حاضر تنها چیزی که می توان در مورد ویروس جهش یافته در انگلیس گفت این است که میزان انتقال ویروس نسبت به ویروس قبلی حدود 70 درصد افزایش یافته است ، یعنی تقریباً دو برابر شده است. .

آیا انواع جدید تاثیری در افزایش عوارض و مرگ و میر دارد؟

وی توضیح داد که افزایش پاتوژن ها یا مرگ و میرها به دلیل جهش های جدید ویروس در انگلستان و آفریقای جنوبی نمی تواند یک پیشنهاد واضح و مشخص باشد. هر کدام تغییرات خاص خود را دارند. در واقع ، اظهارات شخصی برخی از پزشکان انگلیس و آفریقای جنوبی نگرانی هایی را در مورد احتمال ویروس جدید در انواع قدیمی تر ایجاد کرده است ، اما تاکنون هیچ مدرکی در مورد افزایش آن وجود نداشته است. هنوز در حال افزایش نرخ مرگ و میر است. هیچ گزارش جدیدی گزارش نشده است.

آیا محدوده سنی در نوع جدید تغییر کرده است؟

وی همچنین درباره اظهارات مربوط به تغییرات سنی بیماران و افزایش حوادث کودکان و افراد زیر 20 سال توضیح داد: این اظهارات براساس مشاهدات شخصی پزشکان انگلیسی و آفریقای جنوبی است. هنوز هم به صورت تحقیقات عملی و آزمایشات. نمایش داده نشده. حتی برخی معتقدند که افزایش حوادث کودکان ممکن است به دلیل ارتباطات از راه دور بزرگسالان و افزایش حضور کودکان در مدارس باشد. بنابراین ، برای بیان بیانیه روشن در مورد افزایش آسیب شناسی در سنین پایین ، باید منتظر انتشار نتایج مطالعات مربوط به روند بیماری و درمان مربوط به نوع جدید باشیم.

واکسن جدید در برابر ویروس چقدر موثر است؟

وی همچنین به نگرانی در مورد اثر بخشی واکسن در برابر جهش های جدید در ویروس اشاره کرد. نتایج آزمایش واکسن در آفریقای جنوبی.

واکسن آکسفورد و جانسون و جانسون در دو جغرافیای مختلف در آفریقای جنوبی تجویز شد و در این مدت 2100 نفر واکسینه شدند و واکسن جانسون و جانسون به 41000 نفر تزریق شد. بر این اساس ، باید بررسی شود که آیا درصد این داوطلبان در آفریقای جنوبی به ویروس جدید آلوده شده اند یا خیر ، و سپس نتایج این مطالعه را در مورد ضعیف یا م effectivenessثر بودن واکسن مشاهده خواهیم کرد. این مطالعه در اواخر ژانویه منتشر خواهد شد.

وی گفت: “نگرانی کمی در مورد اثربخشی واکسن ضد ویروسی انگلیس وجود دارد.” اگرچه فکر می کنیم که نوع جدید واکسن را کاملاً بی اثر نمی کند و ممکن است کمی از اثربخشی آن بکاهد ، که با اصلاح واکسن در برابر جهش ویروس می توان آن را بهبود بخشید ، اما این روند ماه ها به طول می انجامد.

آیا علائم کوید با ویروس جهش یافته تغییر کرد؟

ناجی همچنین با بیان اینکه علائم کووید 19 با ویروس جهش یافته تغییری نکرد ، افزود: علائم هنوز شدید است و مانند موارد قبلی ، کووید از شدید تا خفیف متفاوت است. همچنین ، پروتکل درمانی به نظر نمی رسد در برابر نوع جدید موثر باشد و ما چنین مشکلی را گزارش نکرده ایم.

آیا درمانگران کرون از ویروس جدید مصون هستند؟

مدیر مرکز تحقیقات دیابت همچنین به نگرانی در مورد اثرات جهش یافته ویروس بر بیماری های عروقی و بی اثر بودن آنتی بادی های تولید شده در بدن آنها در برابر ویروس جدید اشاره کرد. شد اگر مصونیت تولید شده توسط واکسن و مصونیت ناشی از عفونت طبیعی را مقایسه کنیم ، مشاهدات نشان می دهد که برخی از آنتی بادی های تولید شده علیه واکسن Covid قدیمی واکنش خوبی به نوع جدید ، به ویژه نوع آفریقای جنوبی ندارند. البته این اظهارات هنوز تأیید نشده اند و حدود یک درصد آنتی بادی ها را تشکیل می دهند و همه آنتی بادی ها فعال نمی شوند.

نجیب گفت: “همه چیز به انتشار آزمایشات واکسن در آفریقای جنوبی بستگی دارد. البته نگرانی کمی در مورد نوع انگلیس وجود دارد و این نگرانی کم فقط در مورد کاهش اثر آنتی بادی علیه ویروس است.” “ویروس ها آنتی بادی نیستند.” هوای ناشی از عفونت یا واکسن طبیعی در برابر جهش های جدید ویروس کاملاً مثر نیست.

آیا ویروس انگلیس با ابزارهای تشخیصی فعلی قابل تشخیص است؟

این آسیب شناس همچنین با بیان اینکه ویروس انگلیس با تشخیص فعلی در کشور قابل تشخیص است ، افزود: جهش هایی در مناطقی از ویروس رخ داده است که با روش های تشخیص مولکولی ویروس تداخل نداشته باشد. ما همچنین روش ها و ردیاب های قبلی داریم. انواع جدید و ویروس های انگلیس قابل تشخیص هستند.

واکسیناسیون عمومی را در اسرع وقت شروع کنید. استراتژی های مقابله با ویروس های جدید

ناجی با تأکید بر اینکه بیش از 90 درصد جهش ها و چرخش های ویروس در جهان از انواع قدیمی است ، گفت: این مسئله برای شروع روند واکسیناسیون عمومی در کشور در اسرع وقت مهم است. بنابراین مقامات کشورمان همچنین باید بدانند که آیا باید واکسن موجود را به زودی خریداری کنند و روند واکسیناسیون را در کشور آغاز کنند تا بتوانیم از مردم کشور در برابر ویروس و جهش های جدید آن محافظت کنیم.

الزامات سیستم نظارت مناسب برای جلوگیری از شیوع ویروس های انگلیس

وی با اشاره به نکته دیگری در مورد ویروس جدید گفت: اگرچه برخی کشورها مانند انگلستان به طور جدی تحت تأثیر ویروس جدید قرار گرفته اند اما باید توجه داشته باشیم که ویروس جدید در برخی از کشورها مانند استرالیا ، اما این کشور دارای یک سیستم نظارت قوی برای شناسایی و ردیابی موارد مرتبط با بیمار ، و همچنین انزوا برای جلوگیری از شیوع ویروس های جدید است.

وی گفت: گرچه ویروس جدید با افزایش میزان انتقال آن مشخص می شود ، اما با ایجاد یک سیستم نظارت مناسب ، به حداکثر رساندن تشخیص و شناسایی و شناسایی موارد ، می توان از گسترش ویروس جلوگیری کرد. جدید. ”

اشاره به کاهش روزانه تعداد موارد و موارد جدید و همچنین کاهش تعداد مرگ و میرها در کشور پس از اعمال محدودیت ها و همچنین اقداماتی مانند تغییر پروتکل درمان و بیمه داروهای ضد ویروس دارد. ویروس ، ناجی گفت: با وجود این اقدامات ، تقریباً هر روز 6000 مورد جدید در کشور مشاهده می شود و با ظهور انواع جدید ویروس جهش یافته انگلیس ، سیاست های سختگیرانه باید توسط دولت تصویب شود. و مسئولان

Voraksmey Chi مدیر بخش تحقیقات گفت: “افزایش تعداد تشخیص ها و تقویت سیستم نظارت و انزوا از بیماران و کسانی که با آنها تماس نزدیک دارند بسیار مهم و ضروری است.” رسیدگی به ویروس Transformers انگلیس در کشور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا