استان ها

پاسخ ایران در صورت دست زدن اسرائیل به اقدام نظامی، قاطع‌تر است

ایروانی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل گفت:

پاسخ ایران به اقدام نظامی اسرائیل قاطع تر است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد شنبه شب در نامه ای به شورای امنیت اعلام کرد که در صورت از سرگیری اقدامات نظامی رژیم اسرائیل، پاسخ ایران قاطع تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد شنبه شب به وقت محلی به آنتونیو نامه نوشت. گوترش دبیر کل سازمان ملل و خانمونسا فریزر، “سفیر و نماینده دائم مالت، که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری (آوریل) بر عهده دارد، تاکید کرد که اقدام نظامی در جمهوری اسلامی ایران اجرای دائمی حق تعیین سرنوشت است. برای محافظت از خود. ، که به وضوح بیان شده است. در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد گنجانده شده است و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله نظامی این رژیم در 1 آوریل 2024 به تصویب رسیده است. منشور.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا تمامی تحریم ها علیه ایران را به دلیل استفاده از سلاح های هسته ای در خط قرمز و اصول به حالت تعلیق درآورد. مبانی نقض قوانین بین المللی این گونه سوء استفاده ها تنش های منطقه ای را تشدید کرده و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به خطر انداخته است.

متن کامل نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به رئیس شورای امنیت موقت به شرح زیر است:

کافی خداوند مهربان است

پس از حمله مسلحانه رژیم صهیونیستی به پایگاه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران ارشد نظامی ایران شد، جمهوری اسلامی ایران در پایان اعلام کرد در تاریخ 13 آوریل 2024، یک سری حملات نظامی به اهداف نظامی رژیم اسرائیل انجام داد.

این اقدام در راستای اعمال حق دفاع از خود جمهوری اسلامی ایران است که در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد به صراحت بیان شده و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی به ویژه حملات توسط رژیم صهیونیستی است نظامی این رژیم در 1 آوریل 2024 که کاملاً برعکس است، توسط بند 4 اصل 2 قانون اساسی تصویب شد. متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد به وظیفه خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل نکرد و به رژیم اسرائیل اجازه داد خط قرمز و اصول را زیر پا بگذارد. مبانی نقض قوانین بین المللی این گونه سوء استفاده ها تنش های منطقه ای را تشدید کرده و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را به خطر انداخته است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد به اهداف و اصول منشور ملل متحد و حقوق بین الملل متعهد است و بر موضع قاطع خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید مناقشات در منطقه نیست، تاکید می کند. .

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به تحریکات نظامی بیشتر رژیم اسرائیل، بر تعهد مسلم خود برای دفاع و پاسخ قاطعانه به قوانین بین المللی در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می کند. .

در صورت لزوم، جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای حمایت قانونی دریغ نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل دوباره دست به اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران قوی تر و قاطع تر خواهد بود.

اگر این مکاتبات به عنوان یک سند شورای امنیت ضبط و توزیع شود، جای تشکر دارد.

احترام طبقه بالا را برمی انگیزد.

پیشتر هیأت ایرانی در سازمان ملل متحد شامگاه شنبه اعلام کرده بود: «اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و بر اساس حمایت مشروع در پاسخ به تجاوز است». رژيم صهيونيستي در محل ديپلماتيك كشورمان در دمشق است. مشکل را می توان بسته در نظر گرفت. اما اگر رژیم اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به میزان قابل توجهی بدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم منحوس اسرائیل است و آمریکا باید از آن دوری کند!

نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: «اگر شورای امنیت سازمان ملل حمله صهیونیست‌ها به سفارت ما در دمشق را محکوم کند و عاملان بعدی را محکوم کند، ممکن است ایران برای مجازات شورش‌ها لازم باشد. اصلا.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از حقوق مشروع حمایتی مندرج در ماده 51 منشور سازمان جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند. ایران سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و شهادت مستشاران رسمی نظامی ایران در این کشور به دعوت دولت سوریه و به ویژه حملات نظامی در 13 آوریل. 1403 در 6 فروردین به سفارت کشورمان در دمشق مراجعه کنید 1403 آنها یک سری حملات نظامی علیه مراکز نظامی رژیم انجام دادند.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران بر پایبندی خود به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی و تعهد خود به حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع ملی خود تاکید کرده است و سوء استفاده جدی درخواست جمهوری اسلامی ایران برای پادمان در اعمال حق دفاع از خود نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران در قبال صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین و این رژیم بارها و بارها انجام می شود. از نو. تجاوز نظامی به دولت های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم از اتخاذ تدابیر دفاعی بیشتر برای حفظ منافع مشروع خود در برابر تهاجم نظامی و استفاده از هرگونه نیروی غیرقانونی تردید نخواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از بیش از 10 روز سکوت و سهل انگاری سازمان های بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت تجاوزات و جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به ایران بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که بخشی از خاک کشورمان است و شهادت مستشاران حقوقی هفت کشور و مصونیت از مجازات رژیم جنایتکار بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل متحد . جان بارکفان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این جنایات پاسخ می‌دهد، هشدارهای اولیه را انجام می‌دهد و حقوق ایران را تضمین می‌کند و با استفاده از اطلاعات، موشک‌های تاکتیکی و پهپادها به پایگاه‌های نظامی کلیدی حمله می‌کند. اهداف ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بود که با موفقیت به آنها حمله و آنها را منهدم کرد.

در اجرای سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران: به دولت تروریستی آمریکا هشدار داده شده است که هرگونه حمایت و دخالت در تخریب منافع ایران، پاسخ سخت و تأسف بار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت. آمریکا نیز مسئول جنایات رژیم صهیونیستی است و اگر جلوی کودک کشی در منطقه گرفته نشود، باید عواقب آن متحمل شود.

2. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه، هرگونه تهدید از سوی دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از هر کشوری در پاسخ متقابل و متناسب با جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهد شد. منبع تهدید
ما به کشور قهرمان ایران اطمینان می دهیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور برای حفظ منافع ملی و خنثی کردن تلاش های دشمن برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم تا پای جان خواهند ایستاد.

دکمه بازگشت به بالا