اجتماعی

«پارکینسون» چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

طبق گزارش انجمن بیماری پارکینسون، حدود یک میلیون نفر در ایالات متحده و بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری پارکینسون مبتلا هستند.

به گزارش سلام آنلاین، بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده سیستم عصبی است که تحرک بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم و نشانه های این بیماری ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. علائم اولیه نیز می تواند خفیف باشد و مورد توجه قرار نگیرد.

علائم بیماری پارکینسون اغلب از یک طرف بدن شروع می شود و حتی پس از شروع علائم در هر دو طرف، معمولاً در سمت دیگر بدن، بدتر می شود.

برخی از علائم و نشانه های بیماری پارکینسون عبارتند از:

لرزش: ارتعاش معمولاً از اندام ها یا انگشتان شروع می شود. دست های بیمار نیز ممکن است در هنگام استراحت بلرزد.

سرعت حرکت آهسته: با گذشت زمان، بیماری پارکینسون می تواند کندتر شود و کارهای ساده را برای بیماران سخت تر و وقت گیرتر کند. گام انسان ممکن است هنگام راه رفتن کوتاهتر باشد، ممکن است بلند شدن از روی صندلی دشوار باشد و در حین راه رفتن بتواند پاهایش را روی زمین بکشد.

سفتی عضلانی: سفتی ماهیچه می تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد. سفتی عضلات می تواند دردناک باشد و دامنه حرکتی فرد را محدود کند.

تغییر در وضعیت اندام و عدم تعادل: وضعیت بدن ممکن است خم شود یا بیمار در حفظ تعادل دچار مشکل شود.

تغییر نوشتار: نوشتن ممکن است برای بیماران دشوار باشد.

هیچ درمانی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد، اما داروها اغلب به کنترل چشمگیر علائم کمک می کنند. بیماران مبتلا به پارکینسون باید با یک متخصص همکاری کنند تا برنامه درمانی مناسبی را پیدا کنند که علائم را تا حد امکان کاهش دهد و عوارض جانبی کمتری داشته باشد. در موارد بالاتر، ممکن است جراحی توصیه شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا