تازه های کسب و کارعمومی

ویژگی‌های یک کوله پشتی ارگونومیک چیست؟

آیا اصطلاح ارگونومیک به گوشتان خورده است؟ کوله پشتی ارگونومیک نسبت به کوله پشتی های معمولی چه برتری هایی دارد؟ آیا این نوع کوله پشتی فشار را از روز کمر و شانه کم می کند؟ در این مقاله از به بررسی کوله پشتی های ارگونومیک و ویژگی های آن ها پرداخته ایم.

کیف مدرسه دخترانه رنگبندی های متنوعی دارن و طبق سلیقه می‌شه یکی از انواع رنگهای کیف دخترانه مدرسه رو خرید کرد

کوله پشتی ارگونومیک چیست؟

دقیقا مثل سایر محصولات ارگونومیک، یک کوله پشتی ارگونومیک نیز طراحی شده است تا بتوانید یک وسیله سالم، کارآمد و راحت برای حمل وسایل خود به شما ارائه دهد. این کوله پشتی ها از این نظر با دیگر کوله پشتی ها متفاوت هستند که به طور خاص برای کاهش فشار کیف در پشت شما طراحی شده اند اما حمل و نقل وسایل مهم شما، چه لپ تاپ و چه کارهای اداری، را آسان تر می کنند.

چند ویژگی وجود دارد که انتظار می رود در یک کوله پشتی ارگونومیک پیدا کنید که ممکن است در کوله پشتی های معمولی موجود نباشد. جیب های تخصصی که بدون نیاز به تلاش و زحمت برای رسیدن به آنها، دسترسی آسان به موارد مورد نیاز را به شما فراهم می کند. وزن مناسب کوله پشتی که کیف را کاملا متعادل نگه می دارد و توزیع تعادل وزن مانع از وضعیت بد بدن می شود.

نوارهای بازو یا نوارهای کمری که کیف را تحریک نمی کند و بدن شما را دچار فشار نمی کند. هنگام نشستن بدون ایجاد هیچ گونه ناراحتی پوشیده می شود و در صورت لزوم به راحتی قابل برداشتن است. انواع مختلفی از کوله پشتی های ارگونومیک در بازار وجود دارد، بنابراین همه آنها به همه مسائل و نیازها پاسخ نمی دهند که باید شما کوله مناسب خود را تهیه کنید.

چرا کوله پشتی از دیگر انواع کیف مناسب تر است؟

از جمله روش‌های حمل وسایل آموزشی عبارت است از حمل با کوله پشتی، حمل با کیف شانه‌ای(دوشی) و حمل با کیف دستی. میزان مصرف انرژی هنگام استفاده از کوله پشتی نسبت به انواع دیگر کیف‌ها کمتر است و استفاده از آن، آسیب کمتری برای بدن ایجاد می‌کند به همین دلیل استفاده از کوله پشتی در مقایسه با دیگر انواع کیف‌ها پیشنهاد می‌شود.کوله پشتی (به همراه محتویات آن) نباید بیشتر از ۱۰ درصد وزن دانش‌آموز باشد. مثلا دانش آموزی با وزن ۳۰ کیلوگرم نباید کوله پشتی سنگین تر از ۳ کیلوگرم را حمل کند. فروش جدیدترین و متنوع ترین های کیف و کوله مدرسه ای اسپرت و رنگی. از خرید کوله پشتی و ارزان قیمت کیف مدرسه  و تخفیف لذت ببرید.

مزایای کوله پشتی ارگونومیک

راحتی بیشتر

اولین مزیتی که بلافاصله با استفاده از کوله پشتی ارگونومیک تجربه خواهید کرد، راحتی بسیار زیاد است. در این نمونه از کوله‌پشتی‌ها بالشتک اضافی قرار داده شده است که تفاوت زیادی را در مقایسه با سبک‌های دیگر دارد. به عبارتی طراحی ارگونومیک کوله پشتی به‌گونه‌ای است که راحتی بسیار زیادی را در حمل‌ونقل و جابه‌جایی برای فرد به دنبال دارد.

حفظ انرژی

استاندارد کوله پشتی از نظر ارگونومی به‌گونه‌ای است که به حفظ انرژی شما کمک خواهد کرد. به عبارتی یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از کوله پشتی ارگونومیک آن است که کمک خواهد کرد تا شما کمتر از به‌کاربردن سایر کوله پشتی‌ها احساس خستگی کنید حتی اگر بار سنگین‌تری نسبت به حالت معمول داشته باشید. به همین دلیل اگر کل روز را به پیاده‌روی یا مسافرت می‌گذرانید، به دلیل طراحی ارگونومیک کوله‌پشتی، احساس خستگی کمتری خواهید کرد.

ظرفیت بالاتر

کوله پشتی ارگونومیک برای کارایی هر چه‌بهتر و سهولت ساخته شده است ازاین‌رو قادر هستند وسایل بیشتری را به روش هوشمندتری حمل کنند. به عبارتی این کیف‌ها پر از جیب‌هایی هستند که لوازم جانبی مهم مانند لپ‌تاپ یا شارژر را در خود جای می‌دهند که این ویژگی باعث می‌شود نیاز به حداقلی‌ترین فضا و دسترسی به آن را برای شما تسهیل کند. شما با استفاده از ظرفیت بالای این نمونه از کیف‌ها می‌توانید به‌راحتی هرگونه وسیله را با خود حمل کنید و نگران کمبود جا نباشید.

تطبیق‌پذیری

یکی دیگر از ویژگی‌های کوله پشتی راحت با طراحی ارگونومیک تطبیق‌پذیری است. به عبارتی اگرچه یک کوله‌پشتی ارگونومیک می‌تواند برای یک هدف خاص مانند دردست‌داشتن لپ‌تاپ طراحی شود، اما در نحوه استفاده کاملاً متنوع است. کوله‌پشتی‌های همه‌منظوره برای مسافرت‌های گوناگون، رفت‌وآمد روزانه به محل کار، مدرسه، پیاده‌روی و اردو زدن بسیار مناسب است؛ بنابراین با داشتن کوله پشتی ارگونومیک قطعاً ارزش پول خود را حفظ کرده‌اید.

 حفظ سلامتی

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگی که کوله پشتی ارگونومیک با خود به همراه دارد، حفظ سلامتی است. همان‌طور که در متن مقاله نیز گفته شد هدف از ساخت این نوع کوله کم‌کردن فشار وارده بر گردن، شانه و ستون فقرات فرد است و در نظر دارد با طراحی‌های پزشکی و ارگونومیک این فشار را کاهش دهد. در این صورت فرد قادر است به‌راحتی کوله خود را در مدت‌زمان زیادی بدون هیچ‌گونه خستگی حمل کند.

چرا انتخاب کوله پشتی اشتباه برای سلامتی شما مضر است؟

با وجود اینکه سال‌ها است که مردم از کوله پشتی استفاده میکنند, در واقع معایبی در مورد کوله‌پشتی استاندارد وجود دارد.

به همین دلیل, کوله ارگونومیک منحصر به فرد است و توسط هر کسی که ترجیح می‌دهد به طور مرتب از این سبک استفاده کند مورد استقبال قرار میگیرد.

کوله پشتی های استاندارد در تغییر وضعیت بدن شما مشهور هستند.

و این امر به ویژه هنگام حمل بیش از حد وسایل در شکل یا اندازه اشتباه صادق است.

به محض تغییر وضعیت، احتمال آسیب به گردن، کمر و شانه ها وجود دارد که می تواند کوتاه مدت یا دائمی باشد.

دلیل دیگر مضر بودن این کوله پشتی ها این است که باعث می شوند بار را به طور ناموزون حمل کنید و باعث عدم تعادل می شود.

علاوه بر اینکه برای خودتان مضر است، ممکن است متوجه نشوید که کوله پشتی شما به دلیل وجود قسمت مختلف از سمت عقب دیگران را به خطر اندازد.

هنگام مناسب به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟

  • کوله پشتی که سبک‌تر است، انتخاب کنید.
  • دارای قسمت‌های مختلف برای وسایل باشد طوریکه دانش‌آموز بتواند به صورت متقارن از هر دو سمت چپ و راست آن استفاده کند تا فشار بیشتری به هیچ سمتی از شانه و کمر وی وارد نشود.
  • بند سینه‌ای و کمری داشته باشد.
  • در قسمت‌های مختلف آن (پشت و بندها) از اسفنج استفاده شده باشد.
  • جهت توزیع مناسبتر نیرو، بندهای شانه‌ای پهن باشند.
  • بهتر است جهت حفظ ایمنی در هنگام تردد دانش‌آموز، از نوارهای شبرنگ روی کوله پشتی استفاده شده باشد.ویژگی های یک کوله پشتی مناسب

هنگام استفاده از کوله پشتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • بندهای شانه‌ای متقارن تنظیم شوند یعنی یکی شل و یکی سفت نباشد.
  • حتما بندهای سینه‌ای و کمری بسته شوند.

کوله پشتی دوبندی بهتر است یا تک بندی؟

  • استفاده از یک بند کوله پشتی در کوله پشتی‌های دوبندی، کوله پشتی‌های تک بندی و کوله پشتی‌هایی با بند نازک، باعث افزایش فشار وارد بر شانه‌ها و ستون مهره‌ها و ایجاد درد می‌شود. از این‌رو موقع خرید کوله پشتی دقت فرمایید که حتما دارای دو بند اسفنج‌دار باشد و به فرزند خود تاکید کنید هنگام پوشیدن حتما از هر دو بند آن استفاده کند.
  • کوله پشتی نباید روی پشت شل قرار گیرد یعنی بندهای شانه‌ای آن باید طوری تنظیم شوند که کوله پشتی بطور کامل قالب پشت بدن را بپوشاند.
  • جهت پوشیدن کوله پشتی بهتر است ابتدا آن را روی میز قرار دهند و سپس بپوشند.

نکات ارگونومی در خصوص کوله پشتی:

  • هنگام خرید نوشت‌افزار برای فرزندانتان دقت کنید به جای خرید کتب و دفاتر با جلدهای کلفت و سنگین، دفاتر با جلدهای کاغذی و سبک خریداری شود.
  • قبل از خروج فرزندانتان از منزل کیف وی را بررسی کنید که آیا نیاز به همه وسایل داخل کیف در طول آن روز دارد. در غیر این صورت وسایل غیرضروری را از کیف وی خارج کنید.
  • کوله پشتی‌های چرخدار تنها در شرایطی توصیه می‌شوند که در تمام مسیر رفت‌و آمد و همچنین محیط مدرسه و خانه نیازی به حمل دستی آن مثلا از روی پله‌ها نباشد. زیرا این کوله‌ها وزن بالاتری نسبت به کوله‌های عادی دارند. همچنین چرخ و اسکلت مخصوص دسته در صورت قرار گرفتن روی شانه‌ها به پشت و کمر صدمه وارد می‌کند.
  • به فرزندانتان آموزش دهید در فاصله‌های طولانی به‌طور مداوم کوله پشتی را حمل نکنند. در صورت احساس خستگی، کوله پشتی را درآورند، تعدادی از نرمش‌هایی که توسط مربی تربیت‌بدنی به آن‌ها آموزش داده شده‌است را انجام دهند و سپس دوباره کوله پشتی را به نحو صحیح بپوشند و مسیر خود را ادامه دهند.
  • به فرزندانتان آموزش دهید در صورت احساس درد در شانه و گردن، احساس سوزش و خارش و گزگز بازو و قرمزی روی شانه حتما این موارد را به شما و کارشناس بهداشت مدرسه اطلاع دهد.

ارگونومی کوله پشتی:

  1. کوله باید طوری قرار بگیرد که قسمت بالایی آن حداکثر پایین مهره های گردنی باشد.
  2. بهتر است بند های کوله پشتی حدود 5 سانتی متر ضخامت داشته باشد.
  3. بهتر است داخل بند های روی شانه فوم بکار رفته باشد تا از فشار اضافی روی شانه ها کم شود.
  4. در صورت وجود بند سینه ای و کمری کوله بهتر روی بدن قرار می گیرد.
  5. بهتر است پشت کیف دارای پد و بالشتک های فومی باشد تا از نیروی اضافی کوله بر روی بدن کم شود.
  6. کوله باید طوری قرار بگیرد که قسمت پایینی آن بالای استخوان لگن باشد.

نکات مهم هنگام استفاده از کوله پشتی

  1. هنگام استفاده از کوله پشتی آن را سنگین نکنید. محققان توصیه می کنند وزن کوله پشتی حداکثر 10 تا 15 درصد وزنتان باشد. وزن زیاد کوله پشتی موجب افتادگی شانه ها و ایجاد انحنا در ناحیه سینه و همچنین باعث ایجاد قوز خواهد شد. کوله پشتی های سنگین همچنین سرعت عمل شما هنگام برخورد با دیگران یا در برار ماشین ها را سخت خواهد کرد.
  2. هیچ موقع از کوله پشتی خود در حالت تک بندی استفاده نکنید. در این صورت سبب نامتقارن شدن ستون مهره ها و احساس درد در نواحی شانه، گردن و کمر می شود.
  3. کوله پشتی را محکم کنید که حین حرکت پیچ و تاب نخورد.
  • بهتر است در چیدمان وسایل کوله پشتی، اشیاء سنگین‌تر در قسمت عقب کوله پشتی (نزدیک به پشت)، اشیاء با وزن متوسط در قسمت میانی و اشیاء سبک در جلوی کوله پشتی قرار بگیرند. همچنین تا حد امکان از تمام فضای کوله پشتی استفاده شود.
  • چنانچه پس از چیدمان وسایل در کوله پشتی، وزن آن بیش از حد استاندارد گردد، وسایل مازاد با دست‌ها حمل گردد.
  • کوله پشتی کوهنوردی
  • کوله پشتی یک ابزار مهم برای کوله گردی، کوهنوردی، طبیعت گردی، دوچرخه سواری، اسکی و … می باشد. کوله پشتی مناسب و ارگونومیک می‌تواند با توزیع بار و وزن، از وارد شدن فشارهای غلط و اضافی به بدن بکاهد. که این امر در طول برنامه می‌تواند، کمتر خسته شدن، حس رضایت، آرامش و لذت بردن از آن برنامه را برای کاربر به همراه داشته باشد.

و در نهایت با بررسی نمونه های مختلف کوله پشتی های پسرانه و بهره مندی از فروش ویژه فروشگاه های معتبر اینترنتی،می توانید  قیمت کیف پسرانه مدرسه را بدانید

دکمه بازگشت به بالا