تازه های کسب و کارعمومی

ویزای توریستی جهت بازدید ژاپن

چه کسی به ویزای توریستی ژاپن نیاز دارد؟

اولین مسئله‌ای که قبل از سفر به ژاپن باید مدنظر قرار دهید این است که آیا اصلاً نیاز به ویزای توریستی ژاپن دارید یا خیر؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم که اگر می‌خواهید برای مقاصد گردشگری، ملاقات با خانواده و دوستان یا سایر هدف‌های تفریحی و کوتاه‌مدت که نیازی به شرکت در فعالیت‌های مالی ندارد، وارد ژاپن شوید، به دریافت ویزای توریستی ژاپن نیاز دارید.

تور ژاپن: شهروندان بیشتر کشورهای جهان باید برای ویزای توریستی ژاپن اقدام کنند. بااین‌حال، فهرستی از کشورهایی وجود دارد که اتباع آن‌ها برای اقامت تا ۹۰ روز از شرایط ویزای ژاپن آزاد هستند؛ یعنی تا زمانی که شهروندان آن کشورها (شامل کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و بریتانیا) برای گردشگری، بازدید یا سایر تفریحات سفر می‌کنند، مجبور نیستند برای ویزای ژاپن درخواست دهند.

شرایط ویزای توریستی ژاپن

بر اساس گفته وزارت امور خارجه ژاپن، هنگامی‌که متقاضی شرایط زیر را داشته باشد، می‌توان ویزای توریستی ژاپن را برای او صادر کرد:

مراحل اخذ ویزای توریستی ژاپن

باید برای اخذ ویزای توریستی ژاپن از یک دفتر نمایندگی ژاپن در خارج از کشور (سفارت یا کنسولگری) یا از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر درخواست دهید. روند درخواست ویزای توریستی ژاپن را می‌توان به‌صورت زیر شرح داد:

پس از ورود به ژاپن، افسران مهاجرت در نقطه ورود، ویزای توریستی ژاپن و مدارکی که هدف شما از اقامت را ثابت می‌کند، بررسی می‌کنند و به شما مجوز ورود می‌دهند. پس از دریافت مجوز ورود، ویزای توریستی ژاپن شما نامعتبر خواهد شد. این مجوز ورود (که بر روی گذرنامۀ شما مهر می‌زند) است که به شما اجازه می‌دهد تا به‌طور قانونی وارد ژاپن شوید و در مدت‌زمانی که معتبر است در آن بمانید.

ویزای توریستی ژاپن بهصورت آنلاین

در حال حاضر، نمی‌توانید برای هیچ یک از ویزاهای ژاپن به‌صورت آنلاین درخواست دهید. دولت ژاپن قصد داشت از آوریل ۲۰۲۰ یک سیستم آنلاین برای پذیرش درخواست‌های ویزای توریستی ژاپن راه‌اندازی کند. دلیل اصلی این راه‌اندازی، تسهیل سیستم درخواست برای ویزای توریستی ژاپن قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ بود. بااین‌حال، به دلیل وضعیت بی‌سابقه شیوع ویروس کرونا، بازی‌های المپیک به سال ۲۰۲۱ موکول شد. هنوز مشخص نیست که این سیستم آنلاین چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؛ بنابراین امکان اخذ ویزای توریستی ژاپن به‌صورت آنلاین در حال حاضر وجود ندارد.

مدارک لازم جهت ویزای توریستی ژاپن

هنگامی‌که درخواست ویزای توریستی ژاپن را می‌فرستید، باید مدارکی را نیز به همراه این درخواست ارائه دهید. مدارک لازم برای ویزای توریستی ژاپن به‌صورت زیر است:

هزینه ویزای توریستی ژاپن

به‌طورکلی هزینه ویزای توریستی ژاپن می‌تواند بسته به پول محلی یا ملیت شما تغییر کند؛ همچنین هزینه ویزای توریستی ژاپن بر اساس یک‌بار ورود یا چندبار ورود بودن نیز متغیر است. بر همین اساس هزینه ویزای ژاپن به شرح زیر است:

فقط در صورت تأیید درخواست ویزای توریستی ژاپن، باید هزینه ویزا را پرداخت کنید.

اعتبار ویزای توریستی ژاپن

ویزای توریستی ژاپن برای حداکثر مدت‌زمان ۹۰ روز و معمولاً برای یک‌بار ورود صادر می‌شود. پس از ورود از طریق ویزای توریستی ژاپن، می‌توانید تا ۱۵ روز را در این کشور سپری کنید.

جواب ویزای توریستی ژاپن

زمان رسیدگی و جواب ویزای توریستی ژاپن، پنج‌روز کاری است و از روزی شروع می‌شود که سفارت یا کنسولگری درخواست تکمیل شده شما را دریافت می‌کند. اگر سفارت یا کنسولگری مجبور باشند درخواستتان را برای بررسی بیشتر به وزارت امور خارجه در توکیو بفرستند یا اگر از شما مدارک اضافی بخواهند، این زمان می‌تواند تمدید شود؛ بنابراین برنامه اخذ ویزای توریستی ژاپن را خیلی زودتر از زمانی که قصد سفر دارید شروع کنید تا از تأخیر جلوگیری کنید.

تمدید ویزای توریستی ژاپن

در بیشتر موارد، نمی‌توانید برای تمدید ویزای توریستی ژاپن اقدام کنید. دفاتر مهاجرت در ژاپن معمولاً ویزای توریستی را بیش از اعتبار آن‌ها تمدید نمی‌کنند. ویزای توریستی تنها در موارد شدید، مانند بیماری یا تصادف ناگهانی تمدید می‌شود. شما فقط می‌توانید برای انواع ویزاهایی که برای اقامت طولانی‌مدت صادر می‌شوند، تمدید ویزای ژاپن را دریافت کنید.

کار با ویزای توریستی ژاپن

با اخذ ویزای توریستی ژاپن مجوز کار در این کشور را دریافت نخواهید کرد. درواقع هنگامی‌که با ویزای توریستی در ژاپن هستید، مجاز به انجام هیچ‌گونه فعالیت با دستمزد در ژاپن نیستید. این نوع ویزا فقط برای مقاصد گردشگری، بازدید و تفریح صادر می‌شود. اگر می‌خواهید در ژاپن کار کنید، به اخذ ویزای کار ژاپن نیاز دارید.

دلایل رد شدن ویزای توریستی ژاپن

از شایع‌ترین دلایل رد شدن ویزای توریستی ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر توریستی که قصد سفر به ژاپن را دارد باید قبل از ورود به این کشور ویزای توریستی ژاپن را دریافت کند. ویزای توریستی ژاپن یک ویزای اقامت کوتاه مدت برای اهداف گشت و گذار، دیدار دوستان یا شرکت در کنفرانس ها یا دوره ها می باشد. طبق مقررات یکبار ورود، گردشگران می توانند تا 30 روز در ژاپن بمانند، اما این ویزای توریستی تا 90 روز اعتبار دارد. گردشگران همچنین می توانند برای 2 سفر کوتاه در یک دوره 6 ماهه برای ویزای دوبار ورود اقدام کنند. توجه به این نکته ضروری است که ویزای توریستی ژاپن به مسافران اجازه نمی دهد در حین اقامت در این کشور به کار پرداختی بپردازند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی شرایط این ویزا و نحوه ثبت نام برای آن بپردازیم.

در صورتی که در 3 سال گذشته تاریخچه سفر قوی ندارید و یا از اقوام درجه یک در ژاپن دعوتنامه ندارید احتمال ریجکتی شما بسیار بالاست؛ بنابراین توصیه می شود از خدمات تور ویزا724 استفاده بفرمایید.

برای سفر به ژاپن باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

ویزای یک بار ورود به مدت 3 ماه پس از صدور اعتبار دارد و معمولاً به شما اجازه می دهد تا حداکثر 15 روز در این کشور بمانید. تمدید اعتبار آن امکان پذیر نیست. ویزای دوبار ورود، 6 ماه از تاریخ صدور اعتبار دارد. ویزای چند بار ورود معمولاً برای یک دوره 1 تا 5 ساله خوب است که بستگی به ملیت بازدید کننده، هدف از بازدید و نوع پاسپورت آنها دارد. ویزای چند بار ورود به شما این امکان را می دهد که در این بازه زمانی 1 تا 5 ساله از تاریخ صدور چندین بار از ژاپن بازدید کنید، اما هر اقامت نمی تواند از دوره 15 یا 30 روزه تجاوز کند.

این هزینه ها بسته به اینکه شما برای ویزای یکبار ورود، دوبار ورود یا چند بار ورود و همچنین ملیت توریست درخواست می دهید متفاوت است. ایده خوبی است که قبل از ارسال درخواست خود با سفارت یا کنسولگری ژاپن مشورت کنید زیرا هزینه ها در هر زمان ممکن است تغییر کنند.

همچنین، توجه داشته باشید که هزینه ها به واحد پول محلی که سفارت یا کنسولگری در آن واقع است جمع آوری می شود و باید در زمان ارسال درخواست پرداخت شود. پس از انجام این کار، گواهی پرداخت دریافت خواهید کرد. هزینه درخواستی که باید توسط اتباع ایرانی برای دریافت ویزای توریستی ژاپن پرداخت شود، 750 ین ژاپن برای هر دو نوع ویزای دو ورودی و چند ورودی است. با این حال، اگر از طریق آژانس های مسافرتی درخواست دهید، هزینه خدمات نیز باید پرداخت شود.

مدت قرنطینه مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند به 10 روز کاهش یافته است. برای ورود به ژاپن، باید 2 دوز واکسن فایزر، مدرنا یا آسترازنکا را حداقل 14 روز قبل از سفر دریافت کرده باشید. شما باید مدرک واکسیناسیون را از طریق گواهی واکسیناسیون بین‌المللی کووید-19 ایران ارائه دهید. برای تکمیل قرنطینه خود، باید در روز دهم آزمایش COVID-19 (PCR یا آنتی ژن) منفی انجام دهید.

شما در زمانی که در ژاپن هستید مشمول قوانین ژاپن هستید. اگر قوانین ژاپن را نقض کنید، حتی ناآگاهانه، ممکن است دستگیر، زندانی یا اخراج شوید. اگر در ژاپن دستگیر شوید، حتی برای یک جرم جزئی، ممکن است در طول تحقیقات و مراحل قانونی چندین ماه یا بیشتر بدون وثیقه در بازداشت بمانید.

توجه به این نکته مهم است که برخی از داروهایی که به طور معمول در ایران تجویز می شوند، از جمله در ژاپن به شدت ممنوع هستند. دولت ژاپن تصمیم می گیرد که کدام داروها به صورت قانونی به ژاپن وارد شوند

منبع :  https://www.japan-guide.com/e/e2275.html

دکمه بازگشت به بالا