فرهنگ و هنر

«وودی آلن» از سینما خداحافظی می‌کند

«وودی آلن» در مصاحبه ای جدید اعلام کرد که پنجاهمین فیلمش آخرین حضورش در سینماها خواهد بود.

به گزارش سلام آنلاین و به نقل از ددلاین. وودی آلن کارگردان 86 ساله در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی La Vanguardia تایید کرد که پنجاهمین فیلم حرفه ای خود “Bee 22” را در پاییز امسال در پاریس کارگردانی خواهد کرد.

او همچنین گفت که می خواهد بیشتر روی نوشتن تمرکز کند و پروژه بعدی او نوشتن یک رمان بود.

این اولین بار نیست که آلن در مورد بازنشستگی از تجارت فیلم صحبت می کند و اخیراً به الک بالدوین گفته است که قصد دارد یکی دو کارگردان دیگر را کارگردانی کند زیرا “هیجان تجربه فیلم از بین رفته است.”

در این مورد بیشتر بخوانید:

وودی آلن: دارم روی پنجاهمین فیلمم کار می کنم

دو فیلم آخر آلن، یک روز بارانی 2019 در شهر نیویورک و جشنواره ریفکین 2021، که در اسپانیا افتتاح شد، هر دو در طول اپیدمی اکران شدند و جشنواره ریفکین در باکس آفیس ضعیف عمل کرد. اما “یک روز بارانی در نیویورک” با بازی Timothee Chalamet و Elle Fanning نیز در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفت.

«یک روز بارانی در نیویورک» همچنین اولین فیلمی است که پس از فسخ قراردادهای وودی آلن با آمازون در پی شکایت تجاوز جنسی توسط دامادش دیلن فارو، اکران شد.

جنجال پیرامون «آلن» پس از اتهامات سوء استفاده از «دیلن فارو» در مستند HBO 2021 مورد بررسی قرار گرفت، اما «آلن» این اتهامات را رد کرد.

این کارگردان 86 ساله تا به حال 24 بار نامزد اسکار شده و چهار بار برنده اسکار شده است، از جمله یک اسکار برای بهترین کارگردانی و سه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد.

آنی هال، سوئیت داخلی، منهتن، خاطرات گل ها، امتیاز نهایی، آلیس، ویکی کریستینا بارسلونا، گلوله ها بر فراز برادوی، آفرودیت مقتدر، نیمه شب در پاریس، «تقدیم به رم با عشق»، یاس غمگین، جامعه کافه «و» مرد غیر منطقی از دیگر آثار این کارگردان مشهور سینمای جهان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا