ولاگری؛ پدیده‌ای نو پس از بلاگری!

تا چند سال پیش راه های مختلفی برای شناخت نوجوانان از دنیای بیرون وجود داشت. تلویزیون، روزنامه و… اما تا مدت ها شبکه های اجتماعی برای ما همه چیز بود و به عنوان مهم ترین وسیله ارتباطی شناخته می شد.

وبلاگ نویسی؛  پدیده جدید پس از وبلاگ نویسی!

سلام آنلاین پلاس: در این مدت ممکن است کاربران زیادی را در اینستاگرام و یوتیوب دیده باشید که محتوای ویدیویی به نام “vlog” تولید می کنند. ولوگ هایی که بر جزئیات سفرها، مجموعه کیف های دانشجویی، جزئیات جشن تولد و غیره تمرکز دارند. و اغلب توسط نوجوانان تولید می شود. اما vlog چیست و چه کاربردی دارد؟

“vlog” چیست و “vlogger” کیست؟

یک وبلاگ که به عنوان وبلاگ ویدیویی نیز شناخته می شود، ایجاد شد تا کاربران بتوانند اوقات شاد و هیجان انگیز خود را با هم به اشتراک بگذارند. خود اینستاگرام و یوتیوب معمولا مکان های بسیار خوبی برای تولید و تبلیغ چنین ویدئوهایی هستند. نویسنده vlogger در واقع شخصی است که ویدیوها را ایجاد و ضبط می کند و آنها را در پلتفرم های مختلف منتشر می کند. البته انواع مختلفی از vlogger وجود دارد. برخی از آنها محتوای فنی تولید می کنند و برخی از آنها خودشان جلوی دوربین هستند و آنچه را که دوست دارند نشان می دهند.

Vlogs در واقع یک نسخه به روز شده از ویدیویی است که مردم استفاده می کردند تمام وقت خود را با دوربین های خانگی ضبط می کردند، که در دهه 1980 رایج شد با این تفاوت که مردم امروزی دوست دارند لحظات خود را به سرعت با دیگران به اشتراک بگذارند و معمولاً آنها را خصوصی نگه نمی دارند. بایگانی.

چرا جوانان وبلاگ ها را دوست دارند؟

یک محقق چینی پس از اطلاع از علاقه نوجوانان جهان به ارسال ویدئو، تحقیقی را در دبیرستانی انجام داد و با چند نوجوان 16 تا 18 ساله مصاحبه کرد. او شش سوال ساده آماده کرد. آیا می دانید vloging به چه معناست یا چگونه همیشه وبلاگ را تماشا می کنید؟ نتیجه این است که 35٪ از این نوجوانان بیشتر روز خود را صرف تماشای وبلاگ های سرگرم کننده می کنند و دلیل آن این است که این یک راه عالی برای گذر از زمان است!

یکی دیگر از نتایج این تحقیق این است که بسیاری از نوجوانان برای ارضای کنجکاوی خود دوست دارند به تماشای وبلاگ های اینترنتی بپردازند. آنها دوست دارند بدانند چه چیزی برای خوردن یا چه نوع سرگرمی دارید؟ از سوی دیگر، محققان دریافته‌اند که این نوجوانان به تماشای وبلاگ‌ها معتاد هستند و ولاگ‌ها دارویی است که به آنها لذت می‌دهد. حتی یک نوجوان می گوید که تماشای زندگی غنی شما به او لذت می دهد و به او مکانی برای تخیل می دهد.

در این مطالعه، مشاهده وبلاگ‌ها، وبلاگ‌های سفر مد و وبلاگ‌های سبک زندگی بیشترین محبوبیت را در بین نوجوانان داشتند.

اعتیاد به وبلاگ با جوانان چه می کند؟

شاید با خود فکر کنید که تماشای چند دقیقه ویدیوهای کوتاه وقت گیر و صرفا سرگرم کننده نیست، اما محققان معتقدند که نباید عواقب سرگرمی های فست فود را نادیده گرفت. اما عواقب آن چیست؟

وبلاگ نویسی نه تنها برای تولیدکنندگان اعتیادآور است، بلکه با تماشای وبلاگ ها اطلاعاتی به دست می آورید که فورا فراموش خواهید کرد. در این بین، می توانید وقت خود را صرف چیزی کنید که در درازمدت جواب می دهد. در واقع با تماشای یک وبلاگ چیزی یاد نخواهید گرفت و اگر برای خواندن این کتاب وقت بگذارید، یاد خواهید گرفت و بهره وری بیشتری خواهید داشت.

همچنین تولید ولاگ و ویروسی شدن آنها می تواند به صورت ویروسی در بین نوجوانان مدارس رواج پیدا کند و رقابتی را برای دسترسی بین آنها ایجاد کند به گونه ای که فضا از رقابت حذف شود و حتی یادگیری و مشارکت دانش آموزان با یکدیگر کاهش یابد. طرفی که منجر به افول می شود مطالعه دقیق در آنها.

نکته دیگر این است که تماشای مداوم وبلاگ ها نه کمکی به خودشناسی می کند و نه تغییر مثبت چندانی در زندگی افراد ایجاد می کند. البته نباید از این نکته غافل شد که وبلاگ نویسی باعث آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ های مختلف می شود. از طریق vlog، مردم می توانند فرهنگ کشورهای مختلف را درک کنند و این یکی از اهداف وبلاگ ها است. به نظر می‌رسد درگیری‌ها یا موانع فرهنگی کمتری در مقایسه با زمانی که وبلاگ‌ها وجود نداشت، وجود دارد.

وقتی یک وبلاگ نویس هر روز یک وبلاگ می سازد و نشان می دهد که چگونه زندگی می کند و در چه کشوری زندگی می کند، مردم کشورهای مختلف به راحتی می توانند فرهنگ آن کشور وبلاگ نویس را درک کنند. این به درک دیگران و درک اخلاق و روحیه آنها کمک می کند.

حضور در فضای نامحدود

حضور و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بدون نظارت بزرگسالان می تواند برای نوجوانانی که قصد تولید محتوا از زندگی روزمره خود را دارند خطرناک باشد. آنها در معرض همه نظرات و پیام ها هستند، حتی اگر آماده گوش دادن به پیام های انتقادی یا حتی نظراتی در مورد خودشان نباشند. مانند گرفتن تایید یا انتقاد در مورد ظاهر آنها. توهین بشنو تشویق به اعمال یا رفتارهای زشت از سوی مخاطب و حتی ایجاد روابط ناامن با مخاطبان نامشخص.

ولوگ دغدغه های امروز جوانان ایرانی

اگر کمی صفحه اینستاگرام پرشین را دنبال کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از نوجوانان تصمیم گرفته‌اند با تولید وبلاگ‌های روزانه مخاطبان زیادی برای خود ایجاد کنند و حتی ویدیوهای آنها به صدها هزار نفر در اینستاگرام برسد. نکته جالب در مورد این ویدیوها این است که محتوای خاصی ندارند و بیشتر مطالب مربوط به مسائل روزمره دانش آموزان مانند شانه زدن موها، ظاهر شدن در مدرسه یا مهمانی ها و حتی دعوا و اتفاقات روزانه با همکلاسی هایشان است. نکته جالب این است که این وبلاگ نویس نوجوان سعی می کند در هر ویدیو لباس متفاوتی بپوشد و مخاطبان خود را به شیوه ای جدید مجذوب خود کند. به خصوص کسانی که می دانند او می تواند با جذب مخاطب هم سن و سال به کسب درآمد ادامه دهد.

“وبلاگ” کنید و جامعه ای از افراد همفکر ایجاد کنید.

یکی از مزایای وبلاگ نویسی این است که به محض شروع به تولید محتوا، جامعه ای از افراد همفکر ایجاد می کنند. افرادی که به موضوعات مشابه علاقه مند هستند و یک محور خاص را می پسندند، نویسندگان ولاگرها را جمع می کنند و از آنها حمایت می کنند. در نهایت، ایجاد جامعه ای از افراد همفکر، فضای بسیار خوبی را ایجاد می کند. این نظرات به ارتباط افراد کمک می کند و نویسندگان ولاگرها عبارات، لایک ها و پیام های مخاطب را ارزیابی می کنند. بنابراین یکی از اهداف vlog گرد هم آوردن جوامع همفکر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا