استان ها

وظایف والدین در برخورد با دختر و پسر روزه اولی

به گفته بنا؛ اولین تجربه های روزه گرفتن اولین روزه برای یک دختر 9 ساله و یک پسر 15 ساله هر دو به یاد ماندنی است و شاید هم استرس زا باشد ، به همین دلیل والدین در ماه مبارک رمضان موظف هستند به فرزندان خود بدهند آنها دنبال می کنند جهت درست به آنها کمک کنید تا از نظر جسمی و روحی برای دریافت نعمت ماه آماده باشند.

به طور کلی ، دختران و پسران کوچک ، آنها واقعاً می خواهند روزه بگیرند و سالهاست که روزه های کوتاه و گنجشک ها را پشت سر می گذارند ، بنابراین آنها چیز زیادی در مورد این دین نمی دانند و در واقع روزه والدین را دیده اند ، بله.

اکنون تجربه ماه رمضان امسال با شیوع ویروس کرونا همراه است ، والدین مسئولیت بیشتری در مراقبت از سلامت جسمی و روانی فرزندان خود دارند ، اما با تعطیلی مدرسه ، این مشکل کاهش یافته و فرزندان در خانه زندگی می کنند. دلیل آن این است که برای کودکان آسان است که برای اولین بار با پدر و مادر خود به خدا بروند.

بنابراین ، طبق گفته متخصصان تغذیه فعلی کرونا ، اگر بچه ها از نظر سلامتی مشکلی نداشته باشند ، می توانند روزه بگیرند و البته برای خوردن یک رژیم غذایی سالم و مشاهده میزان قند و شیرینی نیز مشکلی نخواهند داشت.

نحوه مقابله با روزه اول در ماه رمضان

* استفاده از برکات معنوی صبح و افطاری های ماه مبارک

کودکان مسلمان با فضای زیبا و زیبای صبح ها و افطارهای ماه مبارک بزرگ می شوند ، بنابراین شاید لازم نباشد این احساس را برای آنها توصیف کنید ، اما خوب است فرزندانتان از تجربیات خود یاد بگیرند. سال اول سال ، برای آنها روزه بگیرید تا بتوانند در احساسات پاک معنوی شما شرکت کنند و تشویق شوند که آنها را برای خود تجربه کنند.

گاهی اوقات از کودکان بخواهید که مسئول بیدار شدن زود هنگام والدین باشند. این امر باعث علاقه و مسئولیت پذیری بیشتر آنها خواهد شد ، زیرا کودکان خردسال علاقه زیادی به مسئولیت در خانه دارند و خوب است که برخی از کارها را از چیدن سفره کنار بگذارند تا اعضای خانواده را بیدار کنند.

برخی از کودکان تحت فشار قرار می گیرند که اگر بیمار یا ضعیف هستند و نمی توانند روزه بگیرند ، چه اتفاقی افتاده است یا خداوند آنها را مجازات کرده است ، بهتر است والدین این موضوع را برای کودک روشن کنند و توضیح دهند که آنها به سن وظیفه رسیده اند ، اما خدای مهربان می گوید اگر بیمار یا ضعیف هستید ، نیازی به روزه گرفتن ندارید.

در روز اول ماه مبارک ممکن است هفده یا هجده ساعت غذا نخوردن و نوشیدن برای کودک دشوار باشد ، اما برای آنها توضیح دهید که بدن استفاده می شود و خوب است که باشد بین بچه دادن افطار و سحر ، بدن ، آب ، ویتامین ها و غذای مورد نیاز خود را بدهید و آن را تنها نگذارید.

* با اعضای خانواده دعا کنید

یکی از نکات قابل توجه در ماه رمضان ، نماز جمعی و شفاعت با اعضای خانواده است ، در حالی که ممکن است رفتن به مسجد و حسین یای به دلیل فضایل دشوارتر باشد ، خوب است که برای نماز گروهی و شفاعت به خانه بروید. خلوص. لذت معنوی آن را برای کودکان بچشید و خانه را بدون نگرانی برای اولین روزه آماده کنید.

با توجه به فواید روزه داری در ارتباط با سلامت جسمی و روحی برای انسان ، خوب است والدین به فرزندان خود توضیح دهند كه روزه اطاعت از خدا و تقرب به او و كنترل خواسته ها و آرامش او است معده ، روده و پاك كردن. همراه است

بهتر است والدین از این فرصت در ماه مبارک رمضان برای تقویت ایمان و اعتقادات فرزندان استفاده کنند و به کودکان فرصت مطالعه در این زمینه را بدهند تا بتوانند در این زمینه تحقیق کنند. دور از فضای موبایل و فضای مجازی.

درست است که روزه داری برای دختران از 9 سالگی و برای پسران از 15 سالگی اجباری می شود ، اما هر منبع کاذب برای ضعف برخی کودکان در بهار و تابستان بیشتر است. این حاوی چربی است که والدین می توانند به آن مراجعه کنند.

* نکات تغذیه ای برای نوجوانان

بسیاری از نکات تغذیه ای برای نوجوانانی که اولین سال روزه داری را می گذرانند یا سال اول خود را می گذرانند ، مانند اطمینان از خوردن غذاهای مقوی همراه با شیر و لبنیات مانند شیر ، خرما یا پنیر و گردو ، میوه و آب وجود دارد. . و کدو سبز و هاله هندی باید به دلیل شیرینی زیاد کاهش یابد و جایگزین آن عسل ، خرما و مربا شود.

متخصصان تغذیه همچنین معتقدند که روزه داران باید از نوشابه و غذاهای فاقد پروتئین پرهیز کنند و سعی کنند صبح ها غذاهای مقوی مانند تخم مرغ و خرما بخورند. برای افطار ، غذاهای ترش و میوه هایی مانند هندوانه و سبزیجاتی مانند سالاد بدون سس میل کنید.

یک نکته مهم غذایی برای اولین روزه داری بین افطار و سحر نوشیدن آب کافی برای آبرسانی به بدن است. والدین باید سعی کنند صبح ها فرزندان خود را بیدار کنند تا به اندازه کافی دریافت کنند و این غذا را بدون عجله و فست فود که بر سیستم هضم آنها تأثیر می گذارد ، بخورند.

مصرف سبزیجات ، پروتئین ، غذا و نان ، میوه ها و لبنیات در ماه رمضان توصیه می شود.

دکمه بازگشت به بالا