اجتماعی

وضعیت متفاوت کرونا در استان‌های جنوبی / پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای کنکور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: “با توزیع واکسن جدید و راه اندازی برنامه واکسیناسیون کوار ، این برنامه همچنان یک برکت خواهد بود.”

در مصاحبه با سلام آنلاین دکتر جلیل کوهپایه زاده وی گفت: “البته هنوز مراجعه به بیمارستان ها و مراكز بهداشتی در گوشه و كنار وجود دارد و ما در دامنه های پایین قله چهارم هستیم ، اما امیدواریم كه مردم نگران این اوج نباشند.”

وی درباره واکسن کرونا گفت: از آنجا که واکسن در این هفته توزیع مجدد می شود ، بلافاصله گروه سنی اعلام شده را واکسینه می کنیم. تأخیر در واکسیناسیون قابل قبول است. به تعویق انداختن هر واکسن می تواند مدت زمان زیادی طول بکشد و بسته به نوع واکسنی که تزریق کرده ایم ، هنوز دوز دوم داریم. انشاlahالله ، ما با توزیع واکسن های جدید و راه اندازی واکسن کوار باراک ، به برنامه خود ادامه خواهیم داد.

کوهپایه زاده با توجه به برخی از تجمعات چند روز گذشته در مورد وضعیت کرونا در روزهای آینده پیش بینی کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده ، پیش بینی دیگری نباید داشته باشیم گزارش های ملی همچنین مراقبت های بهداشتی را در بیشتر مراکز اخذ رأی نشان می دهد ، اما ممکن است افزایش ازدحام در مناطق شلوغ وجود داشته باشد. پیش بینی آن بسیار دشوار است و ما باید رفتار ویروس را بررسی کنیم.

وی افزود: “بیشتر نگرانی ما در مورد ویروس جهش هند است که در مناطق جنوبی کشور و حتی در پایتخت مشاهده می شود.” تحول در آفریقای جنوبی در کشور ما بسیار گسترده نیست. در مورد قله پنجم ، بیشترین احتمال اوج مربوط به نوعی مننژیت است که ممکن است ایمنی جامعه متفاوت باشد یا واکسیناسیون کاملاً مثر نباشد. محققان پیش بینی کرده اند افرادی که واکسینه می شوند کمتر به این ویروس مبتلا می شوند ، اما هر نوع جهش ژنتیکی می تواند یک عامل خطر برای ویروس باشد. در حال حاضر ما تهران را در معرض خطر نمی بینیم ، اما وضعیت در سراسر کشور به ویژه در جنوب کشور متفاوت است و باید مراقب باشیم.

در همین حال ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با ابراز نگرانی از سفر تابستانی ، گفت: به عنوان تهدیدی برای شیوع بیماری ، ما بیش از پیش نگران هستیم. ما ویروس را کپی می کنیم.

وی همچنین در مورد آماده سازی کنکور سراسری گفت: “آماده سازی برای کنکور باید انجام شود و همکاران ما مرکز و منطقه امتحان را با کمک واحد سنجش آماده می کنند تا فاصله بگیرند و پروتکل مناسب را رعایت کنند. و می توانیم به خوبی کنکور را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا