استان ها

وضعیت قضات و کارکنان دستگاه قضا بیانگر سیمای حکمرانی کشور است

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلام آنلاین از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک روز سه شنبه در جلسه بررسی بودجه 1402 به عنوان پیشنهاد دهنده طرح توجه ویژه به قضات و کارمندان قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه یکی از قوه قضائیه است. مهمترین و تاثیرگذارترین ارکان جمهوری اسلامی و چهره حکومتی هر کشور در تصویر قوه قضائیه آن کشور و جایگاه و جایگاه قضات و کارکنان این نهاد دیده می شود و هر کشوری نشان دهنده سطح حکومتی که دارد و آنچه حاکمیت قانون است.

وی در خصوص مشکلات کارکنان دادگستری افزود: ما در سطح جهانی به قضات و کارکنان قضایی توجه ویژه ای داریم و اگر از قضات انتظار داریم حقیقت را جویا شوند و تصمیم درستی بگیرند باید داشته باشند. زمان مناسب برای اطلاع از حقوق و شرایط، از نظر معیشتی به آنها می دهد.

آقای سیاهکالی گفت: به نظر می رسد معیشت قضات و کارمندان قوه قضائیه مورد بی توجهی قرار گرفته و باید جبران شود.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم قضات ما به حقیقت پی ببرند و صرفاً قانون را رعایت نکنند، باید در هر مورد زمان کافی برای کشف حقیقت و دادن حق و حقوق مناسب بگذارند و این مستلزم وقت کافی قضات است. و اوقات فراغت درگیر امرار معاش نیست تا وقت خود را بگیرد.

نمایندگان قزوین؛ البرز و آبیک در شورای اسلامی گفتند چقدر به قضات و کارمندان قوه قضائیه حقوق می دهیم که توقع ما زیاد است.

وی افزود: در ماده قانون دائمی و ماده 5 قانون مالیات بر حقوق قضات و دانشجویان و در زیر سوال بردن قانون، دانشجویان را حذف کردیم اما اشتباهی رخ داد و قاضی عزل شد در حالی که همان برنامه با هیئت مدیره، ما شواهد علمی برای قضات دیده‌ایم و چیز جدیدی وجود ندارد.

کنفرانس

یکی از اعضای شورای صنعتی شورای اسلامی یادآور شد: امسال نیز مالیات واحدهای تولیدی را کاهش دادیم و در اینجا کاهش مالیات نداریم، اما کاهش مالیات دیده می شود، اما آنچه مهم است قضات ما با بخشی از آن برخورد می کنند. موارد زمانی به دلیل ساعات کاری ناکافی و این خدمات باید بازپرداخت شود.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات حرفه قضائی تصریح کرد: قضات ما حتی زمانی که بازنشسته می شوند در معرض تهدید کسانی هستند که می خواهند از آنها سوء استفاده کنند، زیرا در مواردی که در زمان خود مورد تهدید مافیا قرار گرفته اند با عدالت برخورد کرده اند. . مشاغل و بعد از آن و زمانی که بازنشسته می شوند همیشه در معرض تهدید هستند و باید آنها را بهتر بررسی کنیم.

حقوق کمتر از 14 میلیون تومان قضات معاف از مالیات باشد

آقای سیاهکلی افزود که پیشنهاد شده است که از حقوق بیش از 14 میلیون قاضی مالیات گرفته شود و آنها تا این میزان معاف خواهند شد زیرا این افراد حقوق زیادی دریافت نمی کنند.

وی افزود: در هر کشوری دو موضوع اساساً مهم است، یکی اینکه در کشور ما تعادل واردات و صادرات را در نظر بگیریم، اما نکته دوم در کشور است.بیشتر. آنها برای درآمد هزینه زیادی می کنند، اما مسیر کشور ما اشتباه است زیرا دولت ما بیش از درآمد خود هزینه می کند و ما فقط می خواهیم هزینه ها را کاهش دهیم که غیرممکن است.

به جای کاهش هزینه ها، باید درآمد دولت را افزایش دهیم

وی افزود: بیش از 40 سال است که فقط می گوییم هزینه های دولت باید کاهش یابد در حالی که اجرا کم نیست، آیا می توانیم حقوق کارکنان، قضات و سایر افراد را کاهش دهیم؟

وی گفت: باید بپذیریم که نمی توانیم به راحتی هزینه های دولت را کاهش دهیم و این راهبردی که باید هزینه ها را کاهش دهیم تا تعادل بودجه را کاهش دهیم اشتباه و شکست خورده است و راه حل درست آن است. افزایش درآمد دولت بنابراین پیشنهاد می شود. و پیشنهاد می کنم به جای کاهش هزینه هایی که تاکنون نتوانسته ایم انجام دهیم و تعادل ایجاد کنیم، بهتر است به دنبال افزایش درآمد قابل دستیابی باشیم.بله.

آقای سیاهکالی گفت که اگر الکترونیک در کشور اجرا شود به درآمدزایی دولت کمک می کند.

انتهای پیام/





آیا این اطلاعات مفید بود؟

بر اساس نتایج رای دادن به و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا