اجتماعی

وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

بر اساس وضعیت مالیات پرستاری در سال 1403، ابتدا معاونت پرستاری وزارت بهداشت از تصویب مالیات ترجیحی برای اسکان در مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون مالیات بر خدمات پرستاری، امسال برای اولین بار است که تعرفه های ترجیحی برای مناطق کم برخوردار به عنوان گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به تصویب رسیده است به خدمات پرستاری و تشویق همکاران برای تاب آوری در این زمینه ها.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش 50 درصدی ضریب ریالی پرستاران و ماماها اشاره کرد و افزود: این افزایش در سال گذشته بین 30 هزار و 200 تن بوده است.

عبادی همچنین گفت: 15 درصد به هزینه نسبی خدمات پرستاری (ک) نسبت به سال قبل اضافه می شود که این مصوبات منجر به افزایش منطقی نرخ پرستاری در سال 1403 می شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با توجه به مزایای قانون حق الزحمه پرستاری، با بیان اینکه با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت واحد پرستاران ارتقا یافته است، گفت: با اجرای این قانون، ارتقای هویت واحد پرستاری صورت گرفته است.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، این قانون منابع مالی جدیدی را برای بیمارستان های کره فراهم می کند. دانشگاه علوم پزشکی موظف است در توزیع این منابع بر اساس دستورالعمل های منتشر شده نقش فعال داشته باشد و بدین ترتیب تمامی پرستاران به طور یکسان از آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای رسیدگی به معضل پرستاری گفت: این دستاوردها حاصل یک سال تلاش و اصلاحات در قانون مالیات بر خدمات پرستاری است که بدون شک. این اقدامات یک اقدام است. گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنان برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا