اجتماعی

وضعیت «بیمه‌ها» با تغییر نظام ارزی دارو

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: با تغییر نظام مبادلات دارویی، دولت معادل ریالی را در اختیار سازمان بیمه گر داخلی قرار می دهد که در این صورت مطمئناً پرداخت از جیب داروها باقی خواهد ماند. “ثابت”. .

شهرام غفاری در گفت وگو با سلام آنلاین، وی در این خصوص اظهار داشت: با تغییر نظام مبادلات دارویی، قیمت دارو حدود چهار برابر افزایش می یابد. در برخی قسمت ها کمتر و در برخی بیشتر می شود، اما تصمیم بر این شده است که اساساً دولت معادل ریالی برای مبادله ارز به بیمه گر بدهد که در این صورت برداشت از جیب است. پرداخت برای داروها قطعا ثابت خواهد ماند.

وی گفت: تصور بر این است که اگر قانونگذار چنین تصمیمی می گیرد، باید با احتیاط اعتباری را برای بیمه گذار فراهم کند تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمد سازمان به درمان اختصاص می یابد، بیان کرد: بخش قابل توجهی از درآمد سازمان صرف مستمری و بخشی نیز صرف درمان می شود که در سال گذشته حدود 53 هزار میلیارد تومان بوده است. به طور معمول بیش از 45 هزار میلیارد از بودجه این معاونت صرف خدمات درمانی و مابقی صرف توسعه زیرساخت ها می شود.

غفاری تاکید کرد: از نظر کارشناسان بدون حمایت دولت، اجرای مصوبه تغییر نظام پولی دارو غیرممکن است، اما با عمل به تعهد دولت در قبال این انحصار، دارو تغییر نخواهد کرد. به طور قابل ملاحظه.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا