اقتصادی

وزیر صمت اولین تارای اتوماتیک را به حرکت درآورد/ حذف قرعه‌کشی از سال آینده

عصر امروز (شنبه 10 آبان 1400) تولید مخزن بزرگ اتوماتیک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد که این خودرو سال آینده اعلام کرد که می تواند قرعه کشی را حذف کند. .

به گزارش سلام آنلاین ، عصر امروز (شنبه) در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) از خط تولید بزرگ تارای اتوماتیک در مقابل وزیر صنعت ، معدن و تجارت. رئیس کمیته صنعتی شورای اسلامی ، منافع نظام ، برخی نمایندگان مجلس ، مدیرعامل ایران خودرو ، اعضای انجمن خودروسازان و دبیران انجمن قطعه سازان و سایر مسئولان صنعت کشور. رونمایی شد و خط تولید عظیم آن راه اندازی شد.

در این بازدید علاوه بر افتتاح خط تولید بزرگ تارا اتوماتیک، پروژه توسعه جدید ایران K125، خودرویی با تجهیزات و طراحی مدرن نیز معرفی و معرفی شد.

سیدرضا فاطمی امین – وزیر صنعت، معدن و تجارت اولین وزن کشی خودکار را راه اندازی کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صنعت خودرو تا دو سال آینده با فراهم شدن امکانات باید به افتخار ملی تبدیل شود، گفت: صنعت خودرو باید با محصول نهایی قیمت ها را تا حد امکان 15 درصد کاهش دهد. روند سال آینده پویایی صنعت خودرو برای مردم جذاب نیست و عموم مردم به خوبی از صنعت خودرو مطلع نیستند که موضوع بسیار نامطلوبی است. روان انسان با واقعیت صنعت خودروسازی که باید با کار متراکم و جهانی پر شود فاصله دارد.

فاطمی امین ضمن اشاره به اینکه از هفته اول {آغاز مسئولیت در وزارتخانه آرام است. 10 اولویت را اعلام کرده ایم که صنعت خودرو یکی از این اولویت ها است، گفت: متاسفانه صنعت خودرو چالش های زیادی دارد. امیدواریم در آینده موانع برطرف شود. ما مشتاقانه منتظر شروع هفته آینده هستیم. در صورت راه اندازی، صنعت خودرو اواخر امسال بهبود می یابد و از سال آینده توسعه می یابد.

وی از برنامه های تولید 1.6 میلیون خودرو در سال آینده خبر داد و گفت: “از سال 1402 به بعد ، نه تنها هیچ خودرویی با کیفیت ستاره ساخته نمی شود ، بلکه تولید خودروهای کامل در کشورهای دیگر ضروری خواهد بود. بیشتر”. جدول زمانی خودروسازان به صورت هفتگی دریافت و بررسی می شود و دو خودروساز بزرگ برنامه هفتگی خود را ارسال می کنند. ما همچنین به دنبال انجام ماموریت خود برای تبدیل شدن به یکی از خودروسازان پیشرو در جهان هستیم.

قیمت خودرو تا پایان سال به شدت کاهش می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم ضمن تاکید بر شناسایی موانع صنعت خودرو به عنوان یکی از اولویت های ما از اولین روز حضورمان در وزارت آرامش گفت: قرعه کشی نه. برنامه تفصیلی بر اساس 9 طرح در صنعت خودرو طراحی شده است. ما به تدریج در جهت کاهش قیمت حرکت می کنیم و این کاهش تا پایان سال احساس می شود.

فاطمی امین با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از 100 هزار دستگاه بیشتر از هدف تعیین شده به مرحله تولید می رسد، گفت: بر این اساس تولید سال آینده به یک میلیون و 600 هزار دستگاه می رسد، بنابراین تولید نداریم. قرعه کشی بیشتر.»

وی گفت: امسال امکان صادرات وجود دارد اما با توجه به تقاضای داخلی از خودروسازان خواسته ایم تا تمرکز خود را بر تامین نیاز داخلی داشته باشند. واردات خودرو به طور کلی می تواند به نفع صنعت باشد ، اما در شرایط فعلی مناسب نیست زیرا تراز ارزی کشور به هم خورده است.

فاطمی امین ضمن اشاره به اینکه صنعت خودرو در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است، تاکید کرد: از همه می خواهیم که مدیریت خودرو کیفیت تولید و همچنین رضایت مشتریان را ارتقا می دهد.

هدف اصلی تارا اتوماتیک ورود به بازار صادراتی است

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو پس از افتتاح خط تولید بزرگ تارا اتومات، این خودرو را محصول اتحاد ارکان اصلی صنعت خودرو که در قالب خودرو به وجود آمدند، عنوان کرد که: 4 کیفیت دریافت کنید. stars امیدواریم تا پایان امسال 5 ستاره با کیفیت برای تار خودکار دریافت کنیم. یکی از اهداف ما توقف تولید خودروهای سه ستاره است.

وی با اشاره به رشد 35 درصدی تولید خودرو در سال گذشته ، گفت: حرکت داخلی موضوع اصلی برنامه ما است ؛ تا سال 2009 ، 8 258 میلیون نفر از ارزش گذاری محروم شده اند. آینده ایران خودرو با حداکثر سرعت در حال انجام است. خودکفایی تارا به محصول نهایی تبدیل شد و پروژه K125 در بهمن ماه 1401 راه اندازی می شود.تازا اتوماتیک اولین بار با این تخصص ها تولید شد و هدف آن ورود به بازار صادرات است و در حال حاضر 70 درصد واردات CBU به کشور انجام می شود. در این بازه و از آنجایی که میانگین قیمت این خودرو از 16 تا 18 هزار دلار است، قابل عرضه برای صادرات است، بنابراین بازار 500 هزار دستگاه از این خودرو را به خود جذب می کند.

تولید سالانه محصولات جدید.

این مدیر صنعت افزود: توسعه همزمان دو محصول وجود دارد اما به دلیل کمبود نقدینگی نیازمند تبدیل دارایی های غیرمولد به بهره وری و توسعه محصول هستیم. برنامه آینده ایران تولید هر سال خودروهای جدید است. زیرا پلت فرم مشترک باعث کاهش هزینه ها، دستیابی به اندازه اقتصادی و صادرات می شود. همزمان با این خودرو، پنج محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند سال، پژو 207 پانوراما و … ارتقا و اواخر سال جاری راناپلاس دستی شش سرعته و نیمه اتوماتیک روانه بازار می شود.

مدیرعامل ایرانیان خودرو از رونمایی نیمه اتوماتیک تارا برقی و رانا در اسفند ماه سال جاری خبر داده است. آریسان جدید ماه آینده در ایران کوراسان تولید می شود. علاوه بر این، یک گیربکس شش سرعته نیز در ژانویه عرضه خواهد شد.

مقیمی تاکید کرد: ما باید به استاندارد 85 نزدیک شویم که با تکمیل این محصولات ، ارتقاء کیفیت و رضایت عمومی مردم در کشور فراهم می شود. در همین حال ، خودروهای هیبریدی و برقی نیز در دستور کار قرار دارند که گیربکس AMT امسال و گیربکس AT سال آینده معرفی می شوند. تولید اتوبوس برقی در ایران، خودروهای دیزلی نیز در ماه آینده کلید خواهد خورد.

مدیرعامل ایران خودرو ضمن اشاره به اینکه طی 15 ماه بیش از 3000 میلیارد تومان برای ذخیره سازی تارا هزینه شد که از این تعداد 139 قطعه ساز داخلی و 12 قطعه ساز خارجی در اجرای پروژه تارا همکاری کردند. وی گفت: 3.92 درصد از قراردادها با زنجیره تامین محلی فسخ شد. اما موانع تولید منجر به افزایش قیمت می شود. ورق های بدنه تارا برای تایید استانداردهای خارجی باید از منابع گران قیمت خارجی تهیه شود.

شورای رقابت قیمت تارا اتوماتیک را اعلام نمی کند و ما ناامید هستیم

مقیمی در خصوص قیمت گذاری تارا نیز اظهار داشت: کلینیک قیمت گذاری تارا اتوماتیک است و گزارش آن به شورای رقابت ارائه می شود. من مستقیماً از رئیس شورای رقابت برای تعیین قیمت پیگیری کردم اما در پاسخ اعلام شد که مصوبه شورا منقضی شده و قیمت جدیدی تعیین نشده است. این در حالی است که خودرو در حال تولید و آماده تحویل است ، اما قیمت آن مشخص نیست که چه چیزی می تواند ارائه شود. به ازای هر روز هر خودرو 4 میلیون تومان سود مشارکت دریافت می کند در حالی که ما برای ارسال دعوتنامه آماده می شویم، اما به دلیل نامشخص بودن قیمت خودرو از صدور دعوتنامه معاف هستیم بنابراین بی ادبی خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا