اجتماعی

ورود موج بارشی جدید به کشور طی روز پنجشنبه

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی از ورود موج جدید بارندگی به کشور از روز پنجشنبه (۲۶ اسفند) و وزش باد شدید در برخی مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین وی بر اساس آخرین تحلیل نقشه هواشناسی تایید کرد که امروز (24 اسفند) در غرب، بخش هایی از شمال غرب، دامنه های شمالی و جنوبی البرز و زاگرس، شمال شرق و شرق کشور بارش برف و باران موقت و شدید خواهد بود. وزش باد و رعد و برق در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان.

روز چهارشنبه (25 اسفند) در استان های سیستان و بلوچستان شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش های پراکنده می بارد و پس از آن سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

ضیائیان افزود: پنجشنبه 27 اسفند با ورود موج بارشی دیگر از شمال غرب استان واقع در شمال غرب غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی جمعه 27 اسفند در کمربند شمالی جزیره هرمزگان واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب فارس و بخش‌هایی از کرمان، بارش باران و رعد و برق شدیداً موقت و گاهی غبارآلود.

ضیائیان افزود: روز شنبه (28 اسفندماه) همزمان با افزایش بارندگی در مناطق یاد شده به ویژه جنوب شرق کشور، در شرق و شمال شرق کشور نیز بارش خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات بحران افزود. در این روز بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک همراه است.

وی گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دما در نیمه شمالی به ویژه در استان های ساحلی خزر و اردبیل افزایش می یابد. امروز تنگه هرمز و دریای عمان در وضعیت خرابی قرار دارند.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ اسفند) نیمه ابری است. مه محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای 4 درجه سانتی گراد و حداکثر دمای 13 درجه سانتی گراد در روز پنجشنبه (27 اسفند) کمی ابری است. ساعت بارانی، باد با حداقل دمای 5 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: طی فردا و فردای آن روز، کردستان و زنجان با کمینه دمای 6- و -3 درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مرکز استان و بندرعباس و اهواز حداکثر پیش بینی می شود. دمای 26 و 26 درجه سانتیگراد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا