واگذاری زمین برای احیا و اجرای طرح های آبخیزداری در الموت جدی گرفته شود/الموت پر آب اما تشنه

به گزارش خبرنگار اقتصادی سلام آنلاین از قزوین؛ جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه ریزی شهر قزوین روز چهارشنبه با حضور محمدمهدی علایی شهردار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در شورای اسلامی، ابوالفضل یاری برنامه ریزی کاظمی شهردار قزوین نوری امام جمعه الموت برگزار شد. مشرق، مدیران اجرایی، فرمانداران و شهرداران و اعضای شورای اسلامی در خانه معلم کلایه برگزار شد.

Picture_2022_9_7-22_25_25_972_QnR

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهار داشت: الموت از توان فرهنگی بالایی برخوردار است و سطح سواد مردم شاخص ارزشمندی است که سرمایه ارزشمندی محسوب می شود.

Picture_2022_9_7-22_25_25_972_QnR

وی افزود: اگرچه ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری و کشاورزی وجود دارد و محصولات عمده ای مانند گیلاس و زغال اخته و مناطق تاریخی و طبیعی در الموت و زیتون در استان طارم وجود دارد، اما متاسفانه این فرصت و توانایی از سوی مدیر مورد توجه قرار نمی گیرد. استان در گذشته سال ها و توسعه نیافته است. ما متعادل نیستیم.

سیاهکلی گفت: اگر این مناطق در استان دیگری مانند اصفهان بودند امروز وضعیت بهتری داشتند، اما چون نمی دانیم چگونه از این ظرفیت استفاده کنیم، محرومیت و بی توجهی همچنان در سایر نقاط کشور وجود دارد.

نماینده قزوین در شورای اسلامی گفت: الموت و طارم از مناطق مولد هستند و از نظر نیروی کار، ظرفیت اقتصادی، کشاورزی و گردشگری می توانند به مقصد گردشگری تبدیل شوند اما هنوز بسیاری از روستاها مسیر درستی ندارند.

الموت پر آب اما تشنه

سیاهکلی افزود: اگرچه رودخانه شاهرود مملو از آب بود اما متاسفانه الموت تشنه بود و سهل انگاری در اجرای طرح آبخیزداری باعث رانش زمین شد و خسارات شدیدی به منطقه وارد شد.

وی گفت: دولت جدید نگاه مثبتی به توسعه منطقه ای دارد و با گازرسانی خوب به روستاها، اگر جلو برویم، شاهد بازگشت بومیان و افزایش جمعیت هستیم. با برنامه ریزی، نتایج بهتری خواهیم گرفت.»

Picture_2022_9_8-0_6_38_548_PKr

نماینده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بی توجهی به گردشگری منطقه باعث شده نتوانیم از این فرصت برای کسب درآمد و رونق اقتصادی استفاده کنیم که اخیرا با جذب سرمایه گذار برای توسعه دریاچه ایوان انجام شده است.

وی گفت: در الموت مردم منطقه در کنار کشاورزی به دامداری سنتی نیز می پردازند، اما در اعطای مجوز بسیار سختگیرانه عمل می کنند که از رئیس سازمان جهاد کشاورزی تقاضا داریم در این امر تسهیل کنند.

آقای سیکولی اعطای زمین های احیا شده به کشاورزان، تامین آب سالم روستائیان و روسای کمون، اجرای طرح های مدیریت آب و اجرای پروژه های ویژه در معلم کلای را از الزامات مورد رضایت شهروندان عنوان کرد.

انتهای پیام/

آیا این اطلاعات مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا