بین الملل

واکنش گوترش به حکم دادگاه درباره اسرائیل

به گزارش سلام آنلاین، گوترش تاکید کرد که «تصمیم دادگاه لازم الاجرا است و او مطمئن است که همه طرف ها به حکم دادگاه پایبند خواهند بود». “

گوترش در بخشی دیگر از بیانیه خود گفت: طبق قوانین دادگاه، ما بلافاصله اطلاعیه این تصمیم را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، قاضی دیوان عالی سازمان ملل روز جمعه به اسرائیل دستور داد تا حمله نظامی خود به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف کند.

قاضی نواف سلام، رئیس دیوان بین المللی دادگستری امروز گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه خواسته است تا اقدامات بیشتری را در رابطه با عملیات نظامی در رفح انجام دهد.

وی با اشاره به وخامت اوضاع زندگی ساکنان نوار غزه گفت: “وضعیت در رفح پس از هفته ها بمباران فاجعه بار است و از آغاز حملات تا کنون حدود 800 هزار نفر آواره شده اند.”

قاضی سلام گفت که اقدامات موقتی که دادگاه در ماه مارس تصویب کرد به تحولات اخیر پاسخی نداد و اسرائیل باید از هرگونه عملیاتی که برای فلسطینی ها خطرناک تلقی می شود خودداری کند.

وی تصریح کرد: دادگاه از اقدام اسرائیل در رفح راضی نبود، مقامات بین المللی نسبت به خطر برای غیرنظامیان در رفح هشدار دادند، وضعیت فعلی خطرناک است و صدمات جبران ناپذیری به حقوق مردم غزه وارد خواهد کرد.

وی افزود که بر اساس کنوانسیون نسل کشی، هرگونه عملیات در رفح می تواند منجر به تخریب جزئی یا کامل شهر شود و اسرائیل باید فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند. به نظر ما، هرگونه عملیات نظامی در رفح، منجر به ویرانی کامل در منطقه خواهد شد.

هفته گذشته، آفریقای جنوبی از دادگاه بین المللی دادگستری، مستقر در لاهه و همچنین به عنوان “دادگاه جهانی” درخواست کرد تا دستور توقف تجاوزات اسرائیل (رژیم) در غزه و رفح را صادر کند. این کشور بر لزوم تضمین بقای مردم فلسطین تاکید کرده است.

311311

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا