علمی و پزشکی

واکسن کرونای شرکت مُدرنا به اندازه واکسن فایزر امیدوارکننده است

ب‌نیوزاب‌ینونیوز:

به گفته فوربس ، قبل از اینکه بیوتکنولوژی مدرن اعلام کند که در حال آماده سازی برای انتشار نتایج اولیه مرحله سوم آزمایش خود برای تجزیه و تحلیل مستقل است ، دکتر آنتونی فاوسی خوش بین بود که داده های اولیه در مورد نتایج مرحله سوم واکسن ویروس کرونا Moderna به اندازه نامزدهای واکسن Pfizer و Bion Tech موفق خواهد بود.

فاوسی ، که نزدیک به 40 سال رئیس انستیتوی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکایی بوده است ، به دانشمندان گفت: “ما تعجب خواهیم کرد اگر اثربخشی فایز و Bion-Tech را در کاندیداهای واکسن مدرن مشاهده نکنیم” ” Pfizer دوشنبه گذشته اعلام کرد که نامزدهای شرکت های آمریکایی برای واکسن کرونا ، که با همکاری شرکت آلمانی Bion Tech در حال تولید است ، 90 درصد در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر هستند.

وی گفت: “چشم انداز خوش بینانه او از شباهت های بین این دو واکسن ناشی می شود که هر دو از فناوری پیشگام mRNA استفاده می کنند.” هر دو واکسن از بسیاری جهات یکسان هستند.

ساعاتی پس از اظهارات فاوسی در اجلاس جهانی پزشکی ، مدرنا اعلام کرد که به مرحله ای رسیده است که می تواند اولین تحلیل مرحله سوم واکسن را آغاز کند و افزود که در حال آماده سازی داده ها به صورت تیمی است. مشاور مستقل برای نظارت بر امنیت داده ها (اطلاعات).

اگرچه فاوسی به نتیجه مودرنا خوش بین بود ، اما وی تأکید کرد که هنوز حل بحران حاصل نشده است و افزود که Covid-19 احتمالاً به مدت 19 سال در کنار جمعیت خواهد ماند.

شرکت های بیوتکنولوژی مدرن آمریکایی آزمایشاتی را برای تولید واکسن کرونا در اوایل آوریل انجام دادند. تزریق واکسنی به نام mRNA-1273 به موش ها از ورود ویروس به ریه های آنها جلوگیری کرد. این آزمایش در ماه مه بر روی انسان انجام شد و نتایج حاصل از هشت داوطلب سالم نشان داد که این واکسن ایمن است و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. شرکت آمریکایی مرحله دوم واکسن mRNA-1273 را در اواسط ماه ژوئن بر روی 600 داوطلب با نتایج مثبت آزمایش کرد. مرحله سوم آزمایش واکسن در اوایل ماه جولای بر روی 30،000 نفر انجام شد.

واکسن 1273 A. م អ. آزمایشات بالینی آن با همکاری م Instituteسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی توسعه یافته و با کمک م Instسسه ملی بهداشت ایالات متحده انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا