اجتماعی

واکسن‌های کرونا با چه داروهایی تداخل دارند؟

از آنجا که ویروس کرونا برای اولین بار در جهان و در کشور ما اداره می شود ، سوالات زیادی در مورد آن در مورد افراد وجود دارد. به عنوان مثال ، آیا زنان باردار می توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند و آیا این دارو با داروهای دیگر تداخل دارد؟

به گزارش سلام آنلاین ، یکی از سوالات متداول امروز این است که واکسن کووید -19 با چه داروهایی تداخل دارد؟

اول از همه ، باید توجه داشت که برای حفظ اثربخشی واکسن ، باید حداقل 14 روز بین واکسیناسیون علیه کووید -19 و سایر واکسن ها فاصله وجود داشته باشد.

با این حال ، باید توجه داشت که اکثر داروها با واکسن کووید -19 تداخل ندارند. بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن ، بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی ، کلیه ، کبد ، روماتیسم مفصلی ، دیابت شیرین. و غیره. دارو را بدون مشورت با پزشک تغییر ندهید یا متوقف نکنید.

در برخی موارد نادر و نادر ، با مشورت و تصمیم پزشک ، ممکن است فاصله ای بین واکسیناسیون و واکسیناسیون وجود داشته باشد.

بیمارانی که تحت پیوند اعضا یا شیمی درمانی قرار گرفته اند نیز باید هنگام واکسیناسیون با پزشک خود مشورت کنند.

با توجه به سیستم پزشکی تلگرام ، آیا یک س importantال مهم دیگر در مورد واکسن کرونا این است که آیا توصیه می شود در دوران بارداری و شیردهی علیه کووید -19 واکسینه شود.

لازم به ذکر است که واکسیناسیون Sputnik ، Sinofarm و Covxin Bharat در دوران بارداری و شیردهی توسط مطبوعات توصیه نمی شود. در عین حال ، زنان باردار و شیرده باید در مورد واکسن Astraznka با پزشک مشورت کنند.

اگر واکسیناسیون قصد باردار شدن دارد نیازی به تاخیر در بارداری نیست. همه واکسن های کووید -19 غیر فعال هستند و برای نوزادان مضر نیستند. اگر زنی بعد از واکسیناسیون بفهمد باردار است ، جای نگرانی نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا