عمومی

واقعیت قدرت اقتصاد ملی ایران

در این تصویر ، برگرفته از توئیت شخصی فرد ، طبق گزارشی از مرکز تحقیقات مجلس ، متوسط ​​رشد اقتصادی از سال 1341 تا 1398 ، در واقع ، رشد اقتصادی ایران به ویژه از 1390 تا سال 1398 ، 0.2٪ (دو دهم درصد) رشد داشت و به طور کلی ، رشد اقتصادی ایران در حال کند شدن است و بدیهی است اقتصاد ملی ایران رو به زوال است؟

من تصمیم گرفتم این یادداشت را در پاسخ به این آقا و مرکز تحقیقات مجلس به عنوان یک ژنرال ایرانی غیرحرفه ای اما دلسوز برای آینده و اقتدار ایران بنویسم.

براساس صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) ، وابسته به بانک جهانی و سازمان ملل ، قدرت اقتصادی و اینترنتی ایران از 375 میلیارد دلار به 610 میلیارد دلار از 2015 تا 2020 افزایش خواهد یافت.

این تولید ناخالص داخلی ایران است ، با توجه به اینکه ضرایب و درصد رشد اقتصادی کم و منفی است ، اما ما حدود 65 درصد رشد اقتصادی داریم.

برخی سالها گفته اند که اقتصاد ایران در حال سقوط است و این اتفاق می افتد ، اما یک سری از این اعداد می گویند ما می توانیم اقتصاد ملی را حفظ کنیم و از نظر تحریم ها موفق شویم.

اکنون ، با این رشد مثبت 65 درصدی قدرت اقتصادی ، چرا ما در کنترل قیمت ها و رشد بی سابقه در بخش کالاهای داخلی و خدمات بسیار آشفته هستیم ، باید ریشه ها و دلایل سو abuseاستفاده و بی سوادی آن حکمرانانی که به شکل پارتیزان و رفقا یالاری در ساختارهای دولتی از جمله دولت قرار گرفتند و متأسفانه از قدرت و توانایی کار برخوردار نبودند اما آنها آنها آزادانه غذا می خورند و ……. و وقت گرانبهای مردم را می گیرند و عمداً یا عمداً به مردم آسیب می رسانند. آنها این کار را می کنند و ما باید برای حذف آنها از سیستم های اقتصادی و غیر اقتصادی کشورهایی که در یادداشت های زیر بحث خواهیم کرد ، قاطعانه فکر و عمل کنیم.

اما لطفاً از نکته اصلی منحرف نشوید و به نکته جالب توجه بپردازید ، و آن این است که در پنج یا شش سال گذشته ما در حال بررسی قدرت اقتصاد ترکیه آزاد هستیم و هیچ تحریم ها توسط همه طرف ها پشتیبانی خواهد شد. گذرنامه های شهروندان این کشور نیز شهرت جهانی دارند و ارزش اقتصادی این کشور در سال 2015 حدود 820 میلیارد دلار بود که بیش از دو برابر ایران بود اما تا سال 2020 به 650 میلیارد دلار می رسد. اقتصاد ترکیه طی پنج یا شش سال گذشته. آیا بیش از 18 درصد قدرت اقتصادی کاهش یافته است؟

به بیان ساده ، آیا با وجود این همه حمایت و رونق ، اقتصاد ترکیه به جای رشد ، ضعیف شده است؟

در مقایسه دیگر ، می بینیم که میزان بدهی خارجی ایران در این شرایط سخت و تحریم ها ، کوچک و بزرگ ، ما را به کمتر از 30 میلیارد دلار نمی رساند ، اما بدهی ترکیه با کمک و پشتیبانی. این بدان معناست که اقتصاد ترکیه بیش از 10 برابر اقتصاد ایران بدهکار است و اگر روزی ترکیه بخواهد استقلال یابد و نه بگوید ، می خواهد استقلال داشته باشد و به رئیس بعدی خود نه بگوید. آیا اقتصاد آن تحت فشار این پارامترها سقوط خواهد کرد؟

در مقایسه ای دیگر ، اقتصاد عربستان را بررسی می کنیم. عربستان سعودی با بیش از 10 میلیون بشکه نفت در روز فروخته شده و حداقل 200 میلیارد دلار سود از فروش نفت بدون هیچ گونه تحریمی ، اما قدرت اقتصادی آن رشد و توسعه نیافته است. با 680 میلیارد دلار در سال 2015 و بدون تغییر؟
وی به خوبی می داند که ترکیه و عربستان سعودی دو کشور بزرگی هستند که نقشی اساسی در ایجاد تنش در خاورمیانه و شمال آفریقا داشته اند و هر دو رقبای اقتصادی و سیاسی ایران هستند.

اما نکته جالبتر این است:
براساس صندوق بین المللی پول ، رشد اقتصادی ایران در سال 2021 حدود 3.5 (سه و نیم) از نیروی پیش بینی شده اقتصاد ایران تا پایان سال 2025 به حداقل 780 میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید. در حقیقت ، کدام یک کمتر از حد ممکن است به بیش از 1000 میلیارد دلار برسد؟

این نشان می دهد اقتصاد ما ، با وجود فشار تحریم ها ، تحت تأثیر توهم وابستگی به برجام و دولت ، همراه با مردم و حمایت و صبر افراد شاغل در شرایط مجازات مناسب اما نامناسب است. و آنها اقتصاد خوبی دارند و متأسفانه عالیجناب (منظور من نویسنده است) و مرکز تحقیقات بر گزارش ها و تخیلات اونوئیپ ، رسانه های محلی و قاتلان تمرکز دارند و ظاهرا آنها مایل نیستند که یا حقیقت را بشنوید و آنها نمی شنوند. امیدی به دنبال پشتیبانی خود برای کار در اجرای پروژه های مسافت اقتصادی در جامعه و ایجاد برده داری اقتصادی جدید است.

اما نکته دیگر: این نکته را در رابطه با موضوع واردات و صادرات ارز نیز ذکر می کنم.
واردات ایران در سال 2011 حدود 75 میلیارد دلار و قاچاق کالا در آن زمان حدود 25 میلیارد دلار بوده است. یعنی حدود 100 میلیارد دلار برای خرید انواع کالاهای خارجی از کشور خارج می شود؟

اما واردات فعلی ایران کمتر از 25 میلیارد دلار است ، قاچاق ممکن است کمتر از 10 میلیارد دلار باشد و حدود 65 میلیارد دلار ارز راهی برای واردات و صادرات نیست. به طور رسمی ، اعتماد به اقتصاد ملی و حداقل تولید بر روی کالاها و ظرفیت تولید داخلی افزایش یافته است.

آنها می توانند بگویند که این اعداد خیالی است که من مجبورم بنویسم ، این اعداد واقعی هستند و اگر آنها می خواهند تأیید کنند باید سعی کنند به آدرس وب سایت صندوق بین المللی پول و WTO مراجعه کنند.

من از دریافت و اخبار در مورد بهبود و رشد اقتصاد ملی خوشحالم ، اما در مقابل این اخبار ، نمی توانیم از نگرش و اجماع و ضعف و کندی و بی تفاوتی دولت ، مجلس و دادگاه برای جهل. وی هیئت حاکمه را از نظر فساد ، تورم پنهان ، کاهش ارزش پول ملی و کاهش رفاه عمومی و به ویژه افزایش ضریب گینه مورد بررسی قرار داد و بی تفاوت و قابل تحسین بود. تمام کنید و خلاص شوید به خواست خدا.

باید گفت که جای تعجب است که داستان همه این اختلافات ، با ثروت خدادادی ، عجیب و با اقتصادی مناسب و همراه با رشد و قدرتمند شدن است. و مردم صبورند؟

چرا در ایران ، با اقتصادهای در حال ظهور ، این وقایع عجیب و غریب بدون شناسایی اتفاق می افتد ، اما در ترکیه و عربستان سعودی که اقتصاد آنها خشک و رو به زوال نیست و آینده ای نامشخص دارد ، تأثیر چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد و ثبات در اقتصاد کوچک وجود ندارد و آیا افرادی تجارت می کنند؟

متأسفانه ، باید گفت که یک یا چند شغل با هم جور در نمی آیند و می توانند دستی کثیف باشند که تجارت آنها را سازماندهی و دنبال می کند ، در اقتصاد کوچک اختلال ایجاد می کند و در این مورد بدون عذرخواهی اقدام می کند. انقلابی ایجاد کنید و این ناراحتی ها را تخلیه کنید. خشک است؟

به عنوان مثال ، من به تجارت خارجی 15 همسایه ایران اشاره می کنم و مختصر می گویم.

سالهاست که گفته می شود ما در تجارت با همسایگان خود این کار را انجام داده ایم اما سهم واردات ایران در 80 کشور میلیارد دلار در 9 کشور همسایه است. ایران شرقی و غربی ایران در سال 2019 حدود 27 میلیارد دلار ، کمترین مبلغ است. از واردات 725 میلیارد دلاری وارداتی از شش کشور همسایه جنوب خلیج فارس در سال 2019 ، این میزان حدود 5 میلیارد دلار است که مقدار بسیار کمی است و باید به حداقل هدف برسد. حداقل حدود 150 میلیارد دلار؟

اینها و این اعداد ضعیف و زشت به هیچ وجه توانایی دفاع ملی را ندارند و این به افتخار سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی و بانک مرکزی و وزارت امور خارجه و شورای عالی مناطق آزاد و سازمان بازرسی نیست. به طور کلی آنها نمی توانند و در همسایگی. تجارت و کسب درآمد با آنها ، اما شرم آور این ساختارهای مربوط به امور بین الملل ایران و تجارت بین المللی و بین المللی است که نمی تواند وظایف خود را انجام دهد و باید در برابر مردم پاسخگو باشد. و افرادی که این مشکل را دارند. آنها با اعتماد ، قدرت و سرمایه ای که داشتند چه کردند؟

بر خلاف خبر خوب رشد اقتصادی 65 درصدی که در اینجا نوشتم ، باید به عملکرد ضعیف هیئت دولت در اقتصاد خرد اشاره کنم ، از جمله این دو نمونه بد عملکرد ضعیف و سالها فعالیت. و وراثت. من باید بنویسم و ​​اعتراض کنم و انتقاد کنم که واقعاً فراتر از انتظارات مردم ، انقلاب ، صبر و سخت کوشی ایران است و باید بنویسم که این آمار و ارقام هزینه های بی شماری است و می تواند کتاب باشد. و تصمیمات و دروغ های اشتباه درباره مجموعه تجارت خارجی ایران. که البته رسوایی بسته تجارت خارجی ایران است و باید متناسب با اهداف انقلابی ایران اصلاح و بهبود یابد.

اگر این افراد ، به ویژه حاکمان در ارگانهای حاکم بر کشورهایی که به انحلال انقلاب اعتقاد دارند و ایران معتقدند که ما باید تغییر کنیم تا قوی تر و قوی تر و قویتر شویم ، پس باید اهداف ، برنامه ها و نقشه راه را با زمان و تعداد خواهد بود. و او دقیق و اصولی می اندیشید و از کار و تلاش افراد با انگیزه ، شایسته و با دانش و عام استفاده می کرد.
بعداً در یادداشتی بیشتر در این باره خواهم نوشت ، اما این آقایان می توانند مطمئن باشند که دیگر نارنجی ها بین مرگ از چشم کنجکاو پنهان نمی شوند.

دکمه بازگشت به بالا