فرهنگ و هنر

وارونگی افکار عمومی چگونه بروز می کند؟

مقاله تحقیقاتی تحت عنوان “تعیین عوامل مingثر بر پدیده های وارونگی عمومی” در شماره جدید سه ماهه تحقیقات علمی سه ماهه درباره مطالعات بین وزارتخانه در ارتباط با ارتباطات (مسائل زمستانی) منتشر شده است.

به گزارش سلام آنلاین ، این مطالعه برای اولین بار به منظور شناسایی علل و زمینه های م effectiveثر در پدیده مخالفت عمومی توسط پروفسور سک خاکائیسی ، استاد و پژوهشگر حوزه ارتباطات با استفاده از یک رویکرد فضیلت آمیز انجام شد.

سرانجام ، محققان با متخصصان علوم ارتباطات ، رسانه های اجتماعی و روانشناسی که پدیده واژگونی افکار عمومی را تجربه کرده اند ، مصاحبه های نیمه ساختاریافته انجام دادند.

یافته های این مطالعه علمی نشان می دهد که “انحراف افکار عمومی” ، اولاً ، یک پدیده چند رشته ای است ، و ثانیاً ، یک مسئله بین وزارتخانه است ، و ثالثاً ، مسئله فرآیندها و واکنش ها است ، که از عواملی از جمله به عنوان درک عمومی از عدم صداقت رسمی. اعتماد عمومی به کارگزاران ، مخاطب را از منبع پیام یا بستر ارتباطی ، تأثیر رسانه های رقیب خارجی بر مخاطب هدف ، نتایج ضعیف رسانه و ساختار سنتی و منفعل ناامید می کند. ارتباط رسانه ای با مخاطبان ، تجربیات گذشته و ادراکات عمومی روانشناختی ، فساد و تبعیض در سیستم ، ضعف ناشی از عدم توجه به توانایی اقناعی ، عدم شفافیت مخاطبان ، عملکرد ضعیف مدیران و سیاست های غلط وجود دارد. شکاف اجتماعی و تضعیف پایه اعتماد عمومی و بی توجهی به نیازهای واقعی مردم از مهمترین علل و زمینه های موثر برای بروز این پدیده است.

این تحقیق راه حل هایی برای پرداختن به این پدیده ، مواردی مانند جلب و ارتقا trust اعتماد عمومی و توجه منظم به آن ، اولویت بندی مخاطبان در فرایند ارتباطات ، توجه ویژه به اقناع ارائه می دهد. در روند مدیریت پیام ها و به روزرسانی کمپین های رسانه ای بر اساس اقناع ، پیشنهاد می شود مشکلات مربوط به میزان بالای یادگیری و جلب افکار عمومی را شناسایی کرده و با خنثی سازی عملیات زوجین سریعاً و به طور م toثر در برابر آنها واکنش نشان دهید.چالش ها و جریاناتی که با تأثیرات مخرب اینترنت در روند ارتباطات مخالفت و کاهش می دهند.

افکار عمومی یکی از بحث برانگیزترین مباحث علوم اجتماعی است. زمینه های موثر بر وارونه سازی افکار عمومی برای توضیح مفهوم این پدیده.

طبق این مطالعه ، اگر کاهش سرمایه اجتماعی و از بین رفتن اعتماد عمومی به جامعه ادامه یابد ، شرایط “انحراف عمومی” رسمی خواهد شد. این بدان معناست که مسئولان هر چقدر تلاش کنند ، با واکنش منفی و عقب مانده افکار عمومی روبرو می شوند.

این تحقیق شامل معرفی ، مفهوم و عملکرد مبانی نظری مربوط به بحث در مورد یافته ها و نتیجه گیری های تحقیق است.

متن این مقاله توسط سپهر خلجی ، رضا اسماعیلی و فائزه تقی پور در http://jiscm.iribu.ac.ir/article_128030_3e81e75007460c40e5a905691437c5ce.pdf در دسترس است.

سپهر خلجی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا