بین الملل

هیجان در خون ساپینتو است/ استقلال لیاقت قهرمانی را داشت

در گفتگو با آنا

پیشکسوت استقلال گفت: ساپینتو کهنه کار می توانست مانند استراماچونی از استقلال برود اما به جای گلایه در کنار تیم ایستاد.

محمد نوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، پیروزی غیرمنتظره 7 بر یک استقلال مقابل تراکتورسازی در هفته پایانی بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران: بازی فوق العاده ای را از استقلال دیدیم. و مقابل تیم قدرتمند تراکتورسازی که در نیم فصل تیم بزرگی بود. قبل از اینکه استقلال گل اول را به ثمر برساند، تراکتورسازی یک بازی انجام داد اما به نظر می رسید استقلال انرژی زیادی داشت و حریف را آماده زانو زدن می کرد. استقلال بدون عرق هواداران شایسته قهرمانی است و اگر تا چند هفته دیگر امتیازات کلیدی را از دست ندهد، جشن قهرمانی به جای قائم شهر در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

** بی عدالتی در حق استقلال

تراکتورسازی در این فصل نمایش چشمگیری داشته و در نیم فصل با سرمربیگری پاکو خمز نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. بدبین ترین هواداران تراکتورسازی و خوش بین ترین استقلالی ها نمی توانستند تصور کنند دیدار دو تیم با اختلاف شش گل به پایان برسد. استقلال شایسته قهرمانی است اما کار تیم مختل شده و برخی داوران تاثیرگذار بوده اند. تیمی که 7 گل به تراکتور زد و 6 گل وارد دروازه هواداران کرد، باکیفیت بود اما مشکلاتی در کار این تیم وجود داشت که نتوانست قهرمان شود. ظلمی از استقلال برداشته شد و این تیم از قهرمانی کنار رفت. مطمئناً اشتباه داور ناخواسته است اما روی نتیجه تیم تأثیر می گذارد. ساپینتو گفت که او پول درآورده و بازیکنان را برای مبارزه برای قهرمانی متحد نمی کند. عوامل زیادی به استقلال اجازه قهرمانی ندادند و ساپینتو در پایان بازی گفت که اجازه ندادند تیمش قهرمان شود.

** نباید از ساپینتو انتقاد کرد

پیشکسوت استقلال در پاسخ به اینکه ریکاردو ساپینتو به دلیل محرومیت و باخت مقابل تیم های رقیب، بازی های زیادی را از روی سکوها تماشا کرد، گفت: ساپینتو پتانسیل بیشتری دارد و باید بیشتر وقت بگذارد. فرهنگ فوتبال ایران را بشناسید. نباید به او ایراد گرفت چون سال هاست اینگونه تمرین می کند اما با تمدید قرارداد در فصل آینده می تواند نگرش خود را برای بردن تیمش کنترل کند. من مطمئن هستم که او فصل آینده نگرش بهتری خواهد داشت. مردانگی او باید 20 امتیاز بگیرد و بهتر از برخی از مربیان ایرانی است که من به آنها احترام می گذارم زیرا او مسائل مالی باشگاه را درک می کند. ساپینتو می توانست مثل استراماچونی برای پول از تیم جدا شود اما به جای گلایه در کنار تیم ایستاد. 100 درصد تیمش را قهرمان مسابقات مقدماتی خواهد کرد و فصل بعد با کمکی که خواهد کرد تیمش را به قهرمانی خواهد رساند.

** حق ساپینتو این است که بازیکنان مورد نظر خود را حفظ کند

وی با تاکید بر اینکه قرارداد بازیکنان کلیدی باید تمدید شود و برای تقویت نقاط ضعف اقداماتی انجام شود، گفت: پس از حفظ ساپینتو، اولویت تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی مانند قیدی، محبی، سیلوا و مهدی پور است. بازیکنانی که نقش ویژه ای در نتایج خوب استقلال دارند. ساپینتو از باشگاه خواسته است ابتدا قرارداد بازیکن مورد نظر او را تمدید کند، سپس خودش قراردادش را تمدید کند. حق ساپینتو این است که بازیکنانی را که می خواهد حفظ کند و باید شاگردانش را داشته باشد. هیجان در خون ساپینتو است و قطعاً اتفاقات این فصل را ارزیابی خواهد کرد تا با دانش بهتر کار کند و نگرش خود را متناسب با فرهنگ مردم کشورمان و فوتبال ایران تنظیم کند. او متوجه شد که آنها به نقاط ضعف او اشاره می کنند و باید نگرش بهتری داشته باشد تا تیمش با آرامش بیشتری به قهرمانی فکر کند.

دکمه بازگشت به بالا