فرهنگ و هنر

هوتن شکیبا: خوشحالم جوان اول عاشق هستم

هوتن شکیبا می گوید خوشحال است که به عنوان اولین زوج جوان در صنعت سینما شناخته شده است.

به گزارش سلام آنلاین، این بازیگر که با عشق به نقش‌های «شبی که ماه کامل می‌شود»، «تی‌تی» و «ابلق» و همچنین سریال «لیسانسه‌ها» شهرت دارد، از نوع عاشق شدنش می‌گوید. همچنین متفاوت است، اما او همچنان خوشحال است که به عنوان اولین زوج جوان در صنعت سینما شناخته می شود.

او همچنین تاکید می کند که از قضاوت در مورد شخصیت هایی که بازی می کند اجتناب می کند و تمام تلاش خود را می کند که این شخصیت ها را قضاوت نکند.

ستاره مهمان برنامه رادیویی «پرانتز باز» شامگاه جمعه پنجم آذرماه ابتدا با اشاره به شخصیت «عبدالحمید» در «ماه کامل» به نیماریسی مجری برنامه درباره پیچیدگی نقش قبلی خود پاسخ داد. شب” “احتمالاً در ذهن بسیاری از “شبی که ماه کامل” یک فیلم سیاسی است، اما من چنین فکر نمی کنم. این بسیار احساسی و تلخ است. در واقع درباره این است که چگونه ایدئولوژی نادرست و اصرار بر قانون می تواند عشق را در جهان نابود کند. اولش فرقی نمیکنه اسلام باشه یا چیز دیگه و همه جای دنیا تاثیر داره عشق و روابط انسانی.

الهام حسامی کارشناس برنامه با اشاره به شخصیت های چندلایه فیلم های نرگس آبیار گفت: نرگس آبیار همیشه اول محور عشق را انتخاب می کند و این برای او بسیار مهم است. البته او معتقد بود که این عشق را باید در بستر زندگی واقعی، زندگی واقعی در «شب کامل ماه» خلق کرد، اما شخصیت عبدالحمید را با اولین نور خلق کردند و نوشتند.

شکیبا در پاسخ درباره بازی چند وجهی عبدالحمید توضیح داد: آنچه در بازیگری به آن اعتقاد دارم این است که شخصیتی را که بازی می‌کند سخت قضاوت نکرد، بلکه او را درک کرد و این نیاز به دانش دارد. این دانش همچنین از طریق مطالبی مانند متن یا ایده های رهبران یا فرهنگ خود جامعه به دست می آید. در مورد شخصیت عبدالحمید، قبل از اینکه او را جنایتکار و تروریست ببینیم، گفتم او یک فرد خاطی است. هیچ شخصیتی مجرم متولد نمی شود و شرایط و فشارهایی که در همه جا تحمل می کند باعث می شود مسیرش را تغییر دهد. برای من عبدالحمید هم همینطور است و در فیلمنامه درست نوشته شده است. بخش هایی اضافه شده است که ممکن است اینطور نباشد. یک نوازنده را به او نشان دادیم که شعر و خوشنویسی می کرد. هر وجهی به فیلمنامه اضافه می شود که بگوییم ما با فرد احساسی طرف هستیم و به مرور زمان این احساس در او کشته می شود و به چیز دیگری تبدیل می شود. حقیقت این است که برای من سخت بود و یادم نیست آخرین روز فیلمبرداری چه روزی بود و به آن شب سخت نزدیک بودیم در پایان فیلم برای من سخت بود که او را زیاد قضاوت نکنم و او را در Justify او امتحان کنم. من اینکه کارم درست بود چون اگر این کار را نکنم، یک بازی دروغ خواهد بود.

وی با اشاره به سختی بازی عبدالحمید افزود: برای من خیلی سنگین است و مدام در دلم می گویم که عبدالحمید هم قربانی است و عبدالحمید در هر دو شرایط واقعا برای او ناراحت است. او واقعاً همسرش را دوست دارد. ” او واقعاً به دلیل شرایط و تأثیری که داشت این کار را انجام داد و در آن زمان صد در صد سیاه پوست نبود. سعی کردم دو احساسی که همیشه او را در فیلم همراهی می کند به تصویر بکشم.

در ادامه گفتگو، فرانک آرتا، یکی دیگر از کارشناس های برنامه، تعریفی از عشق به معنای نوع دوستی ارائه کرد و خاطرنشان کرد: شکیبا در سه فیلم عاشقانه ای که بازی کرده هنوز به مرحله نوع دوستی و عشق ماورایی نرسیده است.

شکیبا پاسخ داد: واقعیت این است که خیلی متفاوت است و هر کدام از ما می توانیم عشق را به شکل های مختلف تجربه کنیم. شاید این عشق افلاطونی، یا هر اندازه ای که در نظر می گیریم، وجه اشتراکی با طرح کلی داشته باشد. فکر می کنم همه در یک جزئیات متفاوت هستند و برای من در این نقش ها در فیلمنامه متفاوت است. من سعی می کنم فقط آنچه را که شخصیت ها دارند و احساس می کنم شخصیت ها تجربه کرده اند را نشان دهم. ما همیشه ترکیبی از انواع احساسات و انواع واکنش ها هستیم. ما عاشق می شویم که ترس با آن به وجود می آید و حتی ترس از دست دادن همزمان ایجاد می شود، عاشق شدن و ترس از دست ندادن. وقتی بازی می‌کنم همیشه سعی می‌کنم به این جنبه‌های دیگر فکر کنم تا شخصیت‌ها عمق پیدا کنند و فقط در یک سطح حرکت نکنند.

«پرانتز باز» به تهیه کنندگی و تدوین مارال دوستی در گروه مستند و برنامه های رادیویی ساخته شد. این برنامه به صورت زنده و هفتگی از ساعت 21 الی 23 پخش می شود. این برنامه این هفته از واحد سینما کورش پخش شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا